handel środowisko naturalne/ekologia

Przynieś swoje opakowanie do marketu - Carrefour zaprasza na zakupy z własnymi opakowaniami do sklepów w całym kraju

17.07.2019 | Carrefour Polska

Idea less waste na dobre wkroczyła do sklepów Carrefour Polska. Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, sieć rozszerza możliwość zakupów produktów na wagę do własnych wielorazowych opakowań, na wszystkie hiper- i supermarkety w Polsce. Akcji towarzyszy kampania informacyjna dla klientów.

Po udanych testach inicjatywy w sklepach w Bydgoszczy i Toruniu, Carrefour wprowadza możliwość  kupowania do własnych opakowań produktów na wagę we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce. Klienci, którym bliska jest idea less waste lub po prostu chcieliby zacząć robić zakupy w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, mogą zabrać do sklepu swoje pudełeczka, woreczki lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie. Carrefour zachęca też do zakupu owoców i warzyw do swoich woreczków. Ponadto, w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour, można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku.

- Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.Aby go skutecznie realizować, działamy dwutorowo: wdrażając nasze własne praktyki w ramach strategii opakowaniowej Carrefour oraz oferując naszym klientom możliwości przyłączenia się do akcji „z własnym opakowaniem”. Obie te inicjatywy stały się również konkretnymi działaniami Carrefour Polska w ramach globalnego programu Act for Food. Towarzyszy im ogólnopolska kampania informacyjna dla klientów obejmująca, m.in. nośniki tradycyjne i digitalowe w sklepach Carrefour Polska, katalogi handlowe i działania w Internecie. Liczymy, że dzięki temu, wielu naszych klientów zmieni na stałe swoje nawyki zakupowe – dodaje Barbara Kowalska.

Obok zakupów do własnych opakowań wielorazowych, Carrefour realizuje także szereg inicjatyw w ramach strategii opakowaniowej firmy. Głównymi celami wyznaczonymi w tym obszarze są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku, wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 roku, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. W 2018 roku udało się w nich wykorzystać 1,8 tony mniej plastiku. Z kolei w ramach redukcji wykorzystania tworzyw sztucznych do magazynowania i transportu – sieć zmniejszyła ich zużycie o 35 ton w 2018 roku.

Act for Food to kampania, którą Carrefour realizuje w ramach strategii transformacji żywieniowej w odpowiedzi na globalne wyzwania takie jak poszanowanie środowiska naturalnego, pochodzenie produktów oraz oczekiwania klientów. Act for Food to ogólnoświatowy program konkretnych działań, dzięki któremu klienci Carrefour zyskują dostęp do wysokiej jakości produktów w rozsądnych cenach. To inicjatywa, która ma pomagać w dbaniu o zdrowie i wspólną przyszłość, zgodnie z założeniem „gdy jesz lepiej, to żyjesz lepiej”. W ramach kampanii Carrefour promuje też konkretne działania mające na celu dbałość o dobrostan zwierząt i ochronę środowiska.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.