styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Śliwka kalifornijska obowiązkowa na święta

20.12.2016 | California Prune Board

Okres świąteczny dla rynku suszonej śliwki jest czasem bardzo przychylnym. Badania potwierdzają, że konsumenci najczęściej sięgają po śliwkę suszoną w sezonie świątecznym oraz coraz chętniej spożywają ją na co dzień.

Suszona śliwka kalifornijska dzięki swojej wszechstronności kulinarnej oraz naturalnym walorom odżywczym jest pożądanym dodatkiem do potraw wigilijnych. Badania przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że owoc ten najczęściej używany jest w okresie świątecznym przez 67 proc. ankietowanych. Ponadto odnotowano, że 47 proc. konsumentów deklaruje spożywanie suszonej śliwki także jako przekąski. Z badań wynika, że utrzymuje się tendencja do większej konsumpcji tych owoców, 25 proc. ankietowanych przyznaje, że zamierza kupować suszone śliwki częściej.

Królowa wigilijnych potraw

O pozytywnym  trendzie dla kategorii suszonej śliwki w świątecznej kuchni mogą świadczyć także wyniki raportu monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Pokazują one, że w bieżącym roku na przełomie listopada i grudnia w prasie drukowanej i w internecie pojawiło się blisko 600 publikacji, w których wspominano o suszonych śliwkach – o ponad 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2015 roku.

Grubszy portfel Polaka

Obiecujące prognozy niosą także badania przeprowadzone przez firmę Deloitte „Zakupy świąteczne 2016”. Według nich Polacy zamierzają przeznaczyć na świąteczne wydatki  1121zł, o ponad 5% więcej niż w roku 2015, z czego ponad 500 zł na produkty spożywcze.

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=100 w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2016 metodą CAWI.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.