handel ekonomia/biznes/finanse

Carrefour z dobrymi wynikami centrów handlowych w 2023 roku

06.05.2024 | Carrefour Polska

Ponad 50 nowych i 170 przedłużonych umów najmu na łączną powierzchnię ponad 37.000 mkw. GLA, 17 nowych marek w portfolio oraz poziom wakatów znacznie poniżej średniej rynkowej - tak wyglądał miniony rok w centrach handlowych należących do Carrefour Polska.

Rok 2023 nie należał do najłatwiejszych na polskim rynku centrów handlowych. Wysoka inflacja oraz rosnące koszty działalności, miały bardzo duży wpływ na wyniki osiągane przez poszczególne obiekty handlowe. Pomimo działania w trudnych warunkach rynkowych oraz coraz mocniejszej lokalnej konkurencji, centra handlowe Carrefour utrzymały swoją pozycję na lokalnych rynkach oraz poprawiły wskaźniki komercjalizacji i odwiedzalności. 

Carrefour zarządza w Polsce m.in. ponad 20 dużym centrami handlowymi o łącznej powierzchni 230.000 mkw GLA. W 2023 roku sieć podpisała aż 52 nowe umowy najmu na łączną powierzchnię ponad 7000 mkw. GLA oraz przedłużyła 170 umów z dotychczasowymi najemcami. Pozwoliło to marce zabezpieczyć na kolejne lata, łącznie  ok. 37 000 mkw. GLA, a także utrzymać niski poziom wakatów. Na koniec 2023 roku wyniósł on w całym portfolio sieci 1,7%, czyli znacznie poniżej średniej rynkowej wynoszącej 2,6%.

Rok 2023 w portfelu nieruchomości Carrefour Polska stał również pod znakiem drugiej rozbudowy flagowego parku handlowego tej sieci w Sochaczewie. Sonata Park przeszedł drugą rozbudowę, w wyniku której obiekt urósł o kolejne 4000 mkw. GLA. W nowej części obiektu otworzyły się takie marki, jak Half Price, CCC, New Yorker, Diverse, 4F oraz salon z biżuterią Verona. Tym samym Sonata Park, który w tym roku świętuje swoje 10-lecie, umocnił swoją pozycję kluczowej destynacji handlowej dla mieszkańców blisko 40-tysięcznego Sochaczewa i jego okolic. 

Na przestrzeni minionego roku, w centrach handlowych Carrefour pojawiło się również 17 nowych marek. Wśród kluczowych najemców znaleźli się, m.in. New Yorker, Okaidi oraz znana restauracja sieciowa Tutti Santi. Sieć przeprowadziła też proces rekomercjalizacji wybranych obiektów, a także zrealizowała ich lokalne przebudowy i modernizacje. W 2023 roku otwarta została m.in. wyczekiwana przez klientów strefa gastronomiczna w Galerii Grudziądzkiej, w Galerii Zdrój w Jastrzębiu-Zdroju pojawił się pierwsza w mieście perfumeria Douglas, w Galerii Zielone Wzgórze w Białymstoku otwarte zostały 3 nowe sklepy: Venezia, Unisono i Big Star, a w Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu: Big Star, Reserved Kids oraz Monnari, a także powiększony został sklep Mohito.

  • Pomimo wielu wyzwań rynkowych, przed którymi stanęliśmy jako sieć w 2023 roku, okazał się on bardzo dobry dla naszych centrów handlowych. Podczas minionych 12 miesięcy centra handlowe należące do Carrefour Polska nie tylko utrzymały swoją pozycję, ale także nierzadko zbudowały przewagę nad lokalną konkurencją. Dzięki ugruntowanym lokalizacjom oraz stale poprawionej ofercie handlowej, usługowej i rozrywkowej, podnosimy nasze wskaźniki odwiedzalności i obniżamy poziom wakatów. Na koniec 2023 roku osiągnął on w całym naszym portfolio rekordowo niski wynik 1,7%. Świadczy to z jednej strony o zaufaniu, którym obdarzają nas nasi najemcy, a z drugiej o tym, że nasza oferta jest wciąż bardzo atrakcyjna dla lokalnych klientów. Dziękujemy im za to zaufanie - powiedziała Ewa Karska, Dyrektora Galerii Handlowych Carrefour Polska.

Carrefour Polska jako właściciel centrów handlowych działa na polskim rynku od 1997 roku. Firma jest zarówno właścicielem jak i zarządcą centrów i pasaży handlowych zlokalizowanych na terenie całego kraju, dla których poza zarządzaniem prowadzi również komercjalizację.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.