sprawy społeczne

Polskie ars amandi − co Polki pragną zmienić w swoim życiu seksualnym? − czyli o trudnej sztuce kochania

13.09.2016 | NIE ŁYKAM

69 proc. badanych kobiet chce zmian w swoim życiu seksualnym. Jakich? Najchętniej widziane przez kobiety są: częstsze kontakty seksualne, więcej eksperymentów oraz wydłużenie i ulepszenie gry wstępnej – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez TNS Polska w ramach kampanii „Nie łykam, czyli wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji”.

Tylko 18 proc. wszystkich badanych kobiet uprawia seks raz w tygodniu (w tym 14 proc. stanowią kobiety w wieku 20-30 lat, a 22 proc. kobiety w wieku 31-40 lat). 20 proc. badanych Polek decyduje się na współżycie rzadziej niż raz w tygodniu (19 proc. kobiet w wieku 20-30 lat i 23 proc. w wieku 31-40 lat).

Zdaniem 14 proc. kobiet, które uważają, że można wskazać zachowania typowe dla kobiet, flirtowanie, uwodzenie i kokietowanie są właśnie takimi zachowaniami. Ponadto badane Polki postrzegają swoją kobiecość, gdy są ładnie ubrane (26 proc.), czują się atrakcyjne (26 proc.), malują się (19 proc.) i są zadbane (18 proc.). Takie wyniki nie dziwią, ponieważ trudno nie widzieć związku między pewną siebie, świadomą swojego piękna i wartości kobietą, a jej chęcią i potrzebą okazywania tego światu i pragnieniem bycia docenianą i… pożądaną przez mężczyzn.

Dla 14 proc. badanych wyznacznikiem kobiecości jest fakt, że są one podziwiane i słyszą komplementy; czują się seksowne, pożądane, adorowane (to zdanie 11 proc.), a także, gdy mężczyźni zwracają na nie uwagę (13  proc.). Nie od dziś wiadomo, że kobiety chętniej uprawiają seks, gdy… czują się atrakcyjne (dla partnera i same dla siebie) oraz mają pewność, że nie zajdą w ciążę. W tym drugim pomóc może antykoncepcja hormonalna – rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Dlatego dla komfortu swojego i partnera warto rozważyć wybór niecodziennej antykoncepcji transdermalnej, która oceniana jest jako skuteczna, odwracalna, prosta w użyciu, szeroko dostępna i efektywna kosztowo. A ponadto z uwagi na swój kształt zaliczana jest to metod wygodnych i bardzo dyskretnych.

W konsekwencji pewna siebie kobieta, która ma mocne (lub wciąż wzmacniane przez mężczyznę) poczucie własnej wartości częściej i chętniej będzie oddawała się zaspokajaniu potrzeb seksualnych. I mimo tego, że są to potrzeby zaliczane przez Maslowa do potrzeb fizjologicznych, czyli tych z najniższego piętra w hierarchii, warto pamiętać, że jeżeli te potrzeby nie są zaspokojone, organizm człowieka nie może prawidłowo funkcjonować. Mimo swojej niskiej pozycji są to potrzeby najważniejsze, dlatego powinny być spełnione w pierwszej kolejności.

Trudna sztuka… kochania?

Od dawna wiadomo, że na seksualne życie kobiet wpływa wiele czynników psychologicznych, społecznych czy ekonomicznych. I – oprócz faktu, że seks zaczyna się w głowie – bardzo ważny jest także przekaz, że seks u kobiet zaczyna się kilkanaście godzin przed samym stosunkiem, a zachowanie partnera w ciągu dnia może szybko zachęcić/zniechęcić partnerkę do współżycia. Natomiast z badań TNS wynika, że większość par rzadko chodzi razem na randki, do kina lub restauracji. Tylko 8 proc. par ogląda razem filmy w kinie przynajmniej raz w tygodniu, 14 proc. spędza razem wieczór w restauracji lub klubie, a 17 proc. wybiera się na randki. Z kolei 27 proc. par rozmawia o planach związanych z posiadaniem dzieci minimum raz w tygodniu.

Wbrew pozorom, kobiety nie postrzegają seksu wyłącznie jako drogi do prokreacji. Gdyby było inaczej, to aż 87 proc. respondentek nie uważałoby, że ich partner mógłby być lepszym kochankiem, gdyby poprosił o wskazówki znanych celebrytów, takich jak Maciej Zakościelny (34 proc.), Bogusław Linda (31 proc.) czy Robert Lewandowski (29 proc.).

