transport ekonomia/biznes/finanse

ADMIRAL BOATS wygrał pierwszy przetarg na remont jednostek pływających

01.09.2014 | ADMIRAL BOATS

ADMIRAL BOATS S.A., jedyna spółka reprezentująca polski przemysł jachtowy i stoczniowy na giełdzie, zwyciężyła w przetargu publicznym organizowanym przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku na remont i wyposażenie lodołamaczy. Wartość zlecenia wyniesie ponad 211 tys. zł. Jest to pierwszy wygrany przez spółkę publiczny przetarg na realizację usług remontowych.

W ramach umowy spółka przeprowadzi roboty elektryczne związane z przygotowaniem lodołamaczy L/s Tygrys, L/s Rekin i L/s Orka do akcji lodowej oraz zrealizuje dostawę i instalację stacji prognozowania pogody i internetu mobilnego na statku L/s Tygrys. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego wygranego przez nas przetargu, przeprowadzonego w ramach Prawa zamówień publicznych. Jednocześnie jest to kolejne zlecenie remontu lodołamaczy, które będziemy w tym roku realizować. W sierpniu na terenie stoczni remontowane były dwa lodołamacze prywatnego armatora – mówi Andrzej Bartoszewicz, prezes zarządu ADMIRAL BOATS. – Dążymy do pozyskiwania kolejnych zleceń remontowych. Posiadamy odpowiednią infrastrukturę oraz doświadczoną kadrę, aby skutecznie realizować takie projekty. Obecnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi kontrahentami i będziemy również startować w kolejnych przetargach – dodaje.

informacje o firmie

O ADMIRAL BOATS

ADMIRAL BOATS S.A., spółka produkująca i dystrybuująca łodzie motorowe, jest jedynym reprezentantem polskiego przemysłu jachtowego i stoczniowego notowanym na rynku kapitałowym. Od lipca 2011 r. akcje spółki są notowane na rynku NewConnect a obligacje na rynku Catalyst. 7 sierpnia 2014 r. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki w związku z planami przeniesienia notowań akcji na rynek podstawowy Giełdy Papierów Wartościowych.

Strategicznym interesariuszem oraz akcjonariuszem posiadającym największy pakiet akcji jest Pan Wiesław Kleba, który bezpośrednio posiada akcje stanowiące 31,83% w kapitale zakładowym, a pośrednio, działając w porozumieniu (domniemanie ustawowe) z akcjonariuszami powiązanymi osobowo tj. Panią Haliną Kleba i Panią Pauliną Kleba posiada 24.650.000 głosów stanowiących 35,03% kapitału zakładowego, uprawniających do takiego samego udziału w głosach na walnym zgromadzeniu.

Od momentu zawiązania spółki w 2010 r. ADMIRAL BOATS stale rozwija swoją działalność. W 2010 r. spółka miała w ofercie 12 modeli łodzi. W 2011 r. oferta została poszerzona do 25 modeli łodzi, w 2012 r. spółka oferowała już 40 modeli. Aktualnie w jej ofercie znajduje się ponad 60 modeli łodzi.

Polska posiada bogatą tradycję w produkcji jachtów i małych łodzi, a polscy konstruktorzy cieszą się od wielu lat międzynarodowym uznaniem. Szacuje się, że potencjał polskich stoczni, to produkcja 22.000 jednostek pływających rocznie. Pod względem produkcji łodzi motorowych do 9 metrów długości polskie stocznie są na drugim miejscu za Stanami Zjednoczonymi.

Strategia rozwoju ADMIRAL BOATS przewiduje wejście na nowe rynki zbytu. W latach 2009 - 2010 spółka nawiązała współpracę z największymi importerami łodzi z Holandii, a także z dealerami z Norwegii, co pozwoliło na zwiększenie sprzedaży. W 2010 r. osiągnęła ona poziom ponad 700 sztuk łodzi różnego typu, natomiast w 2011 r. osiągnęła poziom 1.000 sztuk, zaś w 2012 r. poziom ten kształtował się powyżej 1.031 sztuk, z kolei w 2013 r. spółka sprzedała 1.078 łodzi.

