handel środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse

MAKRO Polska z certyfikatem dystrybucji produktów ekologicznych

Z końcem stycznia MAKRO Polska zyskało kolejny oręż w „zielonej rewolucji” prowadzonej na półkach sklepowych w halach sieci. To certyfikat potwierdzający zgodę na wprowadzenie na rynek spożywczych produktów ekologicznych, przyznany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji w Pile.

 

Certyfikat „eko” obowiązuje przez najbliższych 18 miesięcy i obejmuje wszystkie najważniejsze grupy produktów, w tym m.in. pieczywo, wędliny, świeże, wędzone i mrożone ryby, nabiał (jaja, mleko, masło, sery i inne), warzywa i owoce oraz soki i napoje owocowe, a także makarony, oleje, kawę, herbatę i wiele innych towarów.

 

Certyfikacja była wieloetapowa i obejmowała cały proces postępowania z towarem, od jego zamówienia u producentów, poprzez dostawę i dokumentację dostaw, kontrolę jakości, aż po sprzedaż. Audytorzy podczas wizyt w halach MAKRO sprawdzili nawet tak szczegółowe obszary, jak wiedza personelu z zakresu oferty produktów „bio” i „eko”, higiena w miejscu sprzedaży oraz przebieg procesu reklamacji ekologicznych towarów. Równie ważny był sposób pakowania i czytelnego oznaczenia produktów. W odpowiednim „zaliczeniu” tego audytu pomógł wdrożony niedawno przez MAKRO nowy system oznaczania produktów, zarówno pod względem produkcji ekologicznej, jak i właściwego postępowania z niepotrzebnymi opakowaniami. Certyfikat sprzedaży produktów ekologicznych jest bowiem zwieńczeniem wielu działań podjętych przez MAKRO na rzecz naszej planety i zmniejszenia negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko przyrodnicze. Jego zdobycie wieńczy wielomiesięczną pracę polegającą na przygotowaniu listy dostępnych w ofercie sieci produktów EKO/BIO/Organic, zebraniu wymaganych certyfikatów dostawców i producentów, opisaniu procesów związanych z obrotem tymi produktami oraz przeprowadzeniu szkoleń dla Działów Handlowych i hal. Tym bardziej cieszy więc końcowy sukces - efekt starań wielu pracowników MAKRO.

 

„Zielona rewolucja” to część misji MAKRO Polska, dlatego działania na rzecz rozszerzania ekologicznego podejścia do biznesu będą przez sieć kontynuowane. Kolejne zaplanowano już na najbliższe miesiące.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie