towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Carrefour zainwestuje 100 tys. euro w cztery polskie startupy foodtech

14.01.2022 | Carrefour Polska

Cztery polskie startupy z obszaru foodtech otrzymały grant od Fundacji Carrefour. Wśród wybranych młodych przedsiębiorstw znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush, a projekt realizowany jest przez Fundację Inkubator Technologiczny wraz z partnerem merytorycznym foodtech.ac. Startupy otrzymały łącznie 100 tys. euro, które zostaną przeznaczone na rozwój produktu, marketingu, sprzedaży oraz pozyskanie inwestorów.

Międzynarodowa Fundacja Grupy Carrefour co roku wspiera organizacje zajmujące się transformacją żywieniową opartą na współpracy. Instytucja koncentruje się między innymi na walce z wykluczeniem społecznym, zbiórkach żywności, rozwoju gospodarstw rolnych, czy wspieraniu zawodów związanych z gastronomią. W tym roku Fundacja po raz pierwszy wspiera polskie inwestycje w nowe technologie, które mają obniżyć wpływ żywienia na środowisko.

Fundacja Carrefour przekazała granty o łącznej wysokości 100 tys. euro czterem polskim startupom działającym w obszarze foodtech – Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush. Operatorami grantu są Fundacja Inkubator Technologiczny, która prowadzi program Youth Business Poland oraz program akceleracyjny dla startupów foodtech.ac, w którym wzięły udział wszystkie cztery innowacyjne spółki. 

Innowacyjne przedsiębiorstwa we wczesnej fazie rozwoju otrzymają także indywidualne wsparcie mentoringowe doświadczonych ekspertów z sektora foodtech. Młode spółki mogą też liczyć na wsparcie w nawiązywaniu kontaktów z branżowymi partnerami. Dzięki temu łatwiej im będzie rozwijać produkty, zainteresować nimi konsumentów oraz przyciągnąć inwestorów, których finansowanie umożliwi dalszy rozwój startupów.

Food Jack to roślinna alternatywa dla mięsa na bazie jackfruita (egzotycznego owocu nazywanego po polsku chlebowcem). To zdrowy produkt, zawierający witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze, który przypomina w wyglądzie i smaku szarpaną wołowinę. Food Jack prowadzi obecnie sprzedaż już przyprawionych i gotowych do spożycia zestawów we własnym sklepie internetowym. Docelowo chce być szeroko dostępny w sklepach detalicznych, a także stanowić bazę dla dań w wegańskich i wegetariańskich restauracjach. Prowadzi też zaawansowane prace R&D, by rozwinąć swoją ofertę o zamienniki mięsa i ryb oraz dania typu convenience.

KuMin.Sys to system IT dla sektora HoReCa, który umożliwia mierzenie ilości, struktury, przyczyn oraz wartości marnowanego jedzenia, rozwijany przez firmę Venturis HoReCa. Aplikacja pomaga wykrywać nadmiar jedzenia na poszczególnych etapach jego produkcji oraz serwowania klientom, a następnie pozwala na wprowadzenie planów naprawczych. W ramach pilotażu projektu KuMin.Sys wykorzysta swoją technologię, by pomóc w zmniejszeniu ilości marnowanego jedzenia w jednym przedszkolu i jednej szkole.

Nielone to roślinny zamiennik mięsa mielonego, stworzony z białka soi. Jest bogaty w żelazo, wapń, a także witaminy (m.in. D2, B12, B2 i E). Nielone są dostępne przede wszystkim we własnym sklepie internetowym startupu, w wybranych sklepach detalicznych, a także jako baza dla wegańskich i wegetariańskich dań w restauracjach w Poznaniu. Otrzymany grant pozwoli na dalszy rozwój technologii produkcji, wydłużenie terminu przydatności, a także wprowadzenie nowych kategorii produktów. 

Yoush to pełnowartościowy, kompletny, roślinny posiłek, gotowy w 5 minut. Powstaje ze składników naturalnego pochodzenia z myślą o osobach, które nie mają czasu, możliwości lub pomysłu na zdrowy i pożywny posiłek. Yoush do przygotowania wymaga jedynie zalania wodą lub napojem roślinnym. Startup planuje także oferować posiłki w innych gotowych do spożycia formach i wprowadzić je do sprzedaży w sklepach detalicznych.

