handel zdrowie

Galeria Morena z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych

12.07.2019 | Carrefour Polska

W Galerii Morena zainstalowano system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Jest to działanie realizowane przez Carrefour Polska, właściciela galerii w Gdańsku, w ramach partnerstwa na rzecz dostępności, którego sieć jest sygnatariuszem.

Na terenie Galerii Morena zainstalowano 20 znaczników TOTUPOINT. To niewielkie kostki, które znajdują się w kluczowych miejscach galerii. Można je znaleźć m.in. przy wejściach, toaletach, windach i wybranych sklepach. Ze znaczników można korzystać przy pomocy specjalnej aplikacji o nazwie „TOTUPOINT”.

System TOTUPOINT ułatwia poruszanie się w galerii osobom z niepełnosprawnością narządu wzroku. Kiedy osoba używająca aplikacji zbliża się do miejsca ze znacznikiem, urządzenie emituje krótki dźwięk pozwalający słuchem odnaleźć to miejsce. Jednocześnie aplikacja wysyła powiadomienie, opisujące najbliższe otoczenie do użytkownika.

- Carrefour w swoich sklepach i obiektach handlowych wdraża szereg innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort i ułatwiających zakupy klientom. TOTUPOINT w Galerii Morena to jedno z takich rozwiązań. Ma ono też ważny wymiar społeczny i wpisuje się w działania CSR firmy. System ułatwia orientację klientom niewidomym i niedowidzącym, a tym samym zwiększa dostępność naszej galerii dla wszystkich odwiedzających – mówi Ewa Karska, dyrektor Działu Galerii Handlowych Carrefour Polska. – Galeria Morena jest pierwszą galerią handlową w Polsce i pierwszym miejscem w Trójmieście, w którym zainstalowano znaczniki, a fakt, że rozwiązanie się sprawdza i klienci z niego korzystają ma dla nas szczególne znaczenie oraz potwierdza, że wprowadzenie systemu do naszego obiektu to ważny krok – dodaje Ewa Karska.

Instalacja znaczników w Galerii Morena to działanie wpisujące się w partnerstwo w ramach Programu Dostępność Plus, którego firma jest sygnatariuszem. Sieć od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Carrefour oferuje rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak usługi tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami. Proponuje również klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także połączenia korzystania z kart z aplikacją „Mój Carrefour”, która również oferuje zniżki na zakupy. Ponadto, sieć od wielu lat zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie w zespołach Carrefour pracuje ponad 600 osób z orzeczoną niepełnosprawnością.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.