ekonomia/biznes/finanse

Poczta Polska upraszcza procedury odbioru korespondencji dla firm

25.03.2020 | Poczta Polska

Poczta Polska umożliwia klientom biznesowym złożenie pełnomocnictwa pocztowego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. To rozwiązanie, które może być szczególnie przydatne w sytuacji, gdy firmy przeszły na pracę zdalną, poza swoją siedzibą.

Pełnomocnictwo pocztowe umożliwia bezproblemowy odbiór przesyłek nadsyłanych do danej firmy. - Obecna sytuacja epidemiczna stawia przed nami nowe wyzwania. Wprowadzamy dla klientów nowe rozwiązanie, które służy sprawniejszej obsłudze przesyłek. Wielu z naszych klientów biznesowych ograniczyło liczbę pracowników w swoich siedzibach, wielu zdecydowało się na pracę zdalną. Dzięki pełnomocnictwu pocztowemu odbiór przesyłek będzie zdecydowanie łatwiejszy – mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży z Poczty Polskiej.

Aby skorzystać z takiej możliwości klient biznesowy powinien wypełnić druk pełnomocnictwa pocztowego, który można pobrać tutaj. Po wypełnieniu formularza należy opłacić usługę. Wysokość kwoty musi odpowiadać liczbie i rodzajowi udzielonych pełnomocnictw pocztowych w wysokości zgodnej z cennikiem opłat dodatkowych. Na wszelkie pytania odpowiedzi udzieli przedstawiciel Poczty wskazany w umowie.

Należy jednak pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, przesyłki nadawane przez sądy i prokuratury nie mogą być wydawane pełnomocnikowi, któremu udzielono pełnomocnictwa pocztowego złożonego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

W ramach działań przyjętych w ostatnim czasie Poczta Polska uprościła procedury związane z odbieraniem paczek i listów. Wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości - pracownikowi Poczty dokumentu tożsamości. Ten spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę. Z kolei w przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, przed ich doręczeniem odbiorca otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Co więcej, za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy zostali bowiem wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy Blikiem.

kontakt dla mediów
Justyna Siwek
rzecznik prasowy, Poczta Polska
Justyna Siwek

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii ekonomia/biznes/finanse