ekonomia/biznes/finanse

Wstrzymane przelewy. Chcesz wydać pieniądze, a bank mówi „sprawdzam”

15.07.2019 | Bankier.pl

Marek, klient banku X, zlecił przelew na 2500 zł, żeby spłacić dług na karcie kredytowej. Przelew nie dotarł jednak na czas – tkwił w bankowej „zamrażarce” przez 36 godzin. Na transakcję nałożono blokadę, tłumacząc się względami bezpieczeństwa.

Przyzwyczailiśmy się do szybkich płatności i ekspresowych przelewów. Nawet standardowa dyspozycja zlecana przez system Elixir dochodzi zazwyczaj w ciągu doby, a czasami nawet jeszcze tego samego dnia. Nasz czytelnik, nazwijmy go Markiem, „puścił” standardowy przelew, by spłacić swoją kartę w drugim banku. Termin spłaty mijał następnego dnia, więc liczył, że dyspozycja zostanie zaksięgowana na czas. Tak się jednak nie stało – przelew trafił do bankowej zamrażarki. Nikt nie powiadomił go o blokadzie, więc zorientował się po terminie, że pieniądze nie trafiły na rachunek karty. Napisał do banku reklamację. Pokazał nam otrzymaną odpowiedź.

Czytaj więcej na https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wstrzymane-przelewy-Chcesz-wydac-pieniadze-a-bank-mowi-sprawdzam-7705164.html

Zapraszamy do cytowania z powołaniem się na źródło Bankier.pl

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bankier.pl
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

więcej z kategorii ekonomia/biznes/finanse