handel towary konsumpcyjne

Apetyt na słodycze rośnie w miarę jedzenia

Fakt, że Polacy uwielbiają łakocie nie podlega żadnej zmieniającej się modzie, a ich sprzedaż bez względu na obowiązujące trendy, wciąż się zwiększa. Świadczy to zarówno o bezdyskusyjnym sukcesie producentów, jak i o wyzwaniu, które przed nimi staje. Ci, którzy chcą nadążyć za dynamicznie rozwijającym się rynkiem, muszą postawić na innowacyjność.

Co wyznacza sprzedaż

Ciekawość, chęć wypróbowania nowych smaków i uleganie bogactwu różnorodnych produktów, które serwuje rynek – to główne wskaźniki, którymi kieruje się konsument przed sklepową półką ze słodyczami i przekąskami. Według raportu opublikowanego przez Innova Market Insights[1], w 2018 roku już jeden na czterech badanych sięgał po łakocie częściej, niż zdarzało mu się to do tej pory. Co ciekawe, to właśnie chęci odkrywania tego, co nieznane, rynek słodyczy zawdzięcza aż 15% całości swojego wzrostu. Sukces łakoci to również zasługa przyzwyczajeń klientów, którzy sięgają po nie bez względu na trendy. – Polacy wciąż utożsamiają słodycze z radością i właśnie tą radością chcą się dzielić ze swoimi najbliższymi. Ulubione słodkie przekąski niezmiennie traktowane są także jako sposób na natychmiastową przyjemność w przystępnej cenie, nieobciążającej domowego budżetu – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Jak wynika z raportu Innova Market Insights Top Flavor Trends[2] na rok 2019, konsumenci stają się odważniejsi. Chętniej niż kiedyś wychodzą ze swoich stref komfortu, a próbowanie nowości traktują jako szansę na gromadzenie nowych doświadczeń smakowych. Z kolei według innych badań opublikowanych przez Innova Market, niemal 70% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że odkrywanie nowych smaków to coś, co uwielbiają robić. Właśnie ta konsumencka ciekawość i aktywne poszukiwanie nowości, skłaniają dziś producentów do wprowadzania na rynek nietypowych, a często również odważniejszych produktów. W cenie są słodycze o zaskakujących teksturach, kolorach czy kształtach. Producenci coraz bardziej skupiają się też na ich wizualnej stronie. Przykładem takiego działania jest bez wątpienia seria Chupa Chups Sour Infernals, niedawno wprowadzona na rynek przez Perfetti Van Melle. Charakterystyczna linia, w której skład wchodzą: cukierki do żucia, gumy, lizaki oraz żelki, to odważne połączenie smaku słodkiego i intensywnie kwaśnego oraz odpowiedź na potrzeby młodych, szczególnie nastoletnich konsumentów.

Nowości dla sceptycznych

Poszukiwanie odmiany to tylko jedna strona medalu. Po drugiej znajdują się bardziej konserwatywnie nastawieni konsumenci, nie tak skłonni do zmiany swoich przyzwyczajeń. Stanowią oni ważną część grupy sięgającej po produkty obecne na rynku od lat lub te, które zyskały już miano kultowych. Doświadczeni producenci wiedzą jednak, że z nowościami da się trafić również do nich. Perfetti Van Melle proponuje im klasyczne słodycze w nowych wersjach i smakach. Nie zachęca ich do radykalnych zmian, a jedynie do skorzystania z nowych opcji, jakie daje znany i lubiany przez nich produkt. Przykład? Cukierki do żucia Mentos: najpierw miętowe, później owocowe, a obecnie dostępne w różnych opakowaniach i wariantach - niezmiennie cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Na rynku znajdziemy je w rolkach, torebkach i, co ważne, w wielu ciekawych smakach, takich jak: Mentos Sour Fruits będący miksem czterech kwaśnych owoców: limonki, wiśni, zielonego jabłka i truskawki.

 

[1] https://www.innovamarketinsights.com/pr_sweetssnacks/

[2] https://www.innovamarketinsights.com/flavor_trends_on_a_discovery_mission/

kontakt dla mediów
PR Manager, Synertime
Katarzyna Matolicz

k.matolicz@synertime.pl

tel: 668-132-412

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
PR Manager, Synertime
Katarzyna Matolicz

k.matolicz@synertime.pl

tel: 668-132-412

informacje o firmie