budownictwo/nieruchomości praca ekonomia/biznes/finanse

Open space elastyczna powierzchnia biurowa tworzona na miarę czasu

08.02.2016 | Grójecka Offices

Open space to sposób aranżacji powierzchni biurowej, który w największym stopniu umożliwia dopasowanie biura do kultury organizacji i jego efektywne wykorzystanie. Bezsprzeczne zalety tego sposobu aranżacji przestrzeni to usprawniona komunikacja w firmie, możliwość wykorzystania biura w zależności od prowadzonych projektów oraz większa efektywność kosztowa, a to tylko najważniejsze z zalet „otwartej przestrzeni biurowej”.  

Dobrze przemyślana i zaaranżowana powierzchnia biurowa jest nie tylko bardziej efektywna przy codziennym użytkowaniu biura, ale także jest bardziej elastyczna, co w przypadku konieczności przeprowadzenia zmian w strukturze firmy umożliwia szybkie jej dopasowanie bez ponoszenia znacznych kosztów prac projektowych i wykończeniowych – mówi Monika Rogucka, Leasing Manager w OKRE Development. W przypadku układu gabinetowego koszty aranżacji są zwielokrotnione również z tego tytułu, że dla każdego z pomieszczeń przygotowywane są osobne instalacje takie jak klimatyzacja. Typowe czynniki wpływające na zmniejszenie komfortu użytkowania otwartych przestrzeni, jak hałas, ograniczona prywatność, czy zmniejszona możliwość dopasowania oświetlenia, temperatury, czy wilgotności powietrza do indywidualnych potrzeb danych osób mogą być zredukowane do minimum poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, które w wysokiej jakości biurowych budynkach klasy A, jak np. warszawskich biurowcach Grójecka Offices, czy GreenWings Offices są już często standardem – dodaje Monika Rogucka.    

Już sama aranżacja przestrzeni z uwzględnieniem wydzielenia tzw. makro obszarów: Communication, Concentration, Collaboration, stwarza lepsze warunki do komunikacji, koncentracji i współpracy między pracownikami. Wydzielenie stref wpływa na poprawę efektywności pracy grupowej, a także 10% wzrost produktywności indywidualnej. Współcześnie systemy meblowe stwarzają nam praktycznie nieograniczone możliwości dostosowania przestrzeni typu open space do indywidualnych potrzeb każdej organizacji. Stanowiska pracy oddzielone panelami akustycznymi, systemy siedzisk modułowych, szklane ściany działowe, specjalne tzw. „biurowe budki telefoniczne”, czy także specjalistyczne sufity i wykładziny z podkładem akustycznym – niwelują potencjalne niedoskonałości „otwartych biur” oraz wpływają na komfort pracy ich użytkowników – mówi Marek Ozimek, Menadżer Regionu, Nowy Styl Group.

Open space to układ powierzchni, który przyczynia się do redukcji kosztów zarówno poprzez bardziej efektywne wykorzystanie posiadanej powierzchni, jak i redukcję kosztów energii w tym ogrzewania, czy chłodzenia powierzchni. Znacząco wpływa także na usprawnienie komunikacji pomiędzy pracownikami i poszczególnymi działami firmy. Umożliwia sprawną wymianę informacji i determinuje współpracę pomiędzy członkami zespołów i samymi zespołami: zachęca do wymiany pomysłów i sprawnej pracy zespołowej. Układ gabinetowy jest znacznie mniej wydajny pod tym względem – mówi Monika Rogucka. Oczywiście, są rodzaje działalności gospodarczej i funkcje w firmie, które z różnych względów wymagają zamkniętej przestrzeni i projektując biuro należy wziąć pod uwagę charakterystykę pracy poszczególnych Zespołów. Jednak wymagania działów takich jak HR, czy finanse nie muszą wpływać na układ powierzchni biurowej dla całej firmy. Dostępność przełożonych w biurze na planie otwartym jest dużo większa niż w firmie z podziałem na pokoje, w której trzeba umawiać się na spotkanie z szefem przez sekretariat . Obecnie większość firm dąży do tego, by szef stał się częścią Zespołu, a nie zajmował pokój z dala od podwładnych – dodaje.

Na efektywność powierzchni biurowej i efektywność pracy poszczególnych Zespołów duży wpływ wywiera projekt architektoniczny budynku. Wybierając biuro pod określony układ powierzchni warto kierować się takimi czynnikami, jak efektywność systemów budynku, czy głębokość biur i dostęp do światła dziennego. Najemcy budynku GreenWings Offices jako jedną z głównych zalet budynku wymieniają duży dostęp naturalnego światła. Ten czynnik oraz kwestie techniczne, jak wysokiej jakości materiały, zdecydowały o pozycji GreenWings Offices, jako jednego z najlepszych budynków biurowych w Polsce (według sondaży przeprowadzonych wśród najemców ponad 50 nowoczesnych biurowych budynków w Polsce na zlecenie jednego z opiniotwórczych mediów zajmujących się tematyką nieruchomości). Tak wysoka ocena najemców to nie przypadek. Przy projektowaniu budynków współpracujemy z najlepszymi architektami i firmami projektowymi, co finalnie przekłada się na budowę wyróżniających się na rynku biurowców – Mówi Monika Rogucka z OKRE Development. Nie inaczej jest z naszym najnowszym biurowym budynkiem, którego realizacja rozpoczęła się w IV kwartale 2015 roku, a zakończy się w II kwartale 2017 roku – Grójecka Offices. Współpracując z Kuryłowicz & Associates jedną z najbardziej uznanych pracowni architektonicznych stworzyliśmy projekt, który idealnie wpisuje się w potrzeby nowoczesnych firm. Oferując najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie oferowanej powierzchni zlokalizowany jest na warszawskiej Ochocie, co umożliwia dotarcie do budynku ze ścisłego centrum Warszawy w ciągu 15 minut. Najwyższa jakość elastycznej powierzchni biurowej, którą można kształtować według potrzeb najemców i wygodna lokalizacja spełnia oczekiwania zarówno właścicieli firm oferując wysokiej jakości przestrzeń w dobrej cenie, jak i ich pracowników umożliwiając stworzenie efektywnego środowiska pracy, do której łatwo dotrzeć z każdego punktu Warszawy – podsumowuje Monika Rogucka.  

informacje o firmie
informacje o firmie