zainteresowania/hobby internet kultura/sztuka/rozrywka

#TydzieńGryoTron – akcja INEA zaangażowała setki fanów kultowego serialu

30.05.2016 | dotPR

Ponad 1300 zgłoszeń konkursowych, ponad pół miliona zasięgu, 3500 reakcji i blisko 1000 nowych fanów marki - to efekt działań komunikacyjnych w kanałach social media operatora multimedialnego INEA. Fanów zaangażowała akcja #TydzieńGryoTron zorganizowana w związku z premierą nowego sezonu Gry o tron w HBO.

Po 315 dniach oczekiwania na kolejny sezon Gry o tron, jeden z najbardziej popularnych seriali ostatnich lat powrócił do HBO. Na chwilę przed polską premierą 6. sezonu, zaplanowaną na 25 kwietnia, promocję wsparła także INEA – jedna z czterech największych sieci kablowych w kraju, która jako pierwsza w Polsce udostępniła widzom usługę HBO GO. Działania komunikacyjne zostały przeprowadzone w kanałach social media marki, gdzie fanów angażowała akcja #TydzieńGryoTron.

Celem akcji było wygenerowanie buzzu wokół powrotu kultowego tytułu, zaangażowanie fanów skupionych wokół społeczności INEA i zorganizowanie dla nich ciekawej akcji.

- Po raz kolejny okazuje się, że w mediach społecznościowych najważniejszy jest  świetny pomysł. Nawet niewielkim nakładem środków można zrobić akcję, która zaangażuje wielu użytkowników – mówi Michał Korzeniewski z INEA.

CASE STUDY

#TydzieńGryoTron wystartował na 7 dni przed premierą, na „ostatniej prostej” dla fanów oczekujących na powrót ulubionego serialu. Działania objęły wszystkie kanały social media marki INEA: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube. W ramach akcji, fanom udostępniono dedykowaną aplikację na portalu Facebook oraz konkurs z ciekawymi nagrodami związanymi z kultową produkcją HBO.

Dzięki aplikacji udostępnionej przez operatora, fani Gry o tron mogli zmienić swoje zdjęcia profilowe dodając do nich herb ulubionego rodu -  Stark, Lannister, Targaryen czy Baratheon, ale również pobrać cover photo zawierające wybrany cytat kultowych postaci. W aplikacji zamieszczono także zegar, który na żywo odliczał czas do emisji pierwszego odcinka 6. sezonu.

Przez 5 dni, w ramach akcji, fani mogli brać także udział w konkursie odbywającym się na fanpage’u operatora, w którym codziennie do wygrania były nagrody związane z produkcją HBO. Pytania konkursowe w postach kierowały dodatkowo do pozostałych kanałów social media marki INEA.

Dodatkowe wsparcie akcji zapewniły: FB Ads, reklama zasięgowa na Instagramie, trailer serialu promowany na YouTube oraz komunikacja na Twitterze. Reklamy  targetowano na fanów INEA, Gra o tron oraz HBO. Działania prowadzone jednocześnie w wielu kanałach marki INEA, były opatrzone wspólnym hashtagiem akcji, #TydzieńGryoTron.

Akcja marki INEA, wspierająca komunikację premiery 6. sezonu Gry o tron w HBO, zapewniła operatorowi I miejsce w kategorii Telekomunikacja na Facebooku pod względem aktywności fanów (Relative Interactivity) w kwietniowym raporcie Sotrender.

Działania trwające w dniach 18-25 kwietnia wygenerowały następujące wyniki: ponad 1000 przerobionych zdjęć profilowych, ponad 1300 zgłoszeń konkursowych, ponad 3500 reakcji i blisko 1000 nowych fanów marki. #TydzieńGryoTron to także 0,5 mln zasięgu postów oraz interactivity index (wszystkie aktywności w obrębie fanpage’a) na poziomie 10 100. W działania promujące powrót Gry o tron wśród fanów marki INEA, częściej angażowali się mężczyźni (54%) oraz odbiorcy z grupy wiekowej 18-34, którzy w aplikacji spędzali średnio aż 2,5 minuty. 

Za akcję #TydzieńGryoTron we wszystkich kanałach social media marki INEA, odpowiadała agencja Get More Social, wchodząca w skład Grupy dotPR.

informacje o firmie

O INEA

INEA to  multimedialny operator telekomunikacyjny z Wielkopolski. Każdego dnia z jego usług korzysta ok. 0,5 mln mieszkańców tego regionu. Klientom indywidualnym świadczone są kompleksowe usługi – w tym telewizja cyfrowa, dostęp do szerokopasmowego internetu oraz usługi telefoniczne. INEA obsługuje też blisko 8 tys. firm z Wielkopolski.

Get More Social

Agencja social media, Get More Social, to część Grupy dotPR specjalizującej się w skutecznych i kompleksowych działaniach public relations. W portfolio agencji znajdują się m.in.: MINI/ BMW Group, Amica, Allegro, PayU, John Deere, Cartoon Network, TNT, HBO, Delikatesy Centrum, Małpka Express, Tatra, Monster Munch, Pearson, Willsoor.

informacje o firmie

O INEA

INEA to  multimedialny operator telekomunikacyjny z Wielkopolski. Każdego dnia z jego usług korzysta ok. 0,5 mln mieszkańców tego regionu. Klientom indywidualnym świadczone są kompleksowe usługi – w tym telewizja cyfrowa, dostęp do szerokopasmowego internetu oraz usługi telefoniczne. INEA obsługuje też blisko 8 tys. firm z Wielkopolski.

Get More Social

Agencja social media, Get More Social, to część Grupy dotPR specjalizującej się w skutecznych i kompleksowych działaniach public relations. W portfolio agencji znajdują się m.in.: MINI/ BMW Group, Amica, Allegro, PayU, John Deere, Cartoon Network, TNT, HBO, Delikatesy Centrum, Małpka Express, Tatra, Monster Munch, Pearson, Willsoor.