wydarzenia praca sprawy społeczne

Chcesz mieć dobrą pracę? Starbucks® podpowie Ci jak ją znaleźć

16.04.2015 | Starbucks

Kawiarnie Starbucks® od zawsze były miejscem, które łączyły ludzi nie tylko przy kawie, ale też przy wspólnych projektach dla lokalnych społeczności. Partnerzy, czyli pracownicy Starbucks®, chętnie angażowali się w inicjatywy, takie jak sprzątanie pobliskich parków, zbiórki zabawek dla domów dziecka, oddawanie krwi czy współpraca ze szpitalami. Już po raz piąty Starbucks® ogłasza kwiecień miesiącem Global Month of Service, czyli czasem pracy wolontaryjnej. W tym roku, oprócz lokalnych akcji, w polskich kawiarniach Starbucks® odbędą się otwarte warsztaty pod hasłem „Zaplanuj swoją karierę” służące aktywizacji młodych ludzi na rynku pracy. Managerowie podpowiedzą jak napisać dobre CV, gdzie szukać pracy czy w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Pierwsze spotkanie już 21 kwietnia.

Jak znaleźć pracę?

Podczas tegorocznej edycji Global Month of Service bariści Starbucks® postanowilli wesprzeć młodych ludzi na rynku pracy. W wybranych kawiarniach Starbucks® w Polsce odbędzie się seria otwartych spotkań pod tytułem „Zaplanuj swoją karierę”. Prowadzić ją będą People Managerowie, czyli wyszkoleni menedżerowie zajmujący się w kawiarniach Starbucks® zarządzaniem zespołem i procesem rekrutacji. W czasie warsztatów opowiedzą gościom jak powinny wyglądać dobrze napisane CV i listy motywacyjne, podpowiedzą jak zachowywać się i co mówić podczas rozmowy kwalifikacyjnej, wskażą gdzie najlepiej szukać ogłoszeń o pracę w wielu branżach, nie tylko gastronomicznej. Pierwsze spotkania odbędą się już 21 kwietnia. Pomysł warsztatów zrodził się w głowach baristów już dawno. Chcą pomóc młodym ludziom znaleźć pracę, ponieważ jak wynika ze statystyk, stopa bezrobocia jest najwyższa właśnie wśród osób do 25. roku życia i wynosi 22%. Nie jest to wyłącznie polski problem, cała Europa próbuje radzić sobie z tym negatywnym zjawiskiem społecznym. Trudności na rynku pracy ma również młodzież z takich krajów jak: Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Cypr, Słowacja, Rumunia czy Włochy. [1]

W Starbucks® pomagamy globalnie

Tylko w 2014 roku bariści Starbucks® na całym świecie poświęcili ponad 520 tys. godzin na wolontariat, z czego prawie połowę stanowią godziny wypracowane podczas Global Month of Service. W zeszłym roku zaangażowanych w akcję kwietniowej pomocy lokalnym społecznościom było ponad 60 tys. wolontariuszy w 30 krajach na całym świecie[2].

„Starbucks® łączy ludzi nie tylko przy kubku kawy, ale też inspiruje, by spojrzeli szerzej na społeczność, w której żyją. Kwiecień jest dla nas miesiącem wyjątkowym. Podczas Global Month of Service, szczególnie zwracamy uwagę na to, w jaki sposób możemy pomóc lokalnym społecznościom. Bariści z różnych miast już nieraz organizowali i włączali się w akcje charytatywne: pomagali domom dziecka, oddawali krew, sprzątali miejskie skwery, sadzili drzewa, organizowali warsztaty dla osób niepełnosprawnych czy odwiedzali chore dzieci w szpitalu.” – mówi Magdalena Jurdziak Starbucks® Brand Manager na Europę Środkowo-Wschodnią.

Wiele inicjatyw w ramach Global Month of Service angażuje nie tylko pracowników firmy, ale również gości kawiarni. Na każdą godzinę pracy wolontaryjnej baristy przypadały 2 godziny pracy klientów[3].

Więcej szczegółów o warsztatach „Zaplanuj swoją przyszłość” oraz lista kawiarni Starbucks®, w których odbędą się spotkania znajdziesz na Facebook.com/starbuckspolska.

 

[1] Sytuacja na rynku pracy osób młodych w 2014 roku, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, http://www.mpips.gov.pl/analizy-i-raporty/raporty-sprawozdania/rynek-pracy/sytuacja-na-rynku-pracy-osob-mlodych/rok-2014/ [dostęp: kwiecień 2014].

[2] Zob. Starbucks Global Responsibility Report 2014, http://globalassets.starbucks.com/assets/ea2441eb7cf647bb8ce8bb40f75e267e.pdf [dostęp: kwiecień 2014].

[3] Tamże.

informacje o firmie

Informacja o Starbucks

Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Informacja o AmRest

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza ponad 800 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 12 krajach: Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych.

Dodatkowe informacje znaleźć można na stronie www.amrest.eu.

A oto nasz Profil ze strony amrest.eu:

AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT) jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija portfolio wyśmienitych marek, liderów w swoich kategoriach, takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez Spółkę, jak i poprzez franczyzę. Niedawno do portfolio AmRest dołączyły dwie doskonale prosperujące chińskie marki: Blue Frog i KABB.

Obecnie AmRest zarządza blisko 800 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracjami z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants). Każdego dnia ponad 23 tysięce pracowników AmRest w 12 krajach, poprzez naszą kulturę „Wszystko Jest Możliwe!”, dostarcza wyśmienite smaki oraz wyjątkową obsługę po przystępnej cenie. Zapraszamy do naszych restauracji, aby zasmakować gościnności AmRest.

 

 

informacje o firmie

Informacja o Starbucks

Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Informacja o AmRest

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza ponad 800 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 12 krajach: Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych.

Dodatkowe informacje znaleźć można na stronie www.amrest.eu.

A oto nasz Profil ze strony amrest.eu:

AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT) jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija portfolio wyśmienitych marek, liderów w swoich kategoriach, takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez Spółkę, jak i poprzez franczyzę. Niedawno do portfolio AmRest dołączyły dwie doskonale prosperujące chińskie marki: Blue Frog i KABB.

Obecnie AmRest zarządza blisko 800 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracjami z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants). Każdego dnia ponad 23 tysięce pracowników AmRest w 12 krajach, poprzez naszą kulturę „Wszystko Jest Możliwe!”, dostarcza wyśmienite smaki oraz wyjątkową obsługę po przystępnej cenie. Zapraszamy do naszych restauracji, aby zasmakować gościnności AmRest.