środowisko naturalne/ekologia nauka/edukacja/szkolenia

Faster Mind Challenge: Studenci stawiają na ekologię w logistyce

14.03.2019 | FM Logistic

Anita Łęgowik i Szymon Jankiewicz z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zwyciężyli w polskich eliminacjach konkursu Faster Mind Challenge. Zaproponowali wykorzystanie energii wiatrowej. Jest to projekt, który służyć ma pozyskiwaniu energii z generatorów Vortex Bladeless na potrzeby platform logistycznych, w tym akumulatorownii. Teraz, zwycięskie rozwiązanie zostanie zaprezentowane podczas wielkiego finału konkursu Faster Mind Challenge w Paryżu. Organizatorem i pomysłodawcą konkursu jest FM Logistic.

W polskich eliminacjach Faster Mind Challenge wzięły udział 21 zespołów, które przedstawiły innowacyjne i ekologiczne projekty rozwiązań w logistyce. Do finału zakwalifikowano 4 projekty. Była to już trzecia edycja tego konkursu.

- „Zwycięzców wybraliśmy biorąc pod uwagę kryteria innowacyjności i ochrony środowiska oraz postawione w konkursie wymagania, m.in. spójności. Dodatkowo, realizacja nagrodzonego projektu jest możliwa. Wykorzystuje on bowiem obecne na rynku rozwiązania.” – mówi Guilhem Vicaire, Dyrektor Operacyjny FM Logistic na Europę Centralną, członek Jury polskich eliminacji Faster Mind Challenge.

Klasyfikacja końcowa:

I miejsce – Energia wiatrowa w logistyce – Anita Łęgowik, Szymon Jankiewicz– Uniwersytet Łódzki.

II miejsce – Zmniejszenie emisji CO2 przy zastosowaniu programowania – Aleksandra Lęgas, Joanna Szkutnik-Rogoż, Maciel Wielgosik– Wojskowa Akademia Teczniczna Warszawa.

III miejsce – Magazyn szyty na miarę - nowoczesne regały grawitacyjne – Natalia Bauć, Julia Senkała– Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

IV miejsce – Elektrownie na kółkach – wykorzystanie paneli fotowoltanicznych na dachach ciężarówek – Norbert Glinko, Ewa Kotuk, Paweł Kazberuk– Politechnika Białostocka.

- „Innowacyjność i ekologia wpisane są w misję FM Logistic, podobnie jak zasady zrównoważonego rozwoju, według których tworzymy nowoczesne rozwiązania w logistyce, mając na uwadze przyszłe pokolenia. Dlatego właśnie pomysły dzisiejszej młodzieży stanowią dla nas szczególną wartość” – mówi Daniel Franke, Dyrektor Zarządzający FM Logistic na Europę Centralną. – „Faster Mind Challenge nastawiony jest więc na wykorzystanie ich inwencji i zewnętrznego spojrzenia na współczesną logistykę” – podsumowuje.

Uczestnicy konkursu mogli przedstawić swoje propozycje rozwiązań w takich kategoriach jak:

·      Platformy do przeprojektowania

NG Concept to partnerskie przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane, z grupy FM Logistic, zajmujące się budową platform logistycznych. Zadaniem konkursowym jest zaproponowanie rozwiązań, które poprawią wpływ tych konstrukcji na środowisko naturalne. Oceniane będą: zastosowane nowoczesne, inteligentne materiały, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii… Konkursowe platformy logistyczne powinny być idealnie zintegrowane z otaczającym je środowiskiem – zarówno w ośrodkach miejskich, jak i na obrzeżach miast czy w strefie wiejskiej. Koniecznym jest pogodzenie ze sobą aspektów zdrowia, ekonomii oraz poszanowania bioróżnorodności.

·      Wprowadź innowacje do magazynu 

Zadanie z zakresu działalności magazynów FM Logistic: składowanie oraz copacking. Należy poszukać rozwiązań, które zredukują wydatki energetyczne, zredukują zapotrzebowanie na surowce, zoptymalizują pakowanie. Nie można zapomnieć także o pracownikach FM Logistic – ich środowisko pracy powinno być ergonomiczne i zapewniać wydajność. Zaproponowane rozwiązania powinny polepszać warunki ich pracy.

·      Wyznacz najlepszy kierunek naszej pracy

Aby zapewnić klientom punktualne dostawy, FM Logistic wysyła na drogi wiele ciężarówek. W tym zadaniu należy znaleźć rozwiązania, które uczynią transport bardziej przyjaznym dla środowiska – niezależnie, czy odbywa się on na dłuższych dystansach, czy jest to logistyka miejska. Optymalizacja tras, odpowiednio załadowane ciężarówki, promocja odpowiedzialnej jazdy i używanie alternatywnych źródeł energii – to wyzwania stojące przed zespołami konkursowymi.

Wszystkie zgłoszone projekty nawiązywały do przyjętego niedawno przez Grupę FM Logistic Programu Zrównoważonego Rozwoju. Zwycięzcy polskich eliminacji wezmą teraz udział w finale konkursu w Paryżu w maju br.

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
FM Logistic
Biuro Prasowe

media@brandnewheaven.pl

informacje o firmie

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada obecnie 12 platform logistycznych, 17 magazynów przeładunkowych.Ostatnio uruchomione zostały nowe magazyny w Lućmierzu k. Łodzi oraz w Sarnowie (gm. Psary k. Będzina, woj. śląskie). FM Logistic Polska zatrudnia obecnie ponad 3 tysiące pracowników. Dysponuje łącznie ponad 750 tys. m2powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2,5 tys. pojazdów. Roczny obrót firmy w 2017 roku wyniósł ponad 227 mln Euro.

O FM Logistic na świecie

Od momentu powstania we Francji w 1967 r. FM Logistic jest niezależną rodzinną firmą logistyczną o przychodach w wysokości 1,2 miliarda euro w roku podatkowym zakończonym w marcu 2018 r., z czego dwie trzecie wygenerowano poza Francją. Firma działa w 14 krajach Europy, Azji i Ameryki Łacińskiej (Brazylia) i zatrudnia ponad 26 000 pracowników.

W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, rozwój handlu elektronicznego oraz dystrybucji wielokanałowej FM Logistic inwestuje w innowacyjne rozwiązania logistyczne, transportowe i co-packingowe. Obsługuje zrównoważone portfolio międzynarodowych i lokalnych firm w branżach FMCG, handlu detalicznego, perfumeryjno-kosmetycznej, produkcji przemysłowej oraz opieki zdrowotnej.

załączniki

więcej z kategorii środowisko naturalne/ekologia