ADMIRAL BOATS eksportuje na rynki Europy Zachodniej i Północnej ponad 95% produkcji, m.in. do Holandii (rynek strategiczny), Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Polski. Ponadto od 2013 r. spółka realizuję również sprzedaż na nowych rynkach zbytu, tj. w Szwajcarii, Słowenii, Austrii, Francji, na Cyprze, Finlandii i w Rosji.

Aktualnie w ofercie znajdują się:

  • łodzie motorowe z serii Sport – „Ocean Master Line”, od 4,7 m długości do ponad 7 m długości, które mogą być wyposażone w silnik lub silniki o łącznej mocy 300 KM,
  • tradycyjne łodzie typu sloep – „Admiral Line -: sloep”, które są bardzo popularne na rynku holenderskim. Modele łodzi typu "sloep" obejmują jednostki od długości 3,6 m aż po jednostki dochodzące do 10 m,
  • łodzie z typu Fish – „Fish Line” ukierunkowane w szczególności dla miłośników wędkarstwa,
  • łodzie z serii „Classic Line”,
  • łodzie pontonowe typu RIB (ang. Rigid Inflatable Boat - hybryda łodzi z pontonem, tj. pneumatyczna łódź ze sztywnym dnem).

Łodzie ADMIRAL BOATS cechuje wysoka jakość i estetyka, bezpieczeństwo oraz konkurencyjna cena. ADMIRAL BOATS zdobył szereg wyróżnień oraz nagród, m.in.:

  • Admiral 760 HTS – złoty medal otrzymany na XIV Targach Wiatr i Woda w Warszawie 2012,
    w kategorii jachty motorowe – innowacyjność i jakość wykonania,
  • Oceanmaster 630 – kwalifikacja do finału konkursu na najlepszą łódź podczas Targów w Londynie,
  • Admiral 760 HT – złoty medal na XIV Targach Boatshow w Łodzi,
  • Jachty motorowe – złoty medal w XIV Targi żeglarstwa i sportów wodnych – Poland Boatshow Łódź 2012,
  • Admiral Boats otrzymał gwóźdź Targów „Wiatr i Woda” 2013 – nagroda miesięcznika „Żagle”
    Jerzego Fijki w kategorii „Jachty motorowe, małe”,
  • Wyróżnienie Gdynia Yacht Design na Targach „Wiatr i Woda” w 2011 r.

Większość produkowanych przez ADMIRAL BOATS łodzi bazuje na projektach opracowanych przez własne biuro projektowe. Spółka posiada certyfikat ISO 9001 – 2008, wydany przez Germanischer Lloyd Polen. Wszystkie łodzie posiadają znak bezpieczeństwa CE przyznawany przez instytucję certyfikującą Polski Rejestr Statków. Dodatkowo spółka zastrzegła na terenie Unii Europejskiej wzory użytkowe swoich łodzi.

ADMIRAL BOATS prowadzi działalność w zakładzie w Bojanie (woj. pomorskie) oraz w halach produkcyjnych w pobliskich miejscowościach Rąb i Kamień. W czerwcu 2013 r. Spółka nabyła majątek Stoczni Tczew (w jego w skład wchodzą nieruchomości, majątek ruchomy, maszyny i urządzenia oraz wyposażenie). W efekcie, w drugiej połowie 2013 r. część produkcji została przeniesiona do nowego zakładu produkcyjnego.

Celem zakupu ww. majątku było docelowe przeniesienie produkcji z wynajmowanych dotychczas obiektów, w kliku rozproszonych lokalizacji i połączenie prowadzenia działalności gospodarczej w jednym miejscu. Ponadto jest on wykorzystany do usprawnienia linii produkcyjnych oraz zwiększenia możliwości produkcyjnych. Docelowo inwestycja ta pozwoli na zminimalizowanie sezonowości produkcji poprzez zdywersyfikowanie portfela zamówień poprzez świadczeniu usług remontowych dla przemysłu stoczniowego oraz wykonywanie zleceń konstrukcji stalowych, a w przyszłości konstrukcji aluminiowych.