Carrefour od lat prowadzi szeroki zakres działań, by stać się globalnym liderem transformacji żywieniowej, oferując klientom zdrowe, zbilansowane i zrównoważone rozwiązania z zakresu produkcji i konsumpcji jedzenia. Dążenie do innowacji wpisuje się w nasze DNA, więc tym bardziej nas cieszy, że Fundacja Carrefour wspiera przyszłościowe inicjatywy na naszym rynku. Za decyzją stoi nie tylko potrzeba odpowiedzi na wyzwania przyszłości, lecz także chęć odpowiedzi na oczekiwania coraz więcej ludzi, którzy szukają zdrowych produktów i usług przygotowanych w odpowiedzialny sposób. Bardzo cieszy nas, że młode polskie firmy współdzielą tę wizję i oferują oryginalne, perspektywiczne rozwiązania. To inspirujące, że cztery wybrane startupy reprezentują różne podejścia, które mogą odpowiedzieć na potrzeby różnych grup klientów. Dzięki temu będziemy mogli sprawniej osiągnąć wspólny cel – ułatwienie polskim konsumentom jedzenia mądrze – mówi Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu, Sekretarz Generalny i Dyrektor Zasobów Ludzkich Carrefour Polska.

Gdyby cały świat konsumował w takim tempie, w jakim robią to mieszkańcy Unii Europejskiej, potrzebowalibyśmy dwóch dodatkowych planet, aby zaspokoić wszystkie potrzeby. Inwestycje w projekty i startupy odpowiedzialne społecznie sprawiają, że mamy szanse w realny sposób wpływać na inicjowanie pozytywnej zmiany na świecie. Wspierając przedsiębiorczość w Polsce od 2008 roku widzimy, że co roku coraz więcej młodych osób próbuje rozwiązać problemy środowiskowe tworząc innowacyjne i ekologiczne rozwiązania. Cieszymy się, że fundacja Carrefour dostrzegła tę niszę i wspólnie możemy dać wsparcie 4 wyjątkowym firmom, które mają pozytywny wpływ na środowisko – mówi Adrian Migoń, Prezes Fundacji Inkubator Technologiczny

Foodtech to nie tylko dbanie o nasze zdrowie i środowisko, ale też innowacje, które napędzają biznes. Na całym świecie od kilku lat rośnie świadomość i popyt ze strony konsumentów, a najwięksi gracze z tego sektora mają na amerykańskiej giełdzie kilkumilardową kapitalizację. Naszym celem jest łączenie najlepszych startupów foodtechowych z zaangażowanymi mentorami, potencjalnymi partnerami i inwestorami. Cieszymy się, że Carrefour podąża za najnowszymi trendami i potrzebami klientów. Wierzymy, że to dopiero początek, potencjał sektora foodtech jest olbrzymi – mówi Piotr Grabowski, współzałożyciel akceleratora foodtech.ac.

 

O Youth Business Poland

Fundacja Inkubator Technologiczny zajmuje się wspieraniem przedsiębiorców w zakładaniu i rozwoju firm. Od 2008 prowadzi Program Youth Business Poland. Jest częścią Youth Business International, sieci programów ufundowanych przez Jego Wysokość Karola księcia Walii, która wspiera przedsiębiorczość w 52 krajach świata. YBP realizuje swoją misję między innymi poprzez udzielanie wsparcia mentoringowego, szkoleniowego i doradczego początkującym przedsiębiorcom i prowadzenie projektów inkubacyjnych i akceleracyjnych dla startupów, w ramach których zrzeszeni są najlepsi eksperci i partnerzy na rynku. Youth Business Poland jest realizatorem m.in. programu akceleracyjnego Mazovian Startup i Startuj z Mazowsza.

Więcej informacji na stronie ybp.org.pl

O Foodtech.ac

Foodtech.ac to akcelerator łączący nowe technologie i branżę spożywczą w służbie całemu światu. Wspiera projektów związanych z produkcją żywności, alternatywnych źródeł białka, opakowań, a także technologii pomagających ograniczyć marnotrawstwo żywności i projektów agritech. W ciągu 3 lat działalności, Foodtech.ac akcelerował 20 startupów, w ramach 4 edycji programu. Wśród nich znajdują się Roślinny Qurczak, Listny Cud i Vertigo Farms, a także FoodJack, KuMin.Sys, Nielone i Yoush.

O Fundacji Carrefour

Celem Fundacji Carrefour, założonej w 2000 roku, jest wspieranie inicjatyw na rzecz solidarnej transformacji żywieniowej we Francji i na świecie.

Jej działalność opiera się na 3 filarach: zrównoważonym i świadomym społecznie rolnictwie, solidarnej walce z nadprodukcją odpadów oraz zaangażowaniu społeczności.

W 2021 roku Fundacja przeznaczyła roczny budżet w wysokości 6,75 mln euro na wsparcie 70 projektów i tysięcy osób w 8 zintegrowanych krajach Grupy Carrefour oraz Tajwanie.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

więcej z kategorii towary konsumpcyjne

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.