sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse energetyka

Stabilne ceny prądu dla gospodarstw domowych

08.03.2019 | Enea

W 2019 r. ceny energii elektrycznej dla klientów indywidualnych Enei nie wzrosną i pozostaną na tym samym poziomie jak w roku 2018. Zapewniają to przyjęte nowe ustawowe regulacje, które mają zastosowanie od 1 stycznia 2019 r.

Zgodnie z ustawą, cena za kWh energii elektrycznej w tym roku pozostaje na poziomie cen stosowanych w 2018 r. W efekcie ceny energii elektrycznej znajdujące się na fakturach klientów indywidualnych Enei będą takie same jak ceny stosowane w 2018 r. Zdecydowana większość klientów już otrzymała lub w najbliższym czasie otrzyma takie faktury, a pozostała, nieliczna część otrzyma niebawem stosowne korekty, zgodnie z zapisami ww. ustawy. W związku z tym klienci Enei nie muszą podejmować żadnych działań. Spółka realizuje zapisy ustawy gwarantującej stabilne ceny prądu przez cały 2019 r.

Nowi klienci, którzy chcą zawrzeć umowę z Eneą mogą to zrobić osobiście w Biurach Obsługi Klienta, za pośrednictwem infolinii – dzwoniąc pod numer 611 111 111 lub zamawiając przez stronę www.enea.pl kontakt z konsultantem. Nowe umowy są zawierane na warunkach określonych przez ustawę, zgodnie z wszystkimi jej zapisami. W ofercie Enei dla klientów indywidualnych znajduje się szeroka gama produktów, w której można znaleźć produkty gwarantujące niezmienność cen energii na kolejne lata, pomoc fachowców, czy też nowoczesne zestawy Smart Home. Dla klientów ceniących ekologiczne rozwiązania firma przygotowała pakiet Enea Eco z możliwością korzystania z pieców elektrycznych, pomp ciepła, czy też paneli fotowoltaicznych.

Najwygodniejszym sposobem na bieżące śledzenie swoich płatności i wysokości rachunków za energię elektryczną jest korzystanie z elektronicznego Biura Obsługi Klienta Enei (eBOK). To łatwa i szybka droga kontaktu z Eneą. Za pośrednictwem tego narzędzia klienci mogą również opłacać faktury, zamawiać kody do liczników przedpłatowych, czy składać zapytania w sprawach związanych ze swoją umową.

Nasz eBOK to doskonały sposób na załatwianie spraw w Enei, dostępny 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Zachęcam do korzystania z tej nowoczesnej formy kontaktu – podkreśla Piotr Adamczak, wiceprezes Enei ds. handlowych.

Równocześnie z wykorzystywaniem tej komfortowej drogi kontaktu z Eneą można korzystać z faktury elektronicznej. Firma stale rozwija tego typu ekologiczne rozwiązania. Poza ograniczaniem wydruku i wysyłki faktur papierowych, stopniowo zmniejszana jest liczba drukowanych blankietów wpłat dla kientów, którzy z nich nie korzystają.

Zmiany wprowadziliśmy po dokładnej analizie sposobów płatności naszych klientów. Na tej podstawie nadal wysyłamy blankiety tym, którzy z nich korzystają. Klientom, którzy stale opłacają rachunki za energię elektryczną, np. poprzez przelewy internetowe, sukcesywnie wycofujemy wysyłkę dodatkowych, papierowych blankietów – wyjaśnia Piotr Adamczak.

Ustawa gwarantująca stabilne ceny prądu dotyczy nie tylko gospodarstw domowych, ale również pozostałych klientów. Spółka prowadzi intensywne przygotowania, by wdrożyć niezbędne rozwiązania, które umożliwią zmianę warunków umownych dla tej grupy klientów. Nastąpi to poprzez zmianę cen i stawek opłat za energię elektryczną stosowanych w 2019 r. na podstawie ustawy lub wynikającego z jej treści właściwego rozporządzenia.

kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Rzecznik prasowy, Biuro Prasowe Grupy Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

informacje o firmie

Grupa Enea to wicelider polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej. Zarządza pełnym łańcuchem wartości na rynku energii elektrycznej: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, dystrybucję, sprzedaż i obsługę Klienta. Odpowiada za bezpieczne dostawy energii do 2,6 mln Klientów.

Do Enei Operator należy sieć dystrybucyjna w północno-zachodniej Polsce (ok. 1/5 powierzchni kraju). Grupa zatrudnia w całej Polsce ponad 16,1 tys. pracowników, którzy tworzą innowacyjny koncern surowcowo-energetyczny. Do Grupy należą dwie ważne elektrownie systemowe: Elektrownia Kozienice i Elektrownia Połaniec. W ramach Grupy Enea działa również Lubelski Węgiel Bogdanka – kopalnia jest głównym dostawcą surowca do należących do Grupy elektrowni. Działalność Grupy obejmuje również energetykę cieplną w zakładach w Białymstoku, Obornikach i Pile.

załączniki

kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Rzecznik prasowy, Biuro Prasowe Grupy Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

informacje o firmie

Grupa Enea to wicelider polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej. Zarządza pełnym łańcuchem wartości na rynku energii elektrycznej: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, dystrybucję, sprzedaż i obsługę Klienta. Odpowiada za bezpieczne dostawy energii do 2,6 mln Klientów.

Do Enei Operator należy sieć dystrybucyjna w północno-zachodniej Polsce (ok. 1/5 powierzchni kraju). Grupa zatrudnia w całej Polsce ponad 16,1 tys. pracowników, którzy tworzą innowacyjny koncern surowcowo-energetyczny. Do Grupy należą dwie ważne elektrownie systemowe: Elektrownia Kozienice i Elektrownia Połaniec. W ramach Grupy Enea działa również Lubelski Węgiel Bogdanka – kopalnia jest głównym dostawcą surowca do należących do Grupy elektrowni. Działalność Grupy obejmuje również energetykę cieplną w zakładach w Białymstoku, Obornikach i Pile.