prawo ekonomia/biznes/finanse

Rewolucja w bankowości. Od 14 września nowe zasady korzystania z kart i kont

13.09.2019 | Bankier.pl

Już w ten weekend klienci banków w Polsce zaczną korzystać z bankowości internetowej i kart płatniczych na nowych zasadach. W życie wchodzi unijne rozporządzenie o tzw. silnym uwierzytelnianiu. Bankier.pl podsumowuje, na co muszą się przygotować klienci banków.

Będzie to jedna z największych zmian w zakresie korzystania z produktów bankowych w ostatnich latach. Dotknie 17 mln użytkowników bankowości internetowej i wszystkich osób, które korzystają z kart płatniczych. – Nowe regulacje obejmą swoim zasięgiem systemy bankowości internetowej, logowanie do e-bankowości i kantorów internetowych, płatności kartami w internecie i transakcje zbliżeniowe – wylicza Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.

Podczas logowania do e-systemu bankowości internetowej, oprócz loginu i hasła będziemy musieli podawać dodatkowo hasło z SMS lub zatwierdzać operację w aplikacji mobilnej. – Proces ten nie będzie jednolity we wszystkich instytucjach. W niektórych bankach będzie obligatoryjny przy każdym logowaniu, inne poproszą nas o wpisanie dodatkowego zabezpieczenia od czasu do czasu – uczula Wojciech Boczoń z Bankier.pl. Dodatkowe zabezpieczenie będzie też wymagane przy dokonywaniu płatności kartami w internecie oraz przy sprawdzaniu historii konta starszej niż 90 dni.

Zmieni się też sposób, w jaki płacimy zbliżeniowo – będziemy musieli częściej podawać kod PIN. Obecnie dokonując płatności poniżej kwoty 50 zł nie musimy podawać PIN-u. Jeżeli ktoś dokonuje kartą jedynie płatności niskokwotowych, w zasadzie może nigdy nie trafić na konieczność wpisania kodu zabezpieczającego. Po 14 września stanie się to już niemożliwe. Co piątą transakcję zbliżeniową – także poniżej 50 zł – karta wymusi wprowadzenie kodu PIN.

 

Więcej o zmianach w bankach po 14 września w artykule:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wazne-zmiany-w-bankach-od-14-wrzesnia-Nowe-zasady-logowania-i-platnosci-7736193.html

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bankier.pl
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii prawo