handel środowisko naturalne/ekologia

Mniej plastiku na półkach sklepowych

18.04.2019 | Carrefour Polska

Carrefour Polska, jako pierwsza sieć wielkiej dystrybucji, został sygnatariuszem polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Inicjatywa, której celem jest wypracowanie sposobów na bardziej zrównoważone korzystanie z plastiku i innych tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce, została zawiązana przez największe firmy wprowadzające na polski rynek produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych, te związane z łańcuchem wartości opakowań, a także przez organizacje branżowe i pozarządowe.

Carrefour Polska, Coca-Cola, Danone, Nestlé, PepsiCo czy Unilever Polska, a także organizacje, takie jak m.in. CSR Consulting, Global Compact czy WWF Polska, zostali sygnatariuszami pierwszego w Polsce paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Partnerzy inicjatywy zobowiązali się, że do końca 2019 roku wspólnie stworzą Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w swojej działalności. W kolejnych latach natomiast, sygnatariusze Paktu będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej oraz zachęcać inne firmy do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Będą również upowszechniać przykłady dobrych praktyk firm, tak aby stały się one częścią codziennej praktyki biznesowej jak największej liczby przedsiębiorstw w Polsce.

- Carrefour Polska przystąpił do polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych, ponieważ troska o środowisko naturalne, a także założenia tej szczytnej inicjatywy są nam bardzo bliskie. Filarem strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie w Carrefour jest program „STOP Marnotrawstwu”, który w znacznej mierze dotyczy zrównoważonego korzystania z opakowań oraz zagospodarowania odpadów z nich powstających. Nasza sieć podjęła bowiem zobowiązanie redukcji masy opakowań marki własnej o 5% do 2022 roku oraz zobowiązała się, że wszystkie opakowania marki własnej Carrefour będą nadawać się do recyklingu lub kompostowania – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. - Carrefour zdaje sobie również sprawę z wyzwań środowiskowych, które są stawiane nie tylko przed konsumentami, ale i przed całym biznesem. Wierzymy, że dzięki wspólnej pracy i złączeniu sił wszystkich interesariuszy, uda się osiągnąć cele Agendy 2030, które zostały postawione przed całym społeczeństwem – dodaje Barbara Kowalska z Carrefour.

W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań – płatki Crumbies. Udało się w nich wykorzystać ¾ tony mniej plastiku w ciągu pierwszych 6 miesięcy od ich pojawienia się na półkach w sklepie. Sieć planuje także rozszerzenie na całą Polskę, swojej testowej inicjatywy z hipermarketu w Galerii Fordon w Bydgoszczy, gdzie klienci mają możliwość kupowania do własnych opakowań (np. słoików czy pudełek) różnych produktów na wagę, takich jak: warzywa i owoce, wędliny, sery, kapusta, czy ogórki kiszone.

Inicjatorem powołania polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych jest CSR Consulting, a do Rady Konsultacyjnej tej inicjatywy weszły także: Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji i Polski Związek Przetwórców Tworzyw Sztucznych. Inicjatywa prowadzona jest w ramach Kampanii 17 Celów, mobilizującej biznes w Polsce do podjęcia działań na rzecz realizacji Agendy 2030.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.