wydarzenia handel styl życia towary konsumpcyjne

Starbucks® kupuje najwięcej kawy z certyfikatem Fair Trade

07.05.2015 | Starbucks

9 maja obchodzony jest Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu. Starbucks® to jeden z największych nabywców kawy z certyfikatem Fair Trade na świecie [1], a każda z kaw przygotowanych na tradycyjnej mieszance ziaren Starbucks® Espresso Roast wspiera mniejszych producentów kawy na światowym rynku.

Starbucks® oferuje kawy z certyfikatem Fair Trade

Jednym z zobowiązań Starbucks® jest zakup i przygotowanie najwyższej jakości kawy Arabica, która jest uprawiana w sposób odpowiedzialny i etycznie pozyskiwana. Marka dba nie tylko o to, by kawa dobrze smakowała, ale także, aby społeczności zajmujące się jej uprawą odnosiły z tego korzyść. Starbucks® od lat angażuje się we wspieranie i inicjowanie różnych projektów społecznych skierowanych do plantatorów, poczynając od zapewnienia edukacyjnego zaplecza w Centrach Wsparcia Plantatorów rozmieszczonych w najważniejszych regionach uprawy kawy na świecie, poprzez udzielanie pożyczek farmerom czy prowadzenie z organizacjami pozarządowymi programów ochrony lasów tropikalnych, a kończąc na zakupie kaw posiadających certyfikat Fair Trade.

Starbucks® współpracuje z FairTrade od 2000 roku. Od tego czasu marka zainwestowała miliony dolarów w niskooprocentowane pożyczki dla farmerów, dzięki którym mniejsi plantatorzy mogą stać się bardziej konkurencyjni na światowym rynku. Mają środki na ulepszanie swoich upraw, ochronę środowiska i poprawę warunków pracy swoich pracowników. Starbucks® jest pierwszą prywatną firmą, która wsparła pieniężnie FairTrade Access Fund w 2012 roku. Do dzisiaj ten Fundusz pożyczył ponad 12 milionów dolarów zrzeszeniom producentów kawy pomagając im utrzymać się na rynku w przypadku trudności finansowych.[2]

100% kawy Fair Tarde w Twoim Latte czy Cappuccino

Certyfikat Fair Trade posiada mieszanka ziaren Starbucks® Espresso Roast, na bazie której przygotowywane są wszystkie napoje w Starbucks®. Oznacza to, że każde Latte, Americano, Cappuccino lub Caramel Macchiato powstaje na kawie, za którą plantatorzy otrzymali godziwą cenę. Blend Starbucks® Espresso Roast pochodzi z dwóch regionów – Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej. Mieszanka jest ciemno palona, co dodaje kawie bogatego nieco dymnego i karmelowego posmaku.

Kawa klasyczna z certyfikatem Fair Trade

Oferowana przez Starbucks® kawa klasyczna, którą parzy się w ekspresie przelewowym również posiada certyfikat Fair Trade. Jest ona przygotowywana na bazie mieszanki Starbucks® Pike Place Roast, która pochodzi z Ameryki Łacińskiej. Jest ona średnio palona, a w jej smaku i aromacie wyczuwalne są czekoladowe i orzechowe nuty.

 

[1] Zob. Starbucks: Buying Fairtrade coffee, www.fairtrade.org.co.uk [dostęp: maj 2015].

[2] Tamże.

informacje o firmie

Informacja o Starbucks

Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Informacja o AmRest

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza ponad 800 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 12 krajach: Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych.

Dodatkowe informacje znaleźć można na stronie www.amrest.eu.

informacje o firmie

Informacja o Starbucks

Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Informacja o AmRest

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza ponad 800 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 12 krajach: Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych.

Dodatkowe informacje znaleźć można na stronie www.amrest.eu.