wydarzenia handel środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne

#nieniszczedomu – sklepy Carrefour biorą udział w Godzinie dla Ziemi WWF

29.03.2019 | Carrefour Polska

Pomagać przyrodzie na co dzień, a nie ją niszczyć – to przesłanie tegorocznej Godziny dla Ziemi WWF. Dlaczego? To proste – innego domu nie mamy. W akcji zgaszenia światła na 60 minut dla planety weźmie udział kilkadziesiąt hiper- i supermarketach sieci.

W sobotę 30 marca o 20:30 w sklepach sieci Carrefour Polska w różnych częściach kraju przygasną światła. W wybranych hiper- i supermarketach zostanie wyłączona część neonów, logotypów na elewacji budynków i oświetlenie parkingów. Zmniejszone będzie oświetlenie wnętrz sklepów, magazynów i biur, zredukowana zostanie także wydajność systemów wentylacyjnych.

Przygaszenia światła w sklepach to wyraz poparcia Carrefour dla idei akcji WWF i chęć zwrócenia uwagi klientów oraz pracowników na to, abyśmy nie zapominali, że nasze codzienne nawyki mogą negatywnie wpływać na środowisko i aby to zmienić nie trzeba wielkich wyrzeczeń, wystarczą małe kroki. Może to być oszczędzanie wody, które ze względu na kryzys wodny w Polsce ma ogromne znaczenie, zastąpienie butelki plastikowej kubkiem wielokrotnego użytku, czy przemyślane robienie zakupów spożywczych, tak, aby produkty się nie zmarnowały.

W Carrefour również podejmuje się szereg działań z myślą o ochronie środowiska. Grupa Carrefour zobowiązała się do ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z 2010 r. Aby tego dokonać, firma planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 r. m.in. poprzez wachlarz rozwiązań proekologicznych wprowadzanych w sklepach. Carrefour Polska ogranicza zużycie energii, stosuje proekologiczne rozwiązania w sklepach (energooszczędne oświetlenie LED w blisko 80% sklepów, przyjazny środowisku system chłodniczy, wykorzystujący CO2), optymalizuje transport oraz wykorzystuje odnawialne źródła energii, m.in. korzysta w wód termalnych do obniżania i podwyższania temperatury powietrza w obiektach handlowych.

Z kolei w ramach międzynarodowego programu firmy „STOP Marnotrawstwu”, którego celem jest przeciwdziałanie wszelkim formom marnotrawstwa, Carrefour skupia się na zmniejszeniu marnowania artykułów spożywczych. Sklepy Carrefour w całym kraju regularnie przekazują produkty spożywcze do Banków Żywości. Prowadzą też kompleksową segregację, m.in. makulatury, tworzyw sztucznych, olejów odpadowych, czy zużytych świetlówek. Sieć odpowiedzialnie gospodaruje też odpadami bio.

Sieć dostrzega też problem opakowań z tworzyw sztucznych, które znacząco zanieczyszczają m.in. morza i oceany. Grupa Carrefour w 2018 roku podjęła zobowiązanie w ramach polityki opakowaniowej, aby redukować ilość powstałych odpadów opakowaniowych. Głównymi celami wyznaczonymi w tym obszarze są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. Sieć zachęca też do zakupu kawy do własnego kubka wielokrotnego użytku we wszystkich punktach „Smacznie”, działających przy hipermarketach Carrefour.

„Godzina dla Ziemi” jest organizowana przez WWF po raz dwunasty. W najbliższą sobotę za całym świecie zgasną światła w geście troski o przyszłość środowiska naturalnego. W tym roku w Polsce akcja odbędzie się pod hasłem #nieniszczedomu.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.