handel ekonomia/biznes/finanse

METRO GROUP kończy rok obrotowy 2013/14 z pozytywnym wynikiem

Düsseldorf, 16 grudnia 2014: W roku obrotowym 2013/14 METRO GROUP z powodzeniem kontynuowało wdrażanie procesu transformacji i osiągnęło swój cel: EBIT wyniósł 1,727 milionów euro, natomiast sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 1,3%, co było zgodne z wcześniejszymi oczekiwaniami. 

„Poczyniliśmy znaczny postęp we wszystkich działaniach biznesowych, poprzez konsekwentne koncentrowanie się na grupach klientów, w obszarze zasięgu, usług i marketingu wielokanałowego” – powiedział Olaf Koch, prezes METRO AG. „Tendencja ta znajduje swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych. Szczególnie udany był czwarty kwartał ze wzrostem obrotów like-for-like we wszystkich działach sprzedaży. W celu utrzymania tempa rozwoju biznesu, w roku 2014/15 nie będziemy jedynie kontynuować procesu transformacji METRO GROUP, ale również dążyć do intensyfikacji działań”. Ponadto METRO GROUP dodatkowo wzmocni swój fundament finansowy, istotnie zmniejszając zadłużenie netto o 736 milionów euro.

Pozytywny początek roku obrotowego 2014/15, przypadający na początek października, zanotowały również działy sprzedaży METRO GROUP. W Niemczech wzrost sprzedaży w okresie świątecznym widoczny był w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. Zdecydowanie lepiej w porównaniu do listopada, kiedy to rozpoczął się bożonarodzeniowy sezon świąteczny. Rekordowy wzrost sprzedaży rok do roku udaje się osiągnąć w METRO Cash & Carry oraz Media – Saturn. METRO GROUP przewiduje ogólny zadowalający wynik w okresie świąt 2014.

Dzięki systematycznemu wdrażaniu strategii, oprócz szeregu prowadzonych działań i inicjatyw, wszystkie działy sprzedaży przyczyniły się do udanej transformacji METRO GROUP w roku obrotowym 2013/14.

W 2014 r. METRO Cash & Carry obchodziło jubileusz 50-lecia założenia, we wszystkich 28 krajach należących do grupy. W tym samym czasie rozpoczęliśmy nową kampanię brandingową. Ważną częścią jubileuszu było wspólne świętowanie z naszymi klientami i pracownikami z Berlina, Düsseldorfu i Mulheim, gdzie firma została założona. Międzynarodowa kampania promocyjna przyczyniła się do znacznego wzrostu sprzedaży hurtowej. „W roku, w którym świętowaliśmy 50. jubileusz, zwiększyła się liczba odwiedzających nas osób, zaobserwowaliśmy ich większe zaangażowanie i entuzjazm, jednocześnie poszerzając grono nowych i odzyskując byłych klientów. Niezmiennie ważnym elementem w ramach jubileuszu, było okazanie wdzięczności i podziękowań za zaufanie, jakim obdarzyli nas nasi klienci” powiedział Olaf Koch.

Sprzedaż delivery (usługa dostaw) w METRO Cash & Carry nadal utrzymuje się w dynamicznej tendencji wzrostowej, osiągając w roku 2013/14 poziom 9,5% i wynosi 2,8 miliardów euro (w walucie lokalnej +13,6%). Wzrost widoczny jest również w udziale sprzedaży marek własnych – z 16,8% do 17,0%. METRO Cash & Carry ma na celu stopniowe oddzielenie usługi delivery od hurtowni i wdrożenie profesjonalnego konceptu dystrybucji żywności.

METRO Cash & Carry w roku obrotowym 2013/14 zwiększyło łączną sprzedaż w walucie lokalnej o 2,0%. Jednakże w związku z silnym spadkiem wartości waluty, łączna sprzedaż w przeliczeniu na euro spadła o 2,1%, osiągając 30,5 miliarda euro. Natomiast sprzedaż like-for-like w walucie lokalnej wzrosła o 1,0%.

W Niemczech, sprzedaż METRO Cash & Carry spadła nieznacznie o 0,4% i wyniosła 4,8 miliardów euro (spadek o 0,3% w ujęcie like-for-like). W ciągu roku obrotowego 2013/14, odnotowano niewielką poprawę trendu, który był spowodowany sukcesem wprowadzenia odnowionej gamy produktów. Całkowita sprzedaż like-for–like w METRO Cash & Carry wzrosła w czwartym kwartale roku 2013/14, który jest piątym kwartałem z rzędu odnotowującym wzrost.

Działania związane z obchodami 50. rocznicy działalności, miały szczególnie zauważalny, pozytywny wpływ we wrześniu.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.