Ponadto w celu minimalizacji sezonowości w stosunku do przychodów ze sprzedaży spółka od sierpnia 2012 r. rozpoczęła produkcję komponentów z laminatu dla transportu autobusowego. Uruchomiono także dział produkcję przyczep podłodziowych, który wykonuje przyczepy zarówno dla produkowanych przez spółkę łodzi, jak i stanowi odrębny produkt dystrybuowany przez dealerów.

W celu zwiększenia mocy produkcyjnej spółka planuje również uruchomienie dodatkowych wydziałów produkcyjnych.

ADMIRAL BOATS jest notowany na rynku NewConnect w sektorze spółek technologicznych (nazwa skrócona ADMIRAL, ticker: ADM).

informacje o firmie

O ADMIRAL BOATS

ADMIRAL BOATS S.A., spółka produkująca i dystrybuująca łodzie motorowe, jest jedynym reprezentantem polskiego przemysłu jachtowego i stoczniowego notowanym na rynku kapitałowym. Od lipca 2011 r. akcje spółki są notowane na rynku NewConnect a obligacje na rynku Catalyst. 7 sierpnia 2014 r. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki w związku z planami przeniesienia notowań akcji na rynek podstawowy Giełdy Papierów Wartościowych.

Strategicznym interesariuszem oraz akcjonariuszem posiadającym największy pakiet akcji jest Pan Wiesław Kleba, który bezpośrednio posiada akcje stanowiące 31,83% w kapitale zakładowym, a pośrednio, działając w porozumieniu (domniemanie ustawowe) z akcjonariuszami powiązanymi osobowo tj. Panią Haliną Kleba i Panią Pauliną Kleba posiada 24.650.000 głosów stanowiących 35,03% kapitału zakładowego, uprawniających do takiego samego udziału w głosach na walnym zgromadzeniu.

Od momentu zawiązania spółki w 2010 r. ADMIRAL BOATS stale rozwija swoją działalność. W 2010 r. spółka miała w ofercie 12 modeli łodzi. W 2011 r. oferta została poszerzona do 25 modeli łodzi, w 2012 r. spółka oferowała już 40 modeli. Aktualnie w jej ofercie znajduje się ponad 60 modeli łodzi.

Polska posiada bogatą tradycję w produkcji jachtów i małych łodzi, a polscy konstruktorzy cieszą się od wielu lat międzynarodowym uznaniem. Szacuje się, że potencjał polskich stoczni, to produkcja 22.000 jednostek pływających rocznie. Pod względem produkcji łodzi motorowych do 9 metrów długości polskie stocznie są na drugim miejscu za Stanami Zjednoczonymi.

Strategia rozwoju ADMIRAL BOATS przewiduje wejście na nowe rynki zbytu. W latach 2009 - 2010 spółka nawiązała współpracę z największymi importerami łodzi z Holandii, a także z dealerami z Norwegii, co pozwoliło na zwiększenie sprzedaży. W 2010 r. osiągnęła ona poziom ponad 700 sztuk łodzi różnego typu, natomiast w 2011 r. osiągnęła poziom 1.000 sztuk, zaś w 2012 r. poziom ten kształtował się powyżej 1.031 sztuk, z kolei w 2013 r. spółka sprzedała 1.078 łodzi.

ADMIRAL BOATS eksportuje na rynki Europy Zachodniej i Północnej ponad 95% produkcji, m.in. do Holandii (rynek strategiczny), Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Polski. Ponadto od 2013 r. spółka realizuję również sprzedaż na nowych rynkach zbytu, tj. w Szwajcarii, Słowenii, Austrii, Francji, na Cyprze, Finlandii i w Rosji.

