handel media/marketing/reklama

W.KRUK wprowadza na polski rynek diamenty stworzone przez człowieka i inspirowaną kolorowymi brylantami linię zapachów

13.09.2019 | W.KRUK

Wartość światowego sektora biżuterii z diamentami tworzonymi w laboratoriach wynosi obecnie 2 miliardy dolarów[1] i według ekspertów ma przed sobą perspektywy dynamicznego rozwoju. Nowy rodzaj kamienia jubilerskiego właśnie debiutuje w Polsce. Biżuterię z wykorzystaniem diamentów stworzonych przez człowieka, a także inspirowaną kolorowymi brylantami linię zapachów do swojego portfolio wprowadza najstarsza marka jubilerska w kraju.

Wartość światowego rynku biżuterii diamentowej w 2018 roku wynosiła 87 miliardów dolarów. W ostatnich latach widoczny jest dynamiczny wzrost popytu na diamenty tworzone przez człowieka, które w minionym roku stanowiły 2% wartości całego rynku biżuterii z diamentami. Przewidywana skala wzrostu popytu na biżuterię z diamentami tworzonymi w laboratoriach wynosi od 5 proc. do 20 proc. w ciągu 10 lat[2]. Wartość światowego segmentu biżuterii z diamentami stworzonymi w laboratoriach szacowana jest aktualnie na 2 miliardy dolarów. Analitycy przewidują, że ma przed sobą perspektywy prężnego rozwoju i w okolicach roku 2035 może osiągnąć 15 miliardów dolarów[3].

Istotnym momentem dla kategorii diamentów stworzonych w laboratoriach było wprowadzenie w maju 2018 roku przez koncern De Beers marki oferującej biżuterię z diamentami tego pochodzenia. Decyzja giganta i lidera rynku diamentów, właściciela kopalń diamentów i złota, dowodzi, że diamenty tworzone przez człowieka zaczęły mieć znaczenie w rozwoju światowego segmentu. Jednocześnie według ekspertów obecny rok będzie jednym z ostatnich, w którym obserwowany będzie wzrost podaży diamentów kopalnianych.

Spadek kosztów produkcji diamentów wytworzonych przez człowieka w ostatnich latach spowodował, że stały się one łatwiej dostępne dla większej liczby konsumentów, skutkując widocznym wzrostem podaży. Według pierwszych badań tej kategorii przeprowadzonych w USA widać, że konsumenci z pokolenia tzw. Millenialsów, są zainteresowani wyborem diamentów stworzonych przez człowieka, jako nowoczesnej i odpowiadającej na potrzeby współczesnego konsumenta wersji kamieni jubilerskich[4].

W.KRUK jako pierwsza sieć salonów jubilerskich na polskim rynku wprowadza do oferty sprzedażowej nową kategorię diamentów stworzonych przez człowieka pod nazwą własną – New Diamond by W.KRUK. Zdaniem prezesa firmy linia doskonale wpisuje się w trendy i dynamikę współczesnego świata. – Jako ekspert w dziedzinie brylantów oceniamy diamenty tworzone przez człowieka jako wysokiej klasy innowację, którą chcemy zaoferować naszym klientom. Wiodące światowe instytucje, takie jak amerykańska Federalna Komisja Handlu, oficjalnie uznają kamienie stworzone w laboratorium za diamenty. Jako pierwsi na polskim rynku zdecydowaliśmy się włączyć je do oferty. Naszym priorytetem jest edukowanie klientów o laboratoryjnym pochodzeniu i zapewnienie wyboru między diamentami pozyskiwanymi w sposób tradycyjny oraz nowoczesny – mówi Radosław Jakociuk, prezes zarządu W.KRUK.

Laboratorium na równi z kopalnią

W pełni zrozumieć światowy fenomen nowego rodzaju kamienia jubilerskiego pomaga oficjalna definicja diamentu Federalnej Komisji Handlu (USA), zaktualizowana w 2018 roku. W nowym, obowiązującym brzmieniu odnosi się ona nie do źródła pochodzenia, a wyłącznie fizycznych właściwości i chemicznego składu kamienia. Diament (tradycyjny) jest wydobywany w kopalniach. W tworzeniu nowego typu diamentów wykorzystuje się natomiast zaawansowaną wiedzę naukową i najnowocześniejsze technologie, które pozwalają m.in. na odtworzenie w laboratorium warunków oddziałujących przez miliardy lat około 160 km pod ziemią. Co jednak najważniejsze, wytworzony kamień pod względem chemicznym jest identyczny, jak kamień wydobywany w kopalni. Według definicji FKH oba kamienie są diamentami, odróżnia je sposób pozyskania, który należy precyzyjne komunikować w przypadku nowego typu diamentów. Ponadto, diamenty tworzone w laboratoriach klasyfikowane są według tych samych parametrów, z wykorzystaniem tych samych standardów eksperckiej oceny, co diamenty kopalniane.

Wyłącznym partnerem W.KRUK i dostawcą diamentów New Diamond by W.KRUK jest nowojorska firma ALTR Created Diamonds specjalizująca się w diamentach tworzonych przez człowieka. Diamenty wytwarzane w laboratoriach ALTR Created Diamonds są klasyfikowane według tych samych standardów, co diamenty wydobywane, a ich właściwości chemiczne, fizyczne i optyczne są takie same.

Biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka to jeden z najważniejszych aktualnie trendów jubilerskich. Jesteśmy ekspertem w wytwórstwie diamentów typu IIA, do którego należą najczystsze i najrzadziej spotykane na świecie diamenty – powiedział Amish Shah, prezes ALTR Created Diamonds. Duże białe diamenty oraz kamienie w rzadkich niebieskich i różowych odcieniach to znaki rozpoznawcze ALTR. Dzięki ponad 48 opatentowanym szlifom brylantowym oraz najwyższej klasy technologii, diamenty stworzone przez markę ALTR Created Diamonds zdobią biżuterię dostępną na 35 rynkach i od dziś – dzięki W.KRUK – również w Polsce.

New Diamond by W.KRUK

Jako ekspert ds. brylantów i pionier biżuterii z wykorzystaniem diamentów stworzonych w laboratorium, W.KRUK zapewnia swoim klientom absolutną transparentność oferty i możliwość dokonania świadomego wyboru między tradycyjnymi diamentami, a diamentami stworzonymi przez człowieka. Działając zgodnie z zaleceniami światowych wiodących organizacji, wyraźnie informuje o charakterystyce nowej kategorii oraz podkreśla pochodzenie diamentów stworzonych w laboratorium.

Biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka powstaje w podpoznańskiej Manufakturze W.KRUK. Kolekcja zdobiona New Diamond by W.KRUK obejmuje pierścionki pod nazwą Doskonały®, kolczyki oraz wisiorki ze stworzonymi przez człowieka diamentami w kolorach: białym oraz, po raz pierwszy na rynku polskim, różowym i niebieskim.

Porównując ofertę pierścionków z diamentami New Diamond by W.KRUK w kolorze białym, klienci mają możliwość wybrać większy brylant, w porównaniu do pierścionka z kamieniem o pochodzeniu kopalnianym. Np. 0,30ct zamiast 0,20ct, co stanowi różnicę 30 proc. w porównywalnej cenie. Biżuteria zdobiona różowymi i niebieskimi diamentami New Diamond by W.KRUK nie ma odpowiednika w ofercie firm jubilerskich na rynku polskim. Różowe i niebieskie diamenty New Diamond by W.KRUK stanowią więc nowość w dwóch obszarach: laboratoryjnego pochodzenia diamentów oraz ich dotychczas niedostępnej w Polsce barwy.

Biżuteria z diamentami stworzonymi w laboratoriach stanowi dziś niewielki procent oferty brylantowej W.KRUK. To atrakcyjna nowość pozwalająca na zakup biżuterii nie tylko z białymi, ale również dotychczas niedostępnymi kamieniami o barwie różowej i niebieskiej – podkreśla Jakociuk – Zadbaliśmy o to, aby obie kategorie kamienia były bardzo wyraźnie oznaczone, zarówno poprzez laserowe znaczenie diamentów New Diamond by W.KRUK i grawerunek na produktach, jak również certyfikaty stworzone w innym kolorze niż te, które wystawiamy dla brylantów tradycyjnych.

Biżuteria z diamentami New Diamond by W.KRUK będzie dostępna w wybranych salonach oraz na wkruk.pl.

Inspirowane brylantami zapachy W.KRUK

Obok innowacji w ofercie jubilerskiej, W.KRUK przedstawia również nową pozajubilerską kategorię luksusowych zapachów, produkowanych pod własną marką. – Nowa kategoria luksusowych wód perfumowanych W.KRUK to kolejna propozycja dla klientów, która podkreśla wartość i unikalność naszej marki – komentuje Radosław Jakociuk – biznesowo to również naturalny krok  w rozwoju. Jesteśmy najstarszą firmą jubilerską, która w swojej ofercie ma najwyższej jakości biżuterię, zegarki, skórzane i jedwabne akcesoria. Dopełnieniem doświadczenia marki dla klientów jest inspirowana kolorowymi brylantami linia luksusowych zapachów W.KRUK.

Od września br. 4 warianty wód perfumowanych W.KRUK dla kobiet i mężczyzn dostępne będą w 140 salonach marki i w sklepie internetowym wkruk.pl. Od października również w sieci perfumerii Sephora i na sephora.pl.

 

[1] Paul Ziminsky Diamond Analytics, 2018, http://www.paulzimnisky.com.

[2] Bain&Company, The Global Diamond Industry, 2018

[3] Paul Ziminsky Diamond Analytics, 2018, http://www.paulzimnisky.com.

[4] Millenial Consumer Research, Lab Grow Diamond

kontakt dla mediów
Head of PR, W.KRUK
Joanna Andrzejewska

Joanna.Andrzejewska@wkruk.pl

informacje o firmie

W.KRUK Od 1840 na zawsze. W.KRUK to nie tylko biżuteria. To marzenie kobiet i mężczyzn od 1840 roku. W.KRUK jest jedyną marką biżuteryjną w Polsce, która sprawia, że ludzie, którzy ją noszą, czują się wyjątkowi i ważni dla siebie nawzajem.

 W.KRUK jest najstarszą marką jubilerską w Polsce. Historia blisko 180 lat to największa duma i najważniejsze dziedzictwo. W 140 salonach firmowych na terenie całego kraju W.KRUK oferuje najwyższej jakości złotą i srebrną biżuterię, brylanty, kamienie szlachetne oraz autorskie kolekcje inspirowane najnowszymi trendami. W.KRUK jest ekspertem w dziedzinie zegarków. Niemal 180 lat tradycji oraz otwartość na nowoczesne trendy czynią nas wiarygodnym i profesjonalnym przedstawicielem światowych marek zegarkowych: Rolex, Chopard, Hublot, Girrad-Perregaux, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Tissot, Certina, Calvin Klein i wielu innych. W.KRUK oferuje kolekcję akcesoriów sygnowanych logo marki oraz luksusowych zapachów W.KRUK dostępnych na wkruk.pl oraz w wybranych salonach marki.

załączniki

więcej z kategorii handel