nowe produkty/usługi technologie

OPPO prezentuje innowacyjne technologie na MWC w Szanghaju - aparat do selfie ukryty pod ekranem i MeshTalk

26.06.2019 | OPPO

Podczas targów telekomunikacyjnych MWC Szanghaj 2019 OPPO zaprezentowało przełomowy aparat Under-Screen Camera (USC). Producent pokazał także technologię komunikacji zdecentralizowanej - MeshTalk, umożliwiającą wymianę wiadomości tekstowych, komunikatów głosowych, czy też nawiązywanie połączeń pomiędzy urządzeniami OPPO znajdującymi się od siebie w odległości do 3 km. Wszystko to bez potrzeby korzystania z sieci komórkowej, Wi-Fi czy funkcji Bluetooth.

 „Chcąc dostarczać użytkownikom na całym świecie kompleksowych i immersyjnych doświadczeń OPPO kładzie ogromny nacisk na rozwój innowacyjnych produktów i rozwiązań” – mówi Product Manager OPPO, Qiao Jiadong. „USC i MeshTalk stanowią część naszej wizji przyszłości opartej na promowaniu technologicznego rozwoju branży. Nasze technologiczne innowacje widzimy jako sposób na przesuwanie granic wyobraźni przy jednoczesnym otwieraniu drzwi dla szerokiej gamy możliwych zastosowań komercyjnych” – dodaje.

Aparat selfie ukryty pod ekranem – jeszcze bardziej wciągające wrażenia

USC to przełomowe rozwiązanie OPPO przeznaczone dla smartfonów najnowszej generacji. Dzięki „wtopieniu” przedniej kamery w ekran, użytkownicy mogą cieszyć się pełnym wyświetlaczem, który oferuje jeszcze lepsze wrażenia wizualne – tym bardziej, że całość zamknięta jest w spójnej, gładkiej obudowie. Nowatorskie rozwiązanie pozwala także  wyświetlać treści, przechwytywać i zapisywać całe strony, korzystać z całego wachlarza funkcji aparatu, odblokowywania za pomocą rozpoznawania twarzy i połączeń wideo.

Stworzony przez OPPO najnowszy pełnoekranowy wyświetlacz z technologią USC wyposażony został w rewolucyjny moduł aparatu, który wychwytuje większą ilość światła. Wykonano go z materiału o dużej transparentności, który w połączeniu z systemem kontroli stref, sprawia, że przepuszczalność światła przez ekran jest większa. Całość wspierają dostosowane do rozwiązań OPPO algorytmy redukujące rozmycie obrazu oraz kontrolujące balans bieli. Dzięki temu technologia USC pozwala amatorom fotografii korzystać z pełni możliwości aparatu, włączając w to takie funkcje jak tryb Smart Beauty czy filtry (także te, które pojawią się w przyszłości).

 „Dzisiejsze smartfony oferują coraz więcej funkcji, więc rosną także potrzeby konsumentów, którzy oczekują coraz pełniejszych, bezramkowych ekranów. Poczynając od designu „kropli wody”, przez wysuwane moduły aparatów, po ogłoszoną dziś technologię USC, OPPO nieustannie szuka złotego środka między „smukłym i lekkim” a „pełnym ekranem”, powiedział Qiao Jiadong. „Mamy nadzieję, że dzięki technologii USC, zapewnimy użytkownikom najwyższej jakości „prawdziwie pełny ekran””.

MeshTalk - komunikacja poza siecią

Podczas targów MWC Szanghaj 2019, OPPO zaprezentowało także zupełnie nową, opatentowaną technologię komunikacji zdecentralizowanej MeshTalk. To nowatorskie rozwiązanie pozwala na wymianę wiadomości tekstowych, komunikatów głosowych czy też nawiązywanie połączeń pomiędzy urządzeniami OPPO znajdującymi się od siebie w odległości do 3 km. Wszystko to bez potrzeby korzystania z sieci komórkowej, Wi-Fi czy funkcji Bluetooth.

OPPO MeshTalk umożliwia wzajemne połączenie wielu urządzeń za pomocą sieci ad hoc LAN, zapewniając przekazywanie sygnału na większe odległości, a także dostęp do takich funkcji jak np. grupowy czat. By rozpocząć taką komunikację, wystarczy że w zasięgu sygnału znajdą się co najmniej dwa urządzenia OPPO.

Zmodyfikowany przez OPPO chipset odpowiedzialny za komunikację, pozwala cieszyć się połączeniami i rozmowami przy niższym zużyciu energii, a przy większym dystansie. MeshTalk to innowacyjne rozwiązanie dla smartfonów, które zapewnia użytkownikom lepszą ochronę prywatności. Świetnie sprawdzi się jako wszechstronna aplikacja działająca w ekstremalnych warunkach czy w sytuacjach awaryjnych.

Nowe zastosowania IoT - OPPO wkracza w nową erę inteligentnych połączeń 5G+

Oprócz dwóch zupełnie nowych technologii, OPPO zaprezentowało w Szanghaju także swoje ostatnie osiągnięcia w dziedzinie 5G i Internetu Rzeczy. Podczas wydarzenia zademonstrowano możliwości smartfonu Reno 5G,  ładując obszerne i zaawansowane gry mobilne (takie jak Honor of Kings) z chmury. W strefie IoT Smart Home, pokazano natomiast stworzoną przez OPPO otwartą platformę, kompatybilną z produktami ponad 20 kategorii, obejmującą ponad 260 kategorii urządzeń pochodzących od różnych marek.

