środowisko naturalne/ekologia nauka/edukacja/szkolenia

P&G i Fundacja Nasza Ziemia od ponad 20 lat razem. Wspólny program edukacji ekologicznej „Czysta Ziemia” w tym roku znów wesprze tysiące uczniów.

24.11.2022 | P&G

Razem można naprawdę wiele. Tym podejściem inspirują się wzajemnie Procter & Gamble i Fundacją Nasza Ziemia, które od ponad 20 lat łączą siły dla dobra planety. Dziesiątki projektów ekologicznych, tony śmieci zebranych podczas Akcji Sprzątania Świata oraz ponad 2 000 szkół zaangażowanych we wspólne inicjatywy. To tylko wybrane przykłady działań, które udało im się zrealizować w ciągu ostatnich dwóch dekad. Właśnie partnerzy ogłaszają kolejną edycję największego wspólnego projektu - „Czysta Ziemia”. To kompleksowy program edukacji ekologicznej dla szkół podstawowych, dzięki któremu uczniowie z całej Polski uczą się najważniejszych zasad odpowiedzialnego korzystania z wody i energii oraz segregacji odpadów.

Od lokalnego sprzątania do ogólnopolskiej edukacji ekologicznej

Procter & Gamble ponad dwie dekady temu rozpoczął współpracę z Fundacją Nasza Ziemia, by wspólnie chronić środowisko naturalne. Chociaż w tamtym okresie o ekologii mówiło się jeszcze niewiele, to obie organizacje od początku miały wspólną wizję – chciały podejmować konkretne działania na poziomie lokalnym na rzecz naszej planety.

Firma P&G we współpracy z Fundacją wielokrotnie uczestniczyła w corocznych Akcjach Sprzątania Świata, które na dobre wpisały się w kalendarz najważniejszych wydarzeń dla planety. Angażowali się w nią pracownicy firmy, zapraszając do tego działania także społeczność lokalną. W ramach inicjatyw na rzecz lokalnego środowiska, sprzątnięto okolice szkół podstawowych w Łodzi, Aleksandrowie Łódzkim oraz na warszawskim Targówku, czyli w miejscach, gdzie znajdują się fabryki P&G. Na przestrzeni dwóch dekad, w takich projektach wzięło udział setki wolontariuszy. Uczestnicy akcji zebrali tony odpadów pozostawionych w lasach, nad brzegiem Wisły czy też na polskich plażach. W ramach ostatniej współpracy oczyszczona została plaża nieopodal Międzyzdrojów, a także Woliński Park Narodowy. Lokalizację dla niej wybrali konsumenci, którzy wzięli udział w głosowaniu, podczas wakacyjnej kampanii pt. „Wody, Lasy, Góry – działaj z nami dla natury”, zorganizowanej przez P&G i jej partnerów handlowych.

Procter & Gamble jest firmą, z którą współpracujemy najdłużej ze wszystkich naszych partnerów. Cieszy nas, że wspólnie, mamy możliwość wracać do miejsc gdzie już sprzątaliśmy, bo dzięki temu wiemy, że promocja idei nieśmiecenia ma sens i działa co widać po wynikach. Śmieci w tych pięknych miejscach zwykle jest mniej. Widzimy też, że w nasze kolejne akcje angażuje się coraz więcej osób i to w każdym wieku – od uczniów czy harcerzy po seniorów z uniwersytetów trzeciego wieku. Zasiane przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble ziarno edukacji ekologicznej daje plon w postaci konkretnych, pozytywnych efektów. To dla nas ogromna motywacją do dalszej pracy i podejmowania wspólnych wysiłków” - mówi Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Akcje sprzątania pozwalają „tu i teraz” wywierać pozytywny wpływ na stan środowiska. Jednak, żeby zmiany były długofalowe należy nie tylko przeciwdziałać, ale także zapobiegać zmianom klimatycznym. Nie wystarczy ludziom powiedzieć, o istniejącym problemie, należy też wyjaśnić, co trzeba z tym zrobić. W tym celu niezbędna jest edukacja ekologiczna.