Aktualnie w ofercie znajdują się:

  • łodzie motorowe z serii Sport – „Ocean Master Line”, od 4,7 m długości do ponad 7 m długości, które mogą być wyposażone w silnik lub silniki o łącznej mocy 300 KM,
  • tradycyjne łodzie typu sloep – „Admiral Line -: sloep”, które są bardzo popularne na rynku holenderskim. Modele łodzi typu "sloep" obejmują jednostki od długości 3,6 m aż po jednostki dochodzące do 10 m,
  • łodzie z typu Fish – „Fish Line” ukierunkowane w szczególności dla miłośników wędkarstwa,
  • łodzie z serii „Classic Line”,
  • łodzie pontonowe typu RIB (ang. Rigid Inflatable Boat - hybryda łodzi z pontonem, tj. pneumatyczna łódź ze sztywnym dnem).

Łodzie ADMIRAL BOATS cechuje wysoka jakość i estetyka, bezpieczeństwo oraz konkurencyjna cena. ADMIRAL BOATS zdobył szereg wyróżnień oraz nagród, m.in.:

  • Admiral 760 HTS – złoty medal otrzymany na XIV Targach Wiatr i Woda w Warszawie 2012,
    w kategorii jachty motorowe – innowacyjność i jakość wykonania,
  • Oceanmaster 630 – kwalifikacja do finału konkursu na najlepszą łódź podczas Targów w Londynie,
  • Admiral 760 HT – złoty medal na XIV Targach Boatshow w Łodzi,
  • Jachty motorowe – złoty medal w XIV Targi żeglarstwa i sportów wodnych – Poland Boatshow Łódź 2012,
  • Admiral Boats otrzymał gwóźdź Targów „Wiatr i Woda” 2013 – nagroda miesięcznika „Żagle”
    Jerzego Fijki w kategorii „Jachty motorowe, małe”,
  • Wyróżnienie Gdynia Yacht Design na Targach „Wiatr i Woda” w 2011 r.

Większość produkowanych przez ADMIRAL BOATS łodzi bazuje na projektach opracowanych przez własne biuro projektowe. Spółka posiada certyfikat ISO 9001 – 2008, wydany przez Germanischer Lloyd Polen. Wszystkie łodzie posiadają znak bezpieczeństwa CE przyznawany przez instytucję certyfikującą Polski Rejestr Statków. Dodatkowo spółka zastrzegła na terenie Unii Europejskiej wzory użytkowe swoich łodzi.

ADMIRAL BOATS prowadzi działalność w zakładzie w Bojanie (woj. pomorskie) oraz w halach produkcyjnych w pobliskich miejscowościach Rąb i Kamień. W czerwcu 2013 r. Spółka nabyła majątek Stoczni Tczew (w jego w skład wchodzą nieruchomości, majątek ruchomy, maszyny i urządzenia oraz wyposażenie). W efekcie, w drugiej połowie 2013 r. część produkcji została przeniesiona do nowego zakładu produkcyjnego.

Celem zakupu ww. majątku było docelowe przeniesienie produkcji z wynajmowanych dotychczas obiektów, w kliku rozproszonych lokalizacji i połączenie prowadzenia działalności gospodarczej w jednym miejscu. Ponadto jest on wykorzystany do usprawnienia linii produkcyjnych oraz zwiększenia możliwości produkcyjnych. Docelowo inwestycja ta pozwoli na zminimalizowanie sezonowości produkcji poprzez zdywersyfikowanie portfela zamówień poprzez świadczeniu usług remontowych dla przemysłu stoczniowego oraz wykonywanie zleceń konstrukcji stalowych, a w przyszłości konstrukcji aluminiowych.

Ponadto w celu minimalizacji sezonowości w stosunku do przychodów ze sprzedaży spółka od sierpnia 2012 r. rozpoczęła produkcję komponentów z laminatu dla transportu autobusowego. Uruchomiono także dział produkcję przyczep podłodziowych, który wykonuje przyczepy zarówno dla produkowanych przez spółkę łodzi, jak i stanowi odrębny produkt dystrybuowany przez dealerów.

W celu zwiększenia mocy produkcyjnej spółka planuje również uruchomienie dodatkowych wydziałów produkcyjnych.

ADMIRAL BOATS jest notowany na rynku NewConnect w sektorze spółek technologicznych (nazwa skrócona ADMIRAL, ticker: ADM).