wydarzenia kultura/sztuka/rozrywka

Kuchnia Krakowa w nowoczesnym wydaniu

Sieć hurtowni MAKRO Polska, w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne, zorganizowała trzecie spotkanie z cyklu Historyczny Stół Kulinarny. 17 września w Hotelu Starym w Krakowie goście degustowali historyczne dania w nowoczesnej odsłonie, którym towarzyszyła opowieść o regionalnej kuchni Szymona Gatlika, założyciela Kraków Food & Travel, przewodnika miejskiego i kulinarnego. W spotkaniu, będącym jednocześnie inauguracją krakowskiego szlaku kulinarnego uczestniczyło 80 przedstawicieli lokalnej gastronomii.

 

Historyczny Stół Kulinarny to cykl prestiżowych wydarzeń branżowych poświęconych regionalnej kuchni polskiej. Trzecie – po Zakopanem i Warszawie  – spotkanie odbyło się 17 września w Hotelu Starym w Krakowie. Czołowi przedstawiciele branży gastronomicznej skosztowali menu degustacyjnego, przygotowanego przez ambasadorów programu.

 

– Celem organizowanych przez nas wydarzeń jest subiektywna opowieść o historii danego regionu. Wczoraj wraz z 8 znakomitymi szefami kuchni, zabraliśmy gości na wędrówkę po kulinarnych smakach Krakowa, miasta które od lat przyciąga lokalną kuchnią i bogatą tradycją kulinarną – mówi Magdalena Figurna, rzecznik prasowy MAKRO Polska.

 

Historycznym potrawom w nowoczesnej interpretacji towarzyszyła opowieść Szymona Gatlika, założyciela Kraków Food & Travel, przewodnika miejskiego i kulinarnego, miłośnik dziedzictwa kultury, także na talerzu. Natomiast interpretacją tradycyjnych krakowskich receptur zajęli się wiodący szefowie kuchni, ambasadorowie programu Polskie Skarby Kulinarne:

 

- Grzegorz Janus i Dawid Jagodziński, szefowie kuchni restauracji Kogel Mogel w Krakowie, którzy przygotowali amuse-bouche w postaci karpia ze śliwkami w towarzystwie migdałów i kwiatów bzu;

- Łukasz Cichy, szef kuchni restauracji Biała Róża w Krakowie, który jako przystawkę zaserwował gęś z wiśniówką, rodzynkami i mikro ziołami;

- Janusz Fic, szef kuchni restauracji w hotelu Dwór Sieraków w Dobczycach przyrządził przystawkę w formie śledzia z kaparami z dodatkiem korniszonów i jabłek;

- Cezary Powała i Michał Grzywacz, szefowie kuchni hali nr 1 MAKRO w Warszawie na nowo zinterpretowali zupę z soczewicy, podając ją z serem długodojrzewającym i dymem;

- Grzegorz Fic, szef kuchni restauracji Albertina Restaurant & Wine w Krakowie, który zaserwował kaczkę z kasztanami jadalnymi w towarzystwie grzybów leśnych i wiśni;

- Krzysztof Żurek, szef kuchni restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym w Krakowie, który na deser przygotował nowoczesną interpretację leguminy.

 

Podczas spotkania odbyła się oficjalna inauguracja krakowskiego szlaku kulinarnego. Do akcji MAKRO Polska zaprosiło 15 czołowych szefów kuchni lokalnych restauracji. Podczas warsztatów wspólnie odtworzyli dawne receptury, które wkrótce pojawią się w kartach dań ich lokali. Mieszkańcy i turyści oprócz poznania historii i zwyczajów regionu, przemierzając szlak, spróbują oryginalnych dań kuchni krakowskiej w nowoczesnej interpretacji.

 

- W Krakowie konsumenci wędrujący po szlaku będą mogli celebrować pamięć o winnicy królowej Bony za murami Wawelu, podmiejskich polach rzepaku i bobu czy pączkach różanych z cukierni Maurizia – mówi Magdalena Figurna. Spróbują m.in. kaczki po krakowsku, cielęciny z truflami, kaszy Anny Jagiellonki, strogonowa dla Szymborskiej czy kanapki z jajkiem i śledziem.

 

Organizatorem Historycznego Stołu Kulinarnego jest sieć hurtowni MAKRO Polska. Współorganizatorem wydarzenia w Krakowie był Hotel Stary, a partnerami inicjatywy były firmy: Drosed, Unilever, Spomlek, Polski Karp, Baziółka, Lubiana, Gastro Magic Service, Admirał, Leśne Cymesy, Żywiec Zdrój, magazyny „Food Service” i „Restauracja” oraz portale „Newsgastro.pl” i „Ouichef.pl”. 

 

Historyczny Stół Kulinarny oraz szlak kulinarny to jedne z działań organizowanych przez sieć hurtowni w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne, którego celem jest zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnego bogactwa naszego kraju. Więcej informacji na temat programu oraz szlaku można znaleźć na stronie www.polskieskarby.pl.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie