ekonomia/biznes/finanse

Mikroprzedsiębiorcy w centrum uwagi Banku BNP Paribas

28.05.2019 | Bank BNP Paribas

Mały, sąsiedzki biznes odpowiada za blisko 1/3 polskiego PKB[1]. Dostrzegając wzrostowy trend w liczbie nowo powstających mikroprzedsiębiorstw i ich ogromny potencjał rozwojowy, Bank BNP Paribas przygotował ofertę promocyjną skierowaną właśnie do tej grupy. Od 27 maja br. dostępne są kredyty i rachunek firmowy na specjalnych warunkach. 

Inicjatywa Banku BNP Paribas ma na celu wsparcie przedsiębiorców. To już kolejny rok z rzędu, kiedy Bank podejmuje tego typu inicjatywy z okazji Europejskiego Dnia Sąsiada. Z raportu „Mikrofirmy pod Lupą”, opracowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny, wynika że pod koniec 2017 r. w Polsce było ok 2,3 mln mikrofirm, co stanowi aż 96 proc. ogółu przedsiębiorstw w naszym kraju.

- W mikroprzedsiębiorstwach widzimy nie tylko kluczowy element tkanki społecznej, ale również szybko rosnącą grupę potencjalnych naszych klientów – mówi Barbara Stęchły, Dyrektor Zarządzający Pionu Sprzedaży w Banku BNP Paribas. – Dlatego też wystartowaliśmy z promocyjną ofertą w przeddzień Europejskiego Dnia Sąsiada. Mikroprzedsiębiorcy to bowiem usługodawcy najbliżsi konsumentom – nie tylko geograficznie, ale również emocjonalnie. To aptekarze, weterynarze, czy fryzjerzy z naszych osiedli – dodaje Barbara Stęchły.

Bank BNP Paribas oferuje kredyty gotówkowe, kredyty w rachunku bieżącym oraz rachunek firmowy na promocyjnych warunkach firmom potrzebującym wsparcia w finansowaniu bieżącej działalności biznesowej oraz planującym rozwój.

- Otacza nas ponad 2 miliony mikrofirm. Każda z nich to indywidualny pomysł na biznes i różnorodne wyzwania związane z jego codziennym funkcjonowaniem. Jako Bank doceniamy to i nie mam wątpliwości, że nasza oferta to wyjście naprzeciw potrzebom kluczowej grupy dla polskiej gospodarki – nie tylko z perspektywy makroekonomistów, ale też lokalnych społeczności. Dlatego też z okazji Europejskiego Dnia Sąsiada przygotowaliśmy również atrakcyjną ofertę kredytu gotówkowego dla klientów indywidualnych – podsumowuje Barbara Stęchły.

Przedsiębiorcy mogą liczyć na szybką decyzję kredytową, brak prowizji i marżę od 3,90 proc. (wariant z ubezpieczeniem). W przypadku kredytu w rachunku bieżącym maksymalna kwota finansowania to 500 000 zł. Środki można przeznaczyć na określony cel związany z działalnością firmy. Kredyt gotówkowy w ofercie promocyjnej nie może przekroczyć 250 000 złotych. Wszyscy kredytobiorcy korzystający z promocji, a nie posiadający jeszcze rachunku w Banku BNP Paribas mogą założyć Konto Otwarte na Biznes, za 0 zł za prowadzenie przez 12 miesięcy.

Promocja kredytu gotówkowego skierowana jest do nowych i obecnych klientów Banku z segmentu klientów biznesowych, i dotyczy wyłącznie nowo udzielanych kredytów. Warunkiem skorzystania z oferty jest posiadanie przez klienta zdolności do spłaty kredytu we wnioskowanej kwocie oraz spełnienie warunków przyznania produktu. Promocja potrwa do 28 czerwca bieżącego roku.

Z danych Tax Care, opublikowanych w Indeksie Przedsiębiorczości 2.0, wynika, że obecnie w Polsce przybywa średnio 916 jednoosobowych firm dziennie. To jednak tylko część mikroprzedsiębiorstw (klasyfikowanych jako firmy zatrudniające nie więcej niż 9 osób).

 

[1] http://pie.net.pl/wp-content/uploads/2019/03/PIE-Raport_Mikrofirmy.pdf

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

informacje o firmie