internet środowisko naturalne/ekologia

Pocztówka z ogrodu od Newspoint

17.06.2019 | Newspoint

Newspoint przeanalizował, które drzewa i krzewy cieszyły się największą popularnością wśród internautów na przestrzeni całego roku. Przebadane zostały wszystkie gatunki roślin uprawianych w Polsce. Na podstawie sumy reakcji: lajków, udostępnień i komentarzy przygotowano ranking popularności. TOP 10 każdej kategorii wzbogacono o zdjęcie, opis i wykres częstości pojawiających się w internecie wzmianek.

Projekt otrzymał nazwę „Pocztówka z ogrodu” i łączy świat offline i tradycyjne pocztówki wysyłane z wakacji ze światem online z e-kartką i analizą danych pochodzących z monitoringu internetu. Każda pocztówka zawiera oryginalne zdjęcie rośliny i krótki opis. Miejsce w rankingu popularności z sumą reakcji i wzmianek. Całość jest wzbogacona wykresem pojawiania się danej nazwy w internecie na przestrzeni całego roku.

"Ciekawym jest fakt, jak wykresy wzmianek pokrywają się z rzeczywistym zainteresowaniem danym gatunkiem. Kasztanowce kwitną na matury – mamy pik w maju. Magnolie kwitną głównie w kwietniu a lilaki w maju – mamy maksima w tych miesiącach. Choinki szukamy w grudniu – szczyt zainteresowania świerkami i jodłami przypada na grudzień. Analogii jest cała masa. Takich zastosowań danych historycznych z monitoringu internetu może być wiele." - powiedział Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w Newspoint.

Wszystkie nazwy drzew i krzewów badano w kontekście natury, roślin, zieleni, ogrodów, kwiatów, działek, parków, etc… Wyeliminowane zostały wpisy nie mające nic wspólnego z tą tematyką.

Zapraszamy do “Pocztówki z ogrodu” aby poznać, które drzewa i krzewy cieszą się największą popularnością.

 

kontakt dla mediów
Robert Sadowski
Digital Marketing Manager, Newspoint
Robert Sadowski

robert.sadowski@newspoint.pl

informacje o firmie

Newspoint sp. z o.o. świadczy kompleksowe usługi związane z badaniami mediów: monitoring internetu (media społecznościowe i serwisy internetowe - unikalne, 10-letnie archiwum danych), monitoring prasy, radia i telewizji, sprzedaż danych, pogłębione raporty i analizy medialne oraz usługi badawcze w oparciu o ilościową (CAWI) i jakościową analizę treści (FGI i IDI). Oferuje najwyższą jakość danych na polskim rynku, unikalne pokrycie języków zagranicznych (75 języków ze 170 krajów świata) i największy zakres monitorowania (ponad 10 tysięcy polskich i 150 tysięcy zagranicznych serwisów internetowych; 30 mln źródeł social media).

załączniki

więcej z kategorii internet