sprawy społeczne

Santander Bank Polska - obsługa bez barier

5 maja obchodzimy Dzień Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami. Wg różnych danych w Polsce żyje od 4 do 7 mln osób z niepełnosprawnościami.

Oznacza to, że minimum 8% [1] polskiego społeczeństwa może się zmagać się na co dzień z trudnościami w dostępie do podstawowych usług. Santander Bank Polska od 11 lat realizuje program „Obsługa bez barier”, by zwiększać dostępność usług i produktów finansowych dla klientów z różnymi potrzebami. Wykorzystuje w tym celu zarówno zaawansowane technologie w zdalnym bankowaniu, jak też dba o odpowiednie warunki w tradycyjnych sposobach kontaktu.

Oddziały bez barier

Każdego roku Santander Bank Polska rozszerza sieć placówek bez barier. Na przełomie 2020 i 2021 roku niezależny ekspert przeprowadził proces audytów architektonicznych pod kątem dostępności przestrzennej, przyznając certyfikaty 18 nowym oddziałom bez barier. Obecnie ponad 160 oddziałów ma Certyfikat Dostępności dla klientów z niepełnosprawnościami.[2]

Pilotażowo Santander Bank Polska uruchomił dwa oddziały - w Gorzowie Wielkopolskim oraz Wrocławiu, wyposażone w mapę tyflograficzną – czyli dotykowy plan oddziału z opisem w alfabecie Braille’a oraz ścieżkę dotykową dla osób niewidomych i system nawigacji przestrzennej Totupoint.

Obsługa bez barier

Pracownicy Santander Bank Polska systematycznie przechodzą szkolenia z obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami.

Ponadto, aby ułatwić obsługę osób z niepełnosprawnościami w oddziałach Santander Bank Polska wprowadził m.in.

  • rozwiązania proceduralne umożliwiające poświadczanie woli klient, który nie może czytać i/ lub pisać;
  • stanowiska, w których osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać z obsługi poza kolejnością;
  • ramki pomocne w składaniu podpisu przez osoby z niepełnosprawnościami wzroku czy mini lupy pomagające osobom słabowidzącym lub seniorom;
  • w ponad 30 oddziałach przenośne pętle indukcyjne, które wzmacniają dźwięk i eliminują zakłócenia akustyczne osobie niedosłyszącej korzystające z aparatu słuchowego.

 

Udogodnienia nie tylko w oddziale

W Santander Bank Polska osoby z niepełnosprawnością słuchu mogą zdalnie połączyć się z Doradcą online w Polskim Języku Migowym. Z połączenia można skorzystać w każdym oddziale, na stronie internetowej (zakładka „Pomoc i kontakt”) oraz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej w opcji „Kontakt”. W ten sposób klienci mogą nie tylko obsługiwać dotychczas posiadane produkty, ale też kupować kolejne czy z nich rezygnować. Usługa dostępna jest w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Kolejnym udogodnieniem jest sieć „mówiących” bankomatów przystosowanych do obsługi przez osoby z niepełnosprawnością wzroku. Klienci mogą korzystać z asysty głosowej z wygaszeniem ekranu na czas transakcji dla zwiększenia bezpieczeństwa. Dodatkowo ekran bankomatu można przełączyć w tryb wysokiego kontrastu, a elementy na obudowie są opisane w języku Braille’a.

Obecnie klienci mogą korzystać z ponad 1400 maszyn posiadających udogodnienia, co stanowi blisko 90% całej sieci bankomatów banku.

Bank udostępnia też wzorce umowne, regulaminy w formie tzw. dokumentów dostępnych – repozytorium na https://bank.santander.pl/ms/obb/dostepne-dokumenty.html

Różnosprawni w pracy

Santander Bank Polska jest sygnatariuszem Karty Różnorodności i jako pracodawca zobowiązuje się do realizacji zapisów karty w swoim codziennym działaniu. Projekt Różnosprawni przygotowuje do zwiększania zatrudnienia osób z niepełnosprawnością.

Więcej o „Obsłudze bez barier” i innych udogodnieniach na www.santander.pl/obb. Strona została przygotowana zgodnie ze standardem WCAG 2.0, czyli zbiorem rekomendacji, dzięki którym treści są dostępne dla jak najszerszej grupy użytkowników.

 

[1] https://www.gov.pl/web/popcwsparcie/ile-jest-osob-z-niepelnosprawnosciami-w-polsce

[2] Stan na 22 kwietnia 2021

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

informacje o firmie

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

Z oferty produktów kredytowych mogą skorzystać osoby, które spełnią wymagane przez bank warunki oceny zdolności kredytowej. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny. Kredytodawcą jest Santander Bank Polska S.A

RRSO wynosi 11,25% dla karty kredytowej Visa Silver Akcja Pajacyk

Szczegóły oferty, informacja o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu na santander.pl oraz na infolinii 1 9999 – opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla kredytu mieszkaniowego, w Santander Bank Polska S.A. (Bank), zabezpieczonego hipoteką wynosi 2,93%, przy następujących założeniach: okres kredytowania 300 miesięcy (jednorazowa wypłata kredytu), całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 280 547 zł, całkowita kwota do zapłaty 393 775,37 zł, oprocentowanie zmienne 3,45% w tym: stopa referencyjna WIBOR 3M z dnia 20.11.2021 r.: 0,21% oraz marża 3,24 p.p. (wskazana marża jest podwyższona o 1,00 p.p. do czasu uprawomocnienia się wpisu hipoteki umownej przy założeniu, że nastąpi to w terminie 1 miesiąca od zawarcia umowy kredytu), całkowity koszt kredytu 113 228,37 zł (w tym: prowizja 4 797,35 zł, odsetki 96 720,77 zł, ubezpieczenie nieruchomości Locum Comfort (przy założeniu, że klient skorzysta z oferty przedstawionej w Banku) 10 762,25 zł za cały okres kredytowania - suma ubezpieczenia nieruchomości 478 318 zł, minimalny zakres ubezpieczenia obejmuje ryzyko pożaru i zalania, podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC) 19 zł, opłata sądowa za ustanowienie hipoteki 200 zł - przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości, opłata za zlecenie wyceny nieruchomości za pośrednictwem Banku 369 zł), usługi dodatkowe: opłata za prowadzenie konta osobistego/rachunku płatniczego dla Kredytobiorcy: 360,00 zł, 298 miesięcznych rat równych (bez okresu karencji w spłacie) w wysokości 1 273,34 zł, ostatnia rata 1 188,94 zł, (wysokość raty w okresie stosowania podwyższonego oprocentowania 1 420,86 zł). Zmienne oprocentowanie niesie ze sobą ryzyko zmiany wysokości rat przewidzianych do spłaty, a tym samym wysokości kwoty zadłużenia. Kalkulacja została dokonana na dzień 20.01.2021r. na reprezentatywnym przykładzie.

Ochrona ubezpieczeniowa w ramach Umowy ubezpieczenia Locum Comfort oraz Umowy ubezpieczenia Bezpieczna Hipoteka świadczone są przez Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., a w ramach Umowy ubezpieczenia na życie Bezpieczna Hipoteka świadczona przez Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.. Szczegółowe informacje, w tym Ogólne Warunki Ubezpieczenia Locum Comfort, Ogólne Warunki Ubezpieczenia Bezpieczna Hipoteka i Ogólne Warunki Ubezpieczenia na życie Bezpieczna Hipoteka określające m.in. zakres ubezpieczenia, zasady odstąpienia oraz wypowiedzenia umowy ubezpieczenia, wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczycieli, Dokumenty zawierające informacje o produkcie ubezpieczeniowym i Informacje dodatkowe, stanowiące łącznie karty produktu, Regulamin Gwarancji Szybkiej Wypłaty dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A. oraz na stronie internetowej santander.aviva.pl. Informacja o wysokości składki ubezpieczeniowej dostępna jest w oddziałach Santander Bank Polska S.A.

Santander Bank Polska S.A. (wpisany do prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego rejestru agentów ubezpieczeniowych pod nr 11135943/A) oraz agenci prowadzący Placówki Partnerskie Santander Bank Polska S.A. są agentami ubezpieczeniowymi Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Stan na 22.01.2021 r.

załączniki

więcej z kategorii sprawy społeczne

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

informacje o firmie

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

Z oferty produktów kredytowych mogą skorzystać osoby, które spełnią wymagane przez bank warunki oceny zdolności kredytowej. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny. Kredytodawcą jest Santander Bank Polska S.A

RRSO wynosi 11,25% dla karty kredytowej Visa Silver Akcja Pajacyk

Szczegóły oferty, informacja o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu na santander.pl oraz na infolinii 1 9999 – opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla kredytu mieszkaniowego, w Santander Bank Polska S.A. (Bank), zabezpieczonego hipoteką wynosi 2,93%, przy następujących założeniach: okres kredytowania 300 miesięcy (jednorazowa wypłata kredytu), całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 280 547 zł, całkowita kwota do zapłaty 393 775,37 zł, oprocentowanie zmienne 3,45% w tym: stopa referencyjna WIBOR 3M z dnia 20.11.2021 r.: 0,21% oraz marża 3,24 p.p. (wskazana marża jest podwyższona o 1,00 p.p. do czasu uprawomocnienia się wpisu hipoteki umownej przy założeniu, że nastąpi to w terminie 1 miesiąca od zawarcia umowy kredytu), całkowity koszt kredytu 113 228,37 zł (w tym: prowizja 4 797,35 zł, odsetki 96 720,77 zł, ubezpieczenie nieruchomości Locum Comfort (przy założeniu, że klient skorzysta z oferty przedstawionej w Banku) 10 762,25 zł za cały okres kredytowania - suma ubezpieczenia nieruchomości 478 318 zł, minimalny zakres ubezpieczenia obejmuje ryzyko pożaru i zalania, podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC) 19 zł, opłata sądowa za ustanowienie hipoteki 200 zł - przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości, opłata za zlecenie wyceny nieruchomości za pośrednictwem Banku 369 zł), usługi dodatkowe: opłata za prowadzenie konta osobistego/rachunku płatniczego dla Kredytobiorcy: 360,00 zł, 298 miesięcznych rat równych (bez okresu karencji w spłacie) w wysokości 1 273,34 zł, ostatnia rata 1 188,94 zł, (wysokość raty w okresie stosowania podwyższonego oprocentowania 1 420,86 zł). Zmienne oprocentowanie niesie ze sobą ryzyko zmiany wysokości rat przewidzianych do spłaty, a tym samym wysokości kwoty zadłużenia. Kalkulacja została dokonana na dzień 20.01.2021r. na reprezentatywnym przykładzie.

Ochrona ubezpieczeniowa w ramach Umowy ubezpieczenia Locum Comfort oraz Umowy ubezpieczenia Bezpieczna Hipoteka świadczone są przez Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., a w ramach Umowy ubezpieczenia na życie Bezpieczna Hipoteka świadczona przez Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.. Szczegółowe informacje, w tym Ogólne Warunki Ubezpieczenia Locum Comfort, Ogólne Warunki Ubezpieczenia Bezpieczna Hipoteka i Ogólne Warunki Ubezpieczenia na życie Bezpieczna Hipoteka określające m.in. zakres ubezpieczenia, zasady odstąpienia oraz wypowiedzenia umowy ubezpieczenia, wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczycieli, Dokumenty zawierające informacje o produkcie ubezpieczeniowym i Informacje dodatkowe, stanowiące łącznie karty produktu, Regulamin Gwarancji Szybkiej Wypłaty dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A. oraz na stronie internetowej santander.aviva.pl. Informacja o wysokości składki ubezpieczeniowej dostępna jest w oddziałach Santander Bank Polska S.A.

Santander Bank Polska S.A. (wpisany do prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego rejestru agentów ubezpieczeniowych pod nr 11135943/A) oraz agenci prowadzący Placówki Partnerskie Santander Bank Polska S.A. są agentami ubezpieczeniowymi Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Stan na 22.01.2021 r.