ekonomia/biznes/finanse

Z platformą przez Atlantyk – WhitePress startuje w Brazylii

25.11.2022 | WhitePress

Dla niektórych polskich przedsiębiorstw Europa staje się zbyt ciasna, dlatego coraz śmielej patrzą w kierunku mniej oczywistych i egzotycznych rynków, które jednocześnie przyciągają swoim biznesowym potencjałem. Jednym z nich jest Brazylia. Według danych PwC, inwestycje polskich przedsiębiorstw na tym obszarze wzrosły niemal 4-krotnie (370 proc.) względem ubiegłego roku. Nic dziwnego, ten największy kraj Ameryki Południowej zajmujący niemal połowę kontynentu, to jednocześnie piąte co do wielkości państwo na świecie z ludnością ponad 200 mln osób, gdzie mieszka druga pod względem liczebności Polonia. Rodzime brandy spoglądają na ten kraj przychylnym okiem, a wśród nich znalazła się międzynarodowa platforma do automatyzacji content marketingu, WhitePress, która ogłosiła start działań za oceanem.

27. kraj na globalnej mapie WhitePress

Mimo że obecnie liczba rodzimych przedsiębiorstw działających poza Starym Kontynentem nie jest jeszcze zbyt duża, to zgodnie z prognozami PwC, w najbliższych latach będziemy obserwować rosnące zainteresowanie mniej oczywistymi i egzotycznymi kierunkami, jak np. Brazylia. Powód? Większa odwaga polskich firm oraz chęć dywersyfikacji geograficznej, by ograniczać jednocześnie ryzyko biznesowe. Przykładem jest platforma WhitePress, która w ciągu ostatnich 3 lat rozpoczęła działalność na 20 nowych rynkach, natomiast w październiku ruszyła również z ofertą za oceanem, czyli właśnie w Brazylii.

- Według raportu Statista rynek Brazylii jest czwartym pod względem wielkości rynkiem internetowym na świecie, a liczba użytkowników w przestrzeni online stale wzrasta. W 2023 r. już blisko 8 na 10 mieszkańców tamtych rejonów będzie korzystać z usług online[1]. Co więcej, obecnie użytkowników e-commerce jest tam około 141 mln[2]. W stronę rynku brazylijskiego patrzymy śmielej, również ze względu na obecną tam Polonię, a także sprzyjające warunki do nawiązywania współpracy gospodarczej z tym krajem. Tym tropem poszliśmy i my, dlatego Brazylia stała się 27 krajem, na którym rozpoczęliśmy budowanie swojej obecności oraz oferty – komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress i dodaje, że w Brazylii najbardziej popularną wyszukiwarką jest zdecydowanie Google (99 proc.), co znacznie ułatwia pozycjonowanie swojej witryny na tym rynku i otwiera pole do działania dla polskich marek.

Tomasz Domański, Head of International Growth WhitePress przyznał, że sam etap przygotowań do wejścia na rynek brazylijski trwał dłużej niż w przypadku krajów, które były znacznie bliżej Polski pod względem kulturowym i geograficznym, a przygotowanie techniczne platformy do obsługi kraju położonego poza UE było największym wyzwaniem dla całego zespołu projektowego i działu IT.

- Na początku 2022 roku założyliśmy spółkę w Brazylii i otworzyliśmy biuro w Sao Paulo, ale zanim to nastąpiło przygotowywaliśmy się do tego ruchu bardzo skrupulatnie. Wejście na jakikolwiek zagraniczny rynek wymaga dokładnych analiz rynkowych, znajomości danego systemu ekonomicznego, a także przepisów prawnych i podatkowych, które w przypadku Brazylii są szczególnie zawiłe.  Warto też rozważyć budowanie lokalnego teamu na miejscu, który będzie w stałym kontakcie z centralą. Takie zadanie w naszym teamie pełni Marcelo Romualdo, Brazil Country Manager, który wspierał nas nie tylko na etapie przygotowawczym, ale też obecnie, kiedy już rozpoczęliśmy oficjalnie działania na tym obszarze i ma stały nadzór i kontakt z brazylijskim zespołem dodaje Tomasz Domański, Head of International Growth.

Dostęp do ponad 800 brazylijskich portali

Lokalny zespół WhitePress pracuje obecnie na miejscu nad bezpośrednimi relacjami z wydawcami i na ten moment użytkownicy za ich pośrednictwem mogą zamawiać publikacje na ponad 800 wysokiej jakości portalach brazylijskich, które są selekcjonowane pod kątem technicznym i merytorycznym - Znacznym ułatwieniem dla polskich firm, które chcą się reklamować za oceanem jest to, że zamówienie może odbywać się w ojczystym języku i w polskiej walucie. Dbamy też o staranną selekcję stron internetowych, by finalnie klient mógł dobrać te, odpowiadające jego celom biznesowym – dodaje Tomasz Domański.

Prosto z Amazonii do krajów nordyckich

W listopadzie WhitePress ogłosił również rozpoczęcie działań na kolejnych bardzo atrakcyjnych dla polskich brandów rynkach, czyli w krajach skandynawskich i Finlandii. W Szwecji za pośrednictwem platformy można już publikować na 415 portalach, w Danii na 500, z kolei w Norwegii – 281, a w Finlandii ponad 200.

- Zimne kraje Północy od wielu lat stanowią biznesowy punkt odniesienia dla polskich przedsiębiorstw. W 2015 roku magazyn Forbes wskazał Danię jako najlepszy kraj na świecie do prowadzenia firmy, a pozostałe kraje, jak Szwecja, Norwegia czy Finlandia znalazły się równie wysoko w rankingu. Ponadto Skandynawia stanowi dla nas jeden z najważniejszych kierunków w kontekście sprzedaży zagranicznej. Z tego względu postanowiliśmy wesprzeć i umożliwić rodzimym biznesom sprawne promowanie swoich produktów i usług również na tych rynkach. – Anna Halama, Head of Marketing & PR, WhitePress

 

[1] Statista, „E-commerce w Brazylii – statystyki i fakty” 2022 r.

[2] Statista, „E-commerce w Brazylii – statystyki i fakty” 2022 r.

kontakt dla mediów
Pamela Tomicka
Senior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Pamela Tomicka

p.tomicka@lightscape.pl

tel: 601 918 306

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii ekonomia/biznes/finanse

kontakt dla mediów
Pamela Tomicka
Senior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Pamela Tomicka

p.tomicka@lightscape.pl

tel: 601 918 306

informacje o firmie