styl życia ekonomia/biznes/finanse

Niemal co piąty Polak planuje wydać na świąteczne słodycze więcej niż w zeszłym roku

04.12.2019 | ETi

Święta to jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych dla producentów słodyczy. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi, większość konsumentów (69%) wyda na bożonarodzeniowe słodycze przynajmniej tyle samo co w ubiegłym roku, a blisko co piąty badany (18%) planuje na słodkie prezenty przeznaczyć więcej.

Słodycze to nieodzowny element każdego świętowania – potwierdzają to odpowiedzi Polaków. „Zdecydowana większość badanych (94%) wręcza je jako dodatek do bożonarodzeniowych prezentów” – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Product Portfolio Manager ETi w Polsce. Często też słodycze stanowią prezent sam w sobie: osiem na dziesięć osób daje słodkości jako główny element niespodzianki dla bliskich, z czego 13% robi to zawsze, a 40% - często. Blisko co piąta ankietowana osoba nigdy jednak nie ogranicza się do samych słodyczy pod choinką.

Świąteczne budżety

Jak pokazują deklaracje respondentów, w tym roku Polacy najczęściej planują na świąteczne prezenty przeznaczyć między 201 a 400 zł – taką kwotę przewidziało 33,5% ankietowanych. Upominki o łącznej wartości powyżej 200 zł zaplanowało prawie 72% Polaków. Co ciekawe powyżej tej średniej uplasowały się kobiety (77%), które wydają się hojniejsze niż panowie, wśród których odsetek wyniósł mniej – 66%. Blisko 7% badanych deklaruje, że w tym roku w ogóle nie będzie kupować prezentów.

Ile w tym roku planujesz wydać na prezenty świąteczne?

SWResearch dla ETi - Ile w tym roku planujesz wydać na prezenty świąteczne.jpg

ETi zapytało również, jaki odsetek wartości prezentów przeznaczony zostanie na słodycze. Najliczniejsza grupa respondentów – aż co trzeci ankietowany Polak – na słodkości wyda od 11% do 20% wartości prezentowego budżetu, a w przypadku 37% badanych słodycze będą stanowić ponad jedną piątą wartości świątecznego koszyka.

Jak wybrać najlepszy prezent?

Święta to okres, w którym konsumenci przywiązują zdecydowanie mniejszą wagę do ceny niż zazwyczaj. „Kupując prezenty, najczęściej kierujemy się preferencjami i ulubionymi smakami najbliższych (40% badanych)”podkreśla Magdalena Słomczewska-Klimiuk z ETi i dodaje: „Zarówno odpowiedzi kupujących, jak i dane rynkowe pokazują, że w tym czasie szczególnie popularne są słodycze czekoladowe. Dlatego świąteczna oferta ETi to selekcja naszych najpopularniejszych marek jak Dare, Wanted czy Petito”. Konsumenci często szukają także specjalnych edycji opakowań i chętnie sięgają po znane marki. Nie stronią jednak od promocji – blisko 16% badanych wskazało specjalne oferty jako jeden z głównych czynników decydujących o wyborze słodyczy dla bliskich.

Czym głównie kierujesz się wybierając słodycze jako prezent świąteczny?*

SWResearch dla ETi - Czym głównie kierujesz się wybierając słodycze jako prezent świąteczny.jpg

*maksymalnie dwie odpowiedzi do wyboru

Uwagi:

Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.11-21.11.2019 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 864 ankiety z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18 roku życia.

kontakt dla mediów
Junior Account Manager, ETi
Joanna Szpatowicz

joanna.szpatowicz@mslgroup.com

informacje o firmie
ETi

O ETi European Food Industries w Polsce

Producent wyjątkowych słodyczy w segmentach czekolad, herbatników, ciast i ciasteczek oraz przekąsek schłodzonych. Działalność operacyjną w Polsce firma rozpoczęła w marcu 2018 roku. Obecnie w jej polskiej ofercie znajdują się m.in. czekoladowe batony Wanted, herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf, wafle w ciemnej czekoladzie Dare, czekoladowe ciasta Browni, herbatniki oraz czekoladowe pandy dla dzieci Petito. Produkty ETi są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji, skąd pochodzi firma, stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków.

ETi dzisiaj:

  • 45 marek
  • 300 produktów
  • 7500 pracowników
  • 8 fabryk, w tym jedna w Europie – w Rumunii
  • Ponad 1,3 miliarda USD przychodu
  • Lider rynku tureckiego w kategorii wypieków z 40% udziałem w Turcji
  • Drugi największy gracz w kategorii czekolady w Turcji
  • Obecność w ponad 40 krajach

załączniki

więcej z kategorii styl życia