handel sport towary konsumpcyjne

Nestlé Cup 2019 – Lekkoatletyka (naprawdę) dla każdego

07.06.2019 | Nestlé Polska S.A.

7 czerwca odbył się finał zmagań lekkoatletycznych Nestlé Cup. Młodych sportowców, którzy osiągnęli sukcesy w zawodach regionalnych, wspierali i dopingowali polscy medaliści w lekkiej atletyce, min. Paweł Wojciechowski, Paweł Fajdek oraz Emilia Ankiewicz.

 Nestlé Cup to najważniejsze zawody programu Lekkoatletyka dla każdego (LDK). W tym roku odbyły się one na stadionie Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Uczestnicy wyłonieni zostali w eliminacjach regionalnych, rozgrywanych w całym kraju. Podczas Nestlé Cup najlepsi z nich rywalizowali w różnych dyscyplinach lekkoatletycznych (m.in. biegach na określonych dystansach, biegach przez płotki, rzutach piłką lekarską lub palantową), w ramach swoich grup wiekowych.

Jako zawodowego sportowca bardzo cieszy mnie fakt, że udało nam się stworzyć program, który popularyzuje królową sportu wśród młodzieży szkolnej. Lekkoatletyka dla każdego to platforma, dzięki której nie tylko zachęcamy najmłodszych do treningów i prawidłowego odżywiania, ale mamy też możliwość selekcji, naboru i budowy ścieżki kariery tych najbardziej utalentowanych, miejmy nadzieję – przyszłych medalistów – podsumowuje Sebastian Chmara, Wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, Koordynator Główny Programu Lekkoatletyka dla każdego, utytułowany wieloboista.

Zawody Nestlé Cup to również okazja do edukacji na temat prawidłowego odżywiania. Tym razem organizatorzy poświęcili szczególną uwagę roli śniadania w żywieniu dzieci i młodzieży.

 Jesteśmy partnerem programu Lekkoatletyka dla każdego od początku jego istnienia, czyli od 2014 roku. W programie nie tylko zachęcamy do aktywności fizycznej, ale dzielimy się też wiedzą na temat prawidłowego odżywiania. Podczas finału tegorocznej edycji, 7 czerwca, podkreślamy, jak ważne jest śniadanie, które dostarcza nam odpowiednią dawkę energii na cały dzień. Zależy nam, by kształtować właściwe nawyki żywieniowe już u najmłodszych, ponieważ otyłość u dzieci staje się coraz większym problemem. W sposób przyjemny i przystępny pokazujemy dzieciom, ich rodzicom i opiekunom, jak dokonywać prawidłowych wyborów żywieniowych. A temat wydaje się ważniejszy tym bardziej, że jak pokazały wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown dla Nestlé[1], prawie co piąty nastolatek nie je śniadania przed wyjściem do szkoły – zauważa Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska S.A.

I właśnie od śniadania rozpoczął się tegoroczny finał Nestlé Cup – a konkretnie od Śniadania Mistrza. Dzieci i młodzież, wybrani w specjalnym konkursie, przygotowali pożywne śniadania dla mistrzów lekkoatletyki, Pawła Wojciechowskiego, Pawła Fajdka oraz Emilii Ankiewicz. Była to doskonała okazja do rozmowy o tym, jak ważne jest śniadanie w naszym planie żywieniowym, a także jak proste jest przygotowanie pełnowartościowego posiłku.

Idealne śniadanie to przede wszystkim śniadanie zjedzone! Powinno być zbilansowane, zawierać odpowiednie ilości białka, węglowodanów i warzyw oraz owoców. Śniadanie dostarcza nam odpowiednią dawkę energii na cały dzień, po jego spożyciu lepiej się koncentrujemy i jesteśmy wydajniejsi. Tymczasem jak pokazują badania[2], niemal 18% nastolatków w ogóle nie je śniadania. Ci, którzy spożywają je w domu, najczęściej decydują się na tradycyjne kanapki z wędliną (76% badanych). 42% wybiera mleko i produkty mleczne. Niestety tylko 19% nastolatków uzupełnia tradycyjne wybory warzywami, a 6% owocami. Z drugim śniadaniem sprawa wygląda jeszcze gorzej – 26% nastolatków nie je nic podczas 6-8 godzinnego pobytu w szkole. Ci, którzy zdecydują się na przekąskę, najczęściej (80%) spożywają drożdżówki, batoniki i chipsy. Banan czy jabłko jest sporadycznym wyborem.

Taka akcja jak Śniadanie Mistrza ma na celu podkreślenie znaczenia śniadania i zwrócenie uwagi na problem, jakim są nawyki żywieniowe nastolatków. Chcemy pokazać, że przygotowanie śniadania może być proste i przyjemne. Niestety nastolatki nie są samodzielne w kuchni. Tylko około 8% z nich potrafi przyrządzić co najwyżej jajecznicę. Bardzo chcielibyśmy pomóc w odwróceniu tego trendu. Wierzymy, że dzięki naszym działaniom edukacyjnym w ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids, mamy możemy mieć wpływ na zdrowie nastolatków – przyszłych dorosłych – podsumowuje Edyta Iroko.

O LDK

Lekkoatletyka dla każdego to program promujący aktywność fizyczną wśród dzieci i młodzieży. Jest on organizowany jest przez Polski Związek Lekkiej Atletyki pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Edukacji. Nestlé Polska jest partnerem strategicznym.

Lekkoatletyka dla każdego jest realizowana w ramach globalnej inicjatywy Nestlé for Healthier Kids (N4HK). Nestlé for Healthier Kids stanowi swego rodzaju parasol skupiający pod sobą dotychczasowe i nowe działania firmy skierowane do najmłodszych, ich rodziców i opiekunów. Nestlé for Healthier Kids opiera się na sześciu kluczowych nawykach, takich jak:  

  • Karm dziecko jak dziecko
  • Jedz pożywnie, wybieraj różnorodne produkty
  • Pij wodę
  • Zarządzaj porcjami
  • Jedz posiłki z rodziną
  • Baw się i bądź aktywny fizycznie

Za pośrednictwem tej inicjatywy firma uświadamia rodziców, opiekunów, nauczycieli i wychowawców, jak dbać o  prawidłowe odżywianie organizmu. Podkreśla, jak istotna jest rola aktywności fizycznej w utrzymaniu dobrej kondycji oraz prawidłowe nawodnienie organizmu. Edukuje, jak komponować odpowiednio zbilansowane posiłki i zwraca uwagę, że wielkość zjadanych porcji ma ogromne znaczenie dla utrzymania prawidłowej masy ciała.

W ramach Nestlé for Healthier Kids firma zobowiązała się do 2030 roku pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia.

 

[1] Raport Kantar Millward Brown “Nawyki żywieniowe nastolatków. Ich postawy wobec prawidłowego żywienia i gotowania”. Badanie przeprowadzone w grudniu 2018 roku, oparte o wywiady z nastolatkami i pomiar wzrostu oraz masy ciała. Próba: młodzież 12 - 15 (N=260), 16 - 19 (N=262). Dane zostały zważone zgodnie z danymi demograficznymi GUS ze względu na płeć i wiek.

[2] Ibidem.

kontakt dla mediów
Jolanta Borowska
Dyrektor Komunikacji i Usług Marketingowych, Nestlé Polska S.A., Nestlé Polska S.A.
Jolanta Borowska

jolanta.borowska@pl.nestle.com

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

załączniki

więcej z kategorii handel