Firma OPPO w swoich działaniach kieruje się zarówno potrzebami użytkowników, jak i pionierskimi technologiami, dlatego nieustannie dąży do udoskonalania swoich innowacji Technologie zaprezentowane na targach MWC 2019 w Szanghaju to przełom i wielkie osiągnięcie w branży mobile. Wkraczając w erę 5G, OPPO dąży do wprowadzenia kolejnych innowacji 5G, by zapewnić użytkownikom dostęp do możliwości, które w niedalekiej przyszłości zaoferuje inteligentna łączność 5G +.

informacje o firmie

O marce OPPO

OPPO jest wiodącą marką smartfonów, która dostarcza produkty o unikalnym wzornictwie i wyposażone w innowacyjne technologie. Według danych IDC, w 2018 r. firma uplasowała się globalnie na piątym miejscu pod względem wielkości udziału w sprzedaży smartfonów. Obecnie działalność OPPO obejmuje ponad 40 krajów i regionów. W 2018 roku firma rozszerzyła działalność o rynek europejski, wprowadzając swoje produkty do sprzedaży w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Holandii, Polsce, Turcji oraz Wielkiej Brytanii.

Od wprowadzenia na rynek swojego pierwszego smartfonu w 2008 r., firma nieustannie w swoich projektach koncentruje się na jak najlepszym połączeniu najwyższej jakości wzornictwa i przełomowych technologii. To sprawia, że OPPO jako pierwsze wprowadziło rozwiązania, które następnie przeniknęły do całego rynku. Na przykład zapoczątkowało erę zdjęć „selfie” oraz będąc pierwszą marką, która wprowadziła smartfony z przednimi aparatami 5MP i 16MP, a później także z obrotowym modułem obiektywu, funkcją Ultra HD oraz technologią 5x Dual Camera Zoom. Aktualnie OPPO jest pionierem we wdrażaniu rozwiązań opartych o 5G, demonstrując pierwsze realne zastosowania tej technologii dla potrzeb konsumenckich oraz przedstawiając pierwsze urządzenie, które realnie będzie korzystać z sieci 5G dzięki współpracy ze szwajcarskim operatorem Swisscom.

OPPO w Polsce

Marka OPPO jest obecna w Polsce od stycznia 2019 roku i systematycznie buduje swoją pozycję na rynku. Produkty OPPO można zakupić u najbardziej renomowanych sprzedawców detalicznych jak RTV Euro AGD i x-kom oraz poprzez Strefę Marki OPPO na Allegro. Firma poszerzyła kanały dystrybucji o takie sieci jak: MediaMarkt oraz Media Expert. Smartfony OPPO Reno będą sprzedawane także we współpracy
z operatorami telekomunikacyjnymi takimi jak Orange i Play. Do kluczowych dystrybutorów należą: NTT S.A., ABC Data S.A., TelForceOne S.A. i AB. S.A.

OPPO wyraźnie akcentuje swoją tożsamość w Polsce jako doskonale odnajdujące się w najnowszych trendach, czujące rytm popkultury produkty.

informacje o firmie

O marce OPPO

OPPO jest wiodącą marką smartfonów, która dostarcza produkty o unikalnym wzornictwie i wyposażone w innowacyjne technologie. Według danych IDC, w 2018 r. firma uplasowała się globalnie na piątym miejscu pod względem wielkości udziału w sprzedaży smartfonów. Obecnie działalność OPPO obejmuje ponad 40 krajów i regionów. W 2018 roku firma rozszerzyła działalność o rynek europejski, wprowadzając swoje produkty do sprzedaży w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Holandii, Polsce, Turcji oraz Wielkiej Brytanii.

Od wprowadzenia na rynek swojego pierwszego smartfonu w 2008 r., firma nieustannie w swoich projektach koncentruje się na jak najlepszym połączeniu najwyższej jakości wzornictwa i przełomowych technologii. To sprawia, że OPPO jako pierwsze wprowadziło rozwiązania, które następnie przeniknęły do całego rynku. Na przykład zapoczątkowało erę zdjęć „selfie” oraz będąc pierwszą marką, która wprowadziła smartfony z przednimi aparatami 5MP i 16MP, a później także z obrotowym modułem obiektywu, funkcją Ultra HD oraz technologią 5x Dual Camera Zoom. Aktualnie OPPO jest pionierem we wdrażaniu rozwiązań opartych o 5G, demonstrując pierwsze realne zastosowania tej technologii dla potrzeb konsumenckich oraz przedstawiając pierwsze urządzenie, które realnie będzie korzystać z sieci 5G dzięki współpracy ze szwajcarskim operatorem Swisscom.

OPPO w Polsce

Marka OPPO jest obecna w Polsce od stycznia 2019 roku i systematycznie buduje swoją pozycję na rynku. Produkty OPPO można zakupić u najbardziej renomowanych sprzedawców detalicznych jak RTV Euro AGD i x-kom oraz poprzez Strefę Marki OPPO na Allegro. Firma poszerzyła kanały dystrybucji o takie sieci jak: MediaMarkt oraz Media Expert. Smartfony OPPO Reno będą sprzedawane także we współpracy
z operatorami telekomunikacyjnymi takimi jak Orange i Play. Do kluczowych dystrybutorów należą: NTT S.A., ABC Data S.A., TelForceOne S.A. i AB. S.A.

OPPO wyraźnie akcentuje swoją tożsamość w Polsce jako doskonale odnajdujące się w najnowszych trendach, czujące rytm popkultury produkty.