styl życia turystyka/wypoczynek

Barometr Providenta – w domu, na Mazury czy za granicę - gdzie Polacy spędzą majówkę?

24.04.2019 | Provident Polska SA

Polacy majówkę spędzą głównie w domu - wynika z badania Barometr Providenta. Ponad 60 proc. respondentów wskazało, że w długi weekend nie opuści swojego miejsca zamieszkania. 12 proc. wyjedzie w Polskę, a za granicę 2 proc. Tegoroczna majówka będzie nas kosztować średnio 420 złotych.

Wyniki Barometru Providenta pokazują, że większość Polaków (63 proc.), planuje spędzić długi weekend w domu. Niemal co piąty badany w te dni zamierza odwiedzić swoją rodzinę lub znajomych, a 8 procent wskazało, że zaprosi do siebie na grilla przyjaciół. Majówkowe imprezy zdecydowanie najczęściej wyprawiają najmłodsi. Gości zaprosi aż 17 proc respondentów w wieku 18-24 lata.

Jak pokazują badania, wyjazdy majówkowe nie są aż tak  popularne wśród Polaków. Podczas długiego weekendu za granicę wyjedzie zaledwie 2 proc. badanych. – podkreśla Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej w Provident Polska. –  Nieco popularniejsze są wycieczki po Polsce – na taką formę spędzenia wolnych dni zdecyduje się 12 proc. respondentów. Najchętniej obieranym kierunkiem majowych wypraw jest morze, gdzie pojedzie 5 proc. respondentów. W góry wybiera się 4 proc. ankietowanych, natomiast na Mazury – 3 proc. Co ciekawe, majówka nad jeziorem największą popularnością cieszy się wśród najmłodszych. Aż 11 proc. badanych w wieku 18-24 lata zamierza wyjechać na Mazury – dodaje Karolina Łuczak.

Ile wydamy na majówkę?

Długi weekend to dla wielu Polaków okazja do odpoczynku w gronie najbliższych. Nie dziwi więc, że majówkę lubimy spędzić w domu lub w ogrodzie, urządzając tradycyjnego już grilla  – mówi  Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej w Provident Polska. –  Maj to także czas dużych wydatków związanych z przyjęciami komunijnymi czy nadchodzącymi wakacjami. Rezygnacja z majówkowego wyjazdu może pozwolić na przeznaczenie większej kwoty na wymarzony urlop. – dodaje Karolina Łuczak.

Z badania Barometr Providenta wynika, że tegoroczna majówka będzie nas kosztować średnio 420 złotych. Dużo większe wydatki na długi weekend planują mężczyźni, chcąc przeznaczyć na ten cel średnio ponad 460 złotych. Kobiety swój budżet zamkną w kwocie 380 złotych

Wyraźne różnice w planowanych kosztach majówki widać także w poszczególnych grupach wiekowych. Najbardziej oszczędni są seniorzy, którzy wydadzą średnio 226 złotych. Niewiele większą kwotę –  bo ok. 294 złote –  chcą na ten cel przeznaczyć osoby w wieku 18-24 lata. Natomiast respondenci pomiędzy 35 a 44 rokiem życia planują wydatki niemal o 100 złotych wyższe od średniej dla wszystkich badanych.

O badaniu Barometr Providenta

Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizowała firma Danae w dniach 5-10 kwietnia 2019 roku na ogólnopolskiej próbie n=961 Polaków w wieku 15+.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska SA
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: + 48 22 455 48 39

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).

załączniki

więcej z kategorii styl życia