handel

Poczta Polska przypomina o usługach przydatnych w czasie wakacji

01.07.2019 | Poczta Polska

Szereg usług z oferty Poczty Polskiej może być szczególnie przydatnych podczas wakacyjnych podróży. Chodzi m.in. o możliwość przekierowania przesyłki pod wskazany adres, usługę polecony do skrzynki, przechowywanie przesyłek czy poste restante, dzięki której przesyłkę można odebrać w dowolnie wybranej placówce pocztowej w całej Polsce.

Wyjeżdżającym na dłużej Poczta Polska oferuje usługę, która umożliwia przechowanie przesyłki nawet do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Standardowo przesyłki pozostają w placówkach maksymalnie 14 dni. Odpowiedni formularz można pobrać ze strony: Przechowywanie przesyłki. Wydrukowany i wypełniony formularz  należy złożyć osobiście w placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi. Opłata zależy od okresu przechowywania i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki według cen zawartych w cenniku.

Osobom, które nie mieszkają stale pod jednym adresem, a chcą odbierać korespondencję, Poczta Polska poleca poste restante. Umożliwia ona odebranie przesyłki w dowolnie wybranej placówce pocztowej. Ważne jest, aby taka przesyłka była właściwie zaadresowana. Kolejność danych powinna być następująca: imię i nazwisko albo pełna nazwa adresata, napis: poste restante, właściwy kod pocztowy i nazwa placówki pocztowej, która ma wydać przesyłkę. Przesyłki nadawane na poste restante doręczane są w cenie wybranej przez klienta usługi, bez dodatkowej opłaty.

Poczta Polska oferuje usługę Dosyłanie, dzięki której bez wychodzenia z domu można przekierować przesyłkę pod wskazany adres. Wystarczy wypełnić elektroniczny formularz dostępny na stronie internetowej Poczty Polskiej. Formularz w wersji papierowej można przekazać listonoszowi lub złożyć osobiście w placówce pocztowej, by przesyłki docierały pod nowym adresem. Zgłoszenie żądania przy wykorzystaniu formularza elektronicznego wymaga dodatkowo uwierzytelnienia tożsamości w placówce oddawczej. Klienci składający żądanie poprzez formularz elektroniczny nie ponoszą dodatkowych kosztów, składając żądania w placówce pocztowej uiszczają jednorazową opłatę w wysokości 6,00 zł. Należność za dosłanie przesyłki jest uzależniona od jej rodzaju.

W czasie wakacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się usługa Doręczenie na życzenie, dzięki której awizowana przesyłka polecona zostanie ponownie doręczona pod adres wskazany na przesyłce. Szczegóły dotyczące tej usługi dostępne są na stronie: Doręczenie na życzenie. Koszt usługi to 4,50 zł.

Osobom, które często są poza domem, a otrzymują przesyłki polecone  Poczta Polska proponuje bezpłatną usługę Polecony do skrzynki. Dzięki tej usłudze przesyłki polecone trafią do skrzynki odbiorczej adresata. Dodatkowo  odbiorca może skorzystać z opcji otrzymywania bezpłatnych SMSów albo e-maili z informacją o otrzymaniu przesyłki poleconej. Żądanie doręczania przesyłek poleconych do oddawczej skrzynki pocztowej można złożyć w formie elektronicznej albo w formie papierowej. Formularze – elektroniczny i papierowy dostępne są na stronie internetowej Poczty Polskiej. Papierowy formularz można pobrać w każdej placówce pocztowej. Wydrukowany i wypełniony formularz należy złożyć osobiście w placówce albo przekazać listonoszowi.

Uwaga – powyższe usługi nie obejmują: pism w postępowaniu karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, administracyjnym, podatkowym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przesyłek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego, próbek z mlekiem, przesyłek PACZKA24, PACZKA48, Paczka+ oraz Pocztex.

 

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie