styl życia nauka/edukacja/szkolenia

Kobiety odważniej sięgają po nowości i próbują nowych smaków

03.06.2019 | ETi

Polki uwielbiają odkrywać nowe smaki. Ponad 41% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że „zdecydowanie chętnie” sięga po nowości. To o 10% więcej niż w przypadku mężczyzn. Choć i oni lubią eksperymentować, są nieznacznie ostrożniejsi w sięganiu po nowe produkty spożywcze – wynika z analizy ETi European Food Industries przeprowadzonej wspólnie z agencją badawczą SWResearch w ramach kampanii „Dare. Odważ się na nowe”.

Producenci słodyczy zachęcają konsumentów do sięgnięcia po swoje produkty poprzez wprowadzanie nowych smaków, formatów produktowych czy marek. Nic dziwnego – aż 83% Polaków mówi „tak” nowościom na półkach sklepowych. Niemal połowa z nich (47%) deklaruje, że raczej chętnie sięga po nowe produkty, a ponad jedna trzecia (36%) robi to „zdecydowanie chętnie”. W tej drugiej grupie liczniejsze są kobiety (41%), które odważniej podchodzą do próbowania nowości spożywczych niż mężczyźni (31%).

Co skłania Polaków do sięgnięcia po nowe słodycze?

Najskuteczniejszą reklamą słodyczy jest rekomendacja znajomych. Ponad 40% badanych decyduje się sięgnąć po słodką przekąskę, której wcześniej nie znało dzięki poleceniu bliskich. Jednak jak pokazuje analiza, Polacy uwielbiają także promocje. Oferty specjalne to druga najbardziej wpływowa forma działań (wskazuje ją niemal 40% badanych), która skłania ich do kupienia nowego produktu. Popularnym czynnikiem, który jest w stanie zachęcić Polaków do spróbowania nowej słodkości jest także atrakcyjne opakowanie, a dopiero na czwartym miejscu plasuje się reklama w TV. Co ciekawe, gazetki promocyjne dużo lepiej sprawdzają się wśród kobiet niż wśród mężczyzn (26% vs. 18%).

Zdaniem respondentów najmniej skuteczne są działania promocyjne w radiu, a zaledwie co dziesiąty Polak zaufałby reklamie w mediach społecznościowych.

„Dare. Odważ się na nowe” to kampania promocyjna nowych wafli w czekoladzie deserowej Dare od ETi. W pierwszej fazie działań firma zaplanowała samplingi produktów w sześciu miastach w Polsce. W ramach akcji mieszkańcy Poznania, Wrocławia, Krakowa, Sopotu, Zakopanego i Warszawy zostali zaproszeni do udziału w grze „Dare. Odważ się na nowe” i do spróbowania nowych wafli. Więcej informacji o akcjach samplingowych można znaleźć w biurze prasowym marki.

Uwaga

Ankieta została przeprowadzona przez SWResearch na reprezentatywnej grupie 1007 dorosłych Polaków. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-13.05.2019 metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

kontakt dla mediów
Junior Account Manager, ETi
Joanna Szpatowicz

joanna.szpatowicz@mslgroup.com

informacje o firmie
ETi

O ETi European Food Industries

Producent wyjątkowych słodyczy w segmentach czekolad, herbatników, ciast i ciasteczek oraz przekąsek schłodzonych. Działalność operacyjną w Polsce firma rozpoczęła w marcu 2018 roku. Obecnie w jej polskiej ofercie znajdują się m.in. czekoladowe batony Wanted, herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf, wafle w gorzkiej czekoladzie Dare, puszyste ciastka Adicto, herbatniki oraz czekoladowe pandy dla dzieci Petito. Produkty ETi są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji, skąd pochodzi firma, stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. W 2017 roku ETi zanotował ponad 1.3 miliarda USD przychodów ze sprzedaży.

ETi dzisiaj:

  • 45 marek
  • 300 produktów
  • 7500 pracowników
  • 8 fabryk, w tym jedna w Europie – w Rumunii
  • Ponad 1,3 miliarda USD przychodu
  • Lider rynku tureckiego w kategorii wypieków z 40% udziałem w Turcji
  • Drugi największy gracz w kategorii czekolady w Turcji
  • Obecność w ponad 40 krajach

załączniki

więcej z kategorii styl życia