Jak zachęcić najmłodszych obywateli do dbania o środowisko?
Mając na uwadze tę kwestię, Procter & Gamble wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia od czterech lat realizuje program edukacyjny „Czysta Ziemia”, skierowany do uczniów szkół podstawowych. Właśnie ruszyła jego kolejna edycja! Głównym celem programu jest wsparcie edukacji uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji i zachęcenie ich do dbania o środowisko. Dzieci podczas zajęć „Czysta Ziemia” dowiedzą się między innymi, że korzystając z kubka podczas mycia zębów, a nie z bieżącej wody, mogą zaoszczędzić jej nawet 10 litrów. Z kolei wypinając ładowarkę z gniazda, kiedy naładują jakieś urządzenia, ograniczą zużycie energii. Uczniowie uczą się tego w sposób kreatywny i angażujący - korzystają z animacji, nowoczesnych kart pracy, projektów grupowych czy domowych eksperymentów. Wszystkie materiały dostępne są do pobrania dla nauczycieli i rodziców za darmo na stronie – https://www.naszaziemia.pl/czystaziemia/. W ciągu minionych lat z materiałów skorzystało już ponad 30 000 uczniów w niemal 2 000 szkołach w całej Polsce. W obecnym roku szkolnym pomogą one zaangażować w działania na rzecz planety kolejne tysięcy dzieci. To nie wszystko, „Czysta Ziemia” to także konkursy grantowe, dzięki którym uczniowie mogą przekuć wiedzę w praktykę i wygrać finansowanie swojego projektu na rzecz klimatu.

Zacznijmy od siebie. W walce o czystą planetę każdy ma swoją rolę do odegrania
Program edukacyjny „Czysta Ziemia”, jest częścią wszechstronnych działań, które P&G podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tym zakresie firma kieruje się swoją strategią Ambicja 2030, koncentrując się między innymi na redukcji wykorzystania plastiku, a także ograniczaniu zużycia energii i wody. P&G, której marki można znaleźć w większości polskich domów, zachęca konsumentów, by przyłączyli się do działań na rzecz poprawy sytuacji naszej planety i wspiera ich w odpowiedzialnej konsumpcji. Wprowadza do swojej oferty produkty, które ułatwiają stosowanie zrównoważonych praktyk w domach. Dzięki markom, takim jak Ariel, Fairy, Pampers, Head & Shoulders czy Gillette, konsumenci mogą dokonywać bardziej ekologicznych wybór. Przykładem jest chociażby nowa formuła tabletek do zmywarek marki Fairy. Dzięki niej możliwe jest mycie naczyń w krótkim cyklu, a przez to zmniejszenia zużycia energii, a także oszczędność niemal 5 litrów wody.

Procter & Gamble chce być motorem pozytywnych zmian na świecie, dlatego od wielu lat podejmujemy działania, które mają na celu spowolnienie zmian klimatycznych. Pokazujemy konsumentom jak korzystając z naszych produktów żyć w sposób bardziej zrównoważony oraz kształtujemy wśród najmłodszych poczucie odpowiedzialności za stan Ziemi. Wierzymy, że dbanie o naszą planetę, to praca zespołowa, w którą powinny angażować się wszyscy - firmy, organizacje pozarządowe i lokalne społeczności. W tym procesie każdy z nas ma swoją ogromną rolę do odegrania” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Centralnej Europie.

Kluczem do tego, aby mieć realny wpływ na środowisko jest dzielenie się wiedzą i zaangażowanie nas wszystkich. Długoletnia współpraca pomiędzy Procter & Gamble i Fundacją Nasza Ziemia jest przykładem tego, jak wspólny cel i długotrwała współpraca przynoszą widoczne efekty w walce o lepsze jutro.

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.