handel środowisko naturalne/ekologia rolnictwo nauka/edukacja/szkolenia

Rolnicy dowiedzą się jak zostać eko

26.03.2019 | Carrefour Polska

W ramach projektu „Go Agri Bio”, realizowanego przez Społeczny Instytut Ekologiczny, przygotowany został portal www.jakzostacrolnikiemeko.pl, który stanowi kompendium wiedzy na temat procesu konwersji. Działania w ramach tej inicjatywy finansowane są z grantu Fundacji Carrefour.  

Portal www.jakzostacrolnikiemeko.pl stanowi bazę wiedzy zarówno dla rolników w procesie konwersji, jak i dla tych, którzy dopiero rozważają zmianę sposobu produkcji. Zainteresowani odnajdą tam pakiet materiałów merytorycznych, stale aktualizowanych pod kątem bieżących szkoleń wraz z prezentacjami do pobrania oraz linki do ciekawych artykułów na stronach innych organizacji czy instytucji. Co więcej, w zakładce „Blog” czeka wiele ciekawych artykułów z zakresu sprzedaży, marketingu czy regulacji prawnych oraz informacje o najważniejszych wydarzeniach w branży rolnictwa ekologicznego.

Jednak sama baza wiedzy to nie wszystko. Czytelnicy portalu poznają przede wszystkim historie piątki rolników, którzy przechodzą proces konwersji i dowiedzą się na konkretnych przykładach, jak taki proces przebiega. Rolnicy będą dzielić się na bieżąco swoimi spostrzeżeniami i postępami prac. Realizatorzy projektu zakładają, że wybrana do projektu piątka rolników stanie się wzorem i inspiracją dla osób myślących o procesie konwersji.

Projekt szyty na miarę

„Go Agri Bio” to projekt, który zapewni pięciu rolnikom całkowite wsparcie w procesie konwersji z rolnictwa konwencjonalnego na rolnictwo ekologiczne. Beneficjenci otrzymają środki na dofinansowanie gospodarstw oraz przejście pełnego procesu certyfikacji, a także wezmą udział w szeregu szkoleń merytorycznych. Całość działań została sfinansowana z grantu Fundacji Carrefour w wysokości 120 000 EUR. Projekt ma charakter pilotażowy, a proces rekrutacji cieszył się dużym powodzeniem – stąd pomysł, żeby podzielić się z innymi zainteresowanymi tematyką poruszaną w ramach szkoleń i innych spotkań merytorycznych.

Carrefour wspiera rolników bio

Oprócz zapewnienia dostępu do zdrowych, wysokiej jakości produktów, Carrefour podjął szereg działań o szerokim spektrum, zmierzających do wzmocnienia oferty zdrowej żywności i wsparcia rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce m.in. poprzez podpisywanie kontraktów farmerskich z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców z lokalnych upraw oraz przekazanie grantów przez Fundację Carrefour o łącznej wartości blisko 185 000 EUR na rzecz rozwoju rolnictwa ekologicznego. Poza projektem „Go Agri Bio” przekazano środki na realizację projektu „Demokratyzacja bio”, dzięki któremu dwudziestu rolników otrzyma wsparcie w dalszym rozwoju ich gospodarstw: poczynając od szkoleń merytorycznych, przez warsztaty z zakresu marketingu, aż na konkretnej pomocy finansowej w postaci dedykowanych grantów kończąc. Dodatkowo, sieć wzmacnia idee zrównoważonego rolnictwa poprzez działania w ramach Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio, której jest jednym z członków założycieli. Wszystkie te wysiłki stanowią część strategii transformacji żywieniowej, która może być ogromną szansą dla polskich rolników, którzy chcą rozwijać swoje gospodarstwa.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour                                                                                     

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour                                                                                     

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.