wydarzenia handel środowisko naturalne/ekologia towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Nestlé Polska członkiem Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (PKZOP)

18.06.2019 | Nestlé Polska S.A.

W poniedziałek, 17 czerwca, Nestlé Polska zostało sygnatariuszem Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (PKZOP). Porozumienie podpisało 12 firm i organizacji. PKZOP będzie dążyć do osiągnięcia 100% zrównoważonego oleju palmowego w Polsce do 2023 roku.

Bardzo cieszy fakt, że podejmowane są działania mające na celu ochronę i zapobieganie nadmiernej eksploatacji lasów tropikalnych i żyjących w nich gatunków. Dzisiejsze zawiązanie koalicji to ważny krok ku wykorzystaniu oleju palmowego pochodzącego wyłącznie ze zrównoważonych źródeł. W Nestlé już w 2010 roku podjęliśmy zobowiązanie mające na celu zatrzymanie wylesiania lasów tropikalnych. Zadeklarowaliśmy również, że do 2023 roku będziemy pozyskiwać do produkcji naszych artykułów spożywczych tylko taki olej palmowy, który posiada certyfikat RSPO  – podsumowuje Edyta Iroko z Nestlé Polska.

Celem strategicznym PKZOP jest osiągnięcie w Polsce poziomu 100% zrównoważonego oleju palmowego najpóźniej do 2023 roku. W związku z tym Koalicja podejmie szereg działań, m.in.: wypracuje wizję zrównoważonego oleju palmowego, a także mapę drogową określającą proces wykorzystania zrównoważonego oleju palmowego w Polsce. Stworzy również wspólną platformę do komunikowania działań oraz przygotuje kampanię edukacyjną na temat certyfikowanego oleju palmowego.

Oprócz Nestlé, do grona 12 koalicjantów dołączyli m.in. Carrefour, Jeronimo Martins, Ferrero, Unilever, Mondelez, Lotte Wedel i WWF.

Nestlé monitoruje lasy tropikalne

Już w 2010 r. Nestlé podjęło globalne zobowiązanie pod nazwą „No Deforestation”, które dotyczy zatrzymania globalnego wylesiania. Firma oświadczyła, że do 2020 r. jej wszystkie produkty nie będą w żaden sposób powiązane z tym procederem. Nestlé zobowiązało się również, że do 2023 roku olej palmowy stosowany do produkcji artykułów spożywczych firmy będzie posiadał certyfikat RSPO. Już w 2018 roku jako pierwszy globalny producent żywności, Nestlé wdrożyło satelitarny system Starling, który pozwala w 100% monitorować łańcuch dostaw oleju palmowego. Starling służy do weryfikacji czy w łańcuchu dostaw nie dochodzi do procesu wylesiania. Zapewnia on monitorowanie zmian pokrycia terenu i zaburzeń lesistości przez cały rok. Dzięki zastosowaniu Starling, Nestlé jest w stanie skutecznie monitorować swoich dostawców oleju palmowego.

 

 

kontakt dla mediów
Jolanta Borowska
Dyrektor Komunikacji i Usług Marketingowych, Nestlé Polska S.A., Nestlé Polska S.A.
Jolanta Borowska

jolanta.borowska@pl.nestle.com

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

załączniki

więcej z kategorii wydarzenia