wydarzenia media/marketing/reklama

26. edycja Golden Drum Festiwal rozpocznie się już za tydzień, zaczynamy odliczanie!

11.10.2019 | MSLGROUP

26 Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum ponownie otwiera swoje drzwi! Organizatorzy zapraszają już w następny czwartek, 17 października, do nadmorskiej miejscowości Portorož w Słowenii. „Creativity 4 Change” jest zagadnieniem, wokół którego skupiają się wszystkie wydarzenia dwóch dni festiwalu, zwieńczonych uroczystą galą, podczas której ogłoszeni zostaną tegoroczni zwycięzcy Golden Drum.  

 

Creativity 4 Change

We współczesnym świecie jedyna stała to zmiana, a kreatywność jest jej najpotężniejszą siłą napędową.

Myślimy globalnie, a jednocześnie czerpiemy inspiracje z lokalnego dziedzictwa i wartości. Bo to właśnie tu swój początek mają wszystkie zmiany.  

Zmieniający się świat nie pozostał bez wpływu na kreację i reklamę. Poza promowaniem produktów

i kreowaniem potrzeb, reklamy stały się nośnikiem idei i inspiracją do zmian na lepsze.

Festiwal Golden Drum to przegląd najbardziej inspirujących kampanii, ale także miejsce do wymiany myśli i idei z różnych regionów oraz kultur. Tegoroczna edycja festiwalu, pod hasłem „Creativity 4 change” koncentruje się na kreatywności w służbie zmiany na lepszą przyszłość. Bądź częścią tej zmiany!

 

Sprawdź program festiwalu

Festiwal to wyjątkowa przestrzeń oraz okazja do wysłuchania niezwykłych osobistości ze świata kreacji i reklamy, ale nie tylko. W tym roku gościem specjalnym festiwalu jest Slavoj Žižek, najczęściej publikowany współczesny filozof i teoretyk kultury. Na scenie zagości również światowy ekspert w dziedzinie neuronauki, Profesor Bogdan Draganski oraz fotografka Rena Effendi, specjalizująca się w artystycznym storytellingu.

Goście festiwalu będą mieli okazję wysłuchać Andrea Henao, Managing Directora 360 Agency Berlin oraz 360 Agency Europe – pierwszej agencji reklamowej, która promuje jedynie zrównoważone marki. Na festiwalu nie zabraknie też polskiej reprezentacji. Prelegentami na festiwalu będą Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director & Partner i Art Director w VMLY&R Poland Ewelina Wojtyczka, którzy przedstawią kampanię kreatywną "The Last Ever Issue”.

Diversity 4 Change kreuje również przestrzeń do dyskusji na temat społeczności LGBTQiA+ w reklamie, którą poprawdzi Jason Romeyko, Serviceplan wraz z Julianem Wiehlem, VANGARDIST Magazine oraz Lady Bunny utalentowanym artystą drag queen.

Festiwal to miejsce pełne możliwości do nawiązania nowych relacji netoworkingowych,  jak i wyśmienitej zabawy. Już w czwartek wieczorem odbędzie się Party with a purpose w Piran’s Caffe Teater, w odsłonie Coca-Cola – będącej oficjalnym napojem  26.Golden Drum, a imprezę poprowadzi artysta drag queen i  DJ z USA, Lady Bunny. Marka Coca Cola wszystkich kreatywnych uczestników festiwalu zaprasza do wzięcia udziału w konkursie – wyzwaniu na ideę rozwiązania, w jaki sposób Coca Cola może funkcjonować w świecie bez śmieci Portfolio Speed Dating. W tym konkursie można wygrać: 3.000 EUR (Grand Prix), 2.000 EUR (Gold Prize) i 1.000 EUR (Silver Prize).

 

Najważniejsze informacje o konkursie

Zgłoszenia

  • 21 różnych sieci/networków zgłosiło swoje prace
  • 208 różnych agencji zgłosiło swoje kampanie
  • 37,3% zgłoszeń to prace agencji niezależnych
  • 112 agencji niezależnych walczy o nagrodę Golden Dragon

Kraje

  • 26 różnych krajów zgłosiło prace
  • Największy wzrost zgłoszonych prac pochodzi z Cypru (+900% więcej niż w 2018)
  • Znacząco więcej prac zostało zgłoszonych z Armenii (+300%), Łotwy (+160%) oraz Turcji (+93,4%).

Grupy i konkurs

  • 267 plakatów zgłoszono do konkursu Young Drummers Competition
  • Craft jest wiodącą grupą w kategorii WHAT, tuż za nią B. Print oraz A. Film
  • Engagement i Z. Social Good są wiodącymi w kategorii WHY

 

Kluczowe daty:

Festiwal:

Ogłoszenie shortlisty nominowanych w konkursie Golden Drum: 16 października 2019

Ceremonia wręczenia nagród GOLDEN DRUM: 18 października 2019 o godzinie 20.30

  1. edycja Festiwalu GOLDEN DRUM: 17-18 października 2019

Media:

O Festiwalu Golden Drum: www.goldendrum.com

Program Festiwalu: https://goldendrum.com/program/thursday

Akredytacja dla mediów: https://engine.goldendrum.com/accreditation

Pakiet prasowy: https://goldendrum.com/inc/uploads/2019/06/26GD_MediaKit.pdf 

Materiały wizualne dla mediów: https://goldendrum.com/press/media-materials

 

Dodatkowych informacji udzieli:

Monika Cicha

MSLGROUP CEE

E: monika.cicha@mslgroup.com
M: 00 48 882 140 106

Kristina Bogataj

Golden Drum Festival Communications Director
E: kristina.bogataj@goldendrum.com
M: 00 386 40 898 090 

 

 

 

kontakt dla mediów
Sebastian Stępak
Dyrektor Zarządzający, MSL
Sebastian Stępak

sebastian.stepak@mslgroup.com

informacje o firmie

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.

załączniki

kontakt dla mediów
Sebastian Stępak
Dyrektor Zarządzający, MSL
Sebastian Stępak

sebastian.stepak@mslgroup.com

informacje o firmie

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.