Wystawić nos spod ciepłej kołderki

Lubimy sprawdzone metody. Bo przecież jesteśmy narodem zachowawczym, który nie przepada za zmianami. A poza tym mamy w sobie mocno wdrukowane przekonanie, że „lepsze” jest wrogiem „dobrego”. Co zatem dzieje się za zamkniętymi drzwiami sypialni? Zdaniem respondentek najbardziej znane są: stosunek waginalny (w 90 proc.), oralny bierny, czyli mineta (w 87 proc.) i ex aequo masturbacja oraz seks oralny bez wytrysku do ust (w 85 proc.). Są to jednocześnie najczęściej podejmowane (kolejno 74, 62, 55 i 58 proc.) przez badane Polki aktywności seksualne. Badania przeprowadzone przez TNS Polska pokazują także, że Polki w sypialni oczekują… rewolucji! Respondentki aktywne seksualnie podejmują w sypialni średnio 4 różne rodzaje aktywności. Ale 69 proc. badanych kobiet chce zmian w swoim życiu seksualnym. Polki chcą eksperymentów. Jakich? (uwaga, panowie!) Najczęściej pojawiające się odpowiedzi na pytanie, jakich czynności chciałabyś spróbować to: seks oralny z wytryskiem do ust, seks oralny bierny oraz seks analny. Spontaniczny seks również zostałby pozytywnie przyjęty przez kobiety.

informacje o firmie

O kampanii:

Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji to kampania, której celem jest budowanie świadomości kobiet na temat antykoncepcji, w szczególności antykoncepcji transdermalnej, przekonanie kobiet, że antykoncepcja jest naturalnym elementem życia seksualnego, świadczącym o odpowiedzialności i dojrzałości w wymiarze seksualnym oraz zachęcenie pacjentek do regularnych wizyt u ginekologa. Program merytorycznie wspierają eksperci z zakresu psychologii, ginekologii i seksuologii. Działania realizowane w ramach programu Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji obejmują kampanię edukacyjno-informacyjną, badania opinii, kampanię content marketingową, współpracę z blogosferą oraz regularną współpracę z mediami. Więcej informacji o kampanii oraz o metodach antykoncepcji można znaleźć na stronie: www.nielykam.pl

O badaniach:

W ramach kampanii przeprowadzono badania opinii dotyczące seksualności, poruszające temat antykoncepcji, kwestie kobiecości i partnerstwa – 400 Polek stosujących antykoncepcję opowiedziało o tym, co wiedzą na temat antykoncepcji, jakie są ich pragnienia i oczekiwania związane z seksem, partnerem, antykoncepcją oraz z jakimi problemami borykają się na co dzień. Badanie prowadzono w kwietniu 2016r. techniką wywiadów online. Wyniki badania, przeprowadzonego przez TNS Polska, pokazały, co Polki wiedzą o antykoncepcji, w tym o innowacyjnej antykoncepcji transdermalnej, jakie są ich potrzeby w zakresie antykoncepcji, jak postrzegają siebie i swoją kobiecość oraz co akceptują, a co odrzucają w związkach z partnerem i bliskimi osobami.

informacje o firmie

O kampanii:

Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji to kampania, której celem jest budowanie świadomości kobiet na temat antykoncepcji, w szczególności antykoncepcji transdermalnej, przekonanie kobiet, że antykoncepcja jest naturalnym elementem życia seksualnego, świadczącym o odpowiedzialności i dojrzałości w wymiarze seksualnym oraz zachęcenie pacjentek do regularnych wizyt u ginekologa. Program merytorycznie wspierają eksperci z zakresu psychologii, ginekologii i seksuologii. Działania realizowane w ramach programu Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji obejmują kampanię edukacyjno-informacyjną, badania opinii, kampanię content marketingową, współpracę z blogosferą oraz regularną współpracę z mediami. Więcej informacji o kampanii oraz o metodach antykoncepcji można znaleźć na stronie: www.nielykam.pl

O badaniach:

W ramach kampanii przeprowadzono badania opinii dotyczące seksualności, poruszające temat antykoncepcji, kwestie kobiecości i partnerstwa – 400 Polek stosujących antykoncepcję opowiedziało o tym, co wiedzą na temat antykoncepcji, jakie są ich pragnienia i oczekiwania związane z seksem, partnerem, antykoncepcją oraz z jakimi problemami borykają się na co dzień. Badanie prowadzono w kwietniu 2016r. techniką wywiadów online. Wyniki badania, przeprowadzonego przez TNS Polska, pokazały, co Polki wiedzą o antykoncepcji, w tym o innowacyjnej antykoncepcji transdermalnej, jakie są ich potrzeby w zakresie antykoncepcji, jak postrzegają siebie i swoją kobiecość oraz co akceptują, a co odrzucają w związkach z partnerem i bliskimi osobami.