handel media/marketing/reklama

Herosi mają więcej czasu na zgłoszenie swoich projektów

08.07.2019 | Grupa Eurocash

W odpowiedzi na prośby przedsiębiorców zainteresowanych konkursem „Herosi Innowacyjności” Eurocash podjął decyzję o przedłużeniu zbierania wniosków konkursowych do 24 lipca, do końca dnia. „Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne, współpracujących z Grupą Eurocash. Do 24 lipca mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu.

Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł. Innowacje, o które chodzi w konkursie, to nie tylko najnowsze technologie, ale również rozwiązania służące rozwojowi sklepu oraz ułatwieniu i usprawnieniu codziennych zakupów klientom.

- Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash – Ta wiedza to ogromna przewaga lokalnych, związanych ze swoją okolicą, właścicieli sklepów detalicznych nad zarządzanymi centralnie sieciami handlowymi. Właściciele niezależnych sklepów są częścią lokalnej społeczności i mogą doskonalić swoje punkty sprzedaży mając na uwadze konkretne potrzeby swoich klientów i lokalną specyfikę. Chcemy docenić i wesprzeć tych, którzy są gotowi podjąć taki trud. Tak właśnie szukamy prawdziwych Herosów Innowacyjności – dodaje Jacek Owczarek.

Organizatorowi bardzo zależy na tym, żeby dać szansę wszystkim, którzy chcą wprowadzić innowacje w swoim sklepie i wokół niego. Grupa Eurocash zachęca także wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z zaktualizowanym regulaminem, dostępnym na stronie www akcji www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Dodatkowe informacje o akcji uzyskać można kontaktując się z Biurem Obsługi Projektu tel. (22) 22 113 46 70, info@herosiprzedsiebiorczosci.pl.

Trzy kategorie i znani ambasadorowie

W konkursie mogą wciąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracujących z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018 r. do 24 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1.000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych Eurocash S.A.

Innowacyjne pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 24 lipca w 3 kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z 6 ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.

  • W kategorii „Zmieniam świat lokalnie” nagrodzone zostaną pomysły na zmianę w sklepie lub jego okolicy, w których nacisk zostanie położony na innowację skierowaną do lokalnej społeczności. Ambasadorem kategorii będzie Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, która od 6 lat prowadzi program telewizyjny, w którym pomaga polskim rodzinom zmieniać na lepsze ich domy.
  • W kategorii „Inwestuję w technologię” wybrane zostaną propozycje związane z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, a jej ambasadorem będzie Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Urbański od ponad 10 lat testuje najnowsze gadżety i rozwiązania technologiczne poprawiające jakość życia Polaków.
  • W kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której ambasadorem będzie Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny znany m.in. z programu „Państwo w Państwie”, wyróżnione zostaną pomysły praktyczne, ułatwiające prowadzenie sklepu i robienie w nim zakupów.

Uczestnicy akcji mają szansę uzyskać finansowanie innowacyjnych rozwiązań zwiększających atrakcyjność i dostępność swojego sklepu dla konsumentów.

- W ten sposób Eurocash chce w bezpośredni sposób wspomóc swoich najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców, którzy dzięki wdrożonym rozwiązaniom mogą ulepszyć swój biznes i jeszcze lepiej odpowiadać na realne potrzeby klientów mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash - Zachęcamy właścicieli, żeby zastanowili się, czego brakuje w ich sklepie lub w jego okolicy i jaka zmiana może pomóc im rozwijać biznes i odpowiedzieć na potrzeby klientów – dodaje.

Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 złotych, od 15 001 do 50 000 złotych i od 50 001 do 100 000 złotych. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września.

- Udział w konkursie to także świetna okazja, żeby wzmocnić relacje przedsiębiorcy ze swoimi klientami. To, czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie, zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie. Jako Eurocash zapewnimy uczestnikom konkursu wsparcie w promocji ich pomysłów, aby zachęcić do głosowania jak największą liczbę osób – mówi Marta Gampf. - Każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca,  ale również klient. Głosowaniu towarzyszyć będzie także kampania w mediach ogólnopolskich, zarówno w prasie jak i w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania – dodaje.

Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, które oceni projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z 3 kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Organizator konkursu  zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 złotych. Eurocash nagrodzi pozostałych 50 laureatów dofinansowaniem do 15 000 złotych każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 31 października 2020 roku.

informacje o firmie

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

informacje o firmie

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.