handel ekonomia/biznes/finanse

Carrefour inwestuje w rozwój e-grocery. Sieć uruchamia w Katowicach internetowy sklep spożywczy

26.02.2019 | Carrefour Polska

Od dzisiaj mieszkańcy Katowic mają możliwość zrobienia zakupów  spożywczych w Carrefour przez Internet. Sieć uruchomiła w tym mieście swój nowy e-sklep spożywczy z ofertą ponad 20 tysięcy różnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej i kosmetyków.

Sieć Carrefour dynamicznie rozwija koncept e-grocery i wprowadziła usługę zamawiania online i dostawy artykułów spożywczych na terenie Katowic. Ekspansja na rynek śląski w segmencie e-zakupów spożywczych to kolejny etap realizowania przez Carrefour strategii omnikanałowości, dzięki której klienci mogą dokonywać zakupów w najbardziej dopasowany do ich potrzeb sposób – bez względu na czas i miejsce, które wybiorą. 

Polacy polubili wygodę zakupów przez Internet i coraz więcej osób przekonuje się do tej usługi. Według danych Euromonitor International, krajowy rynek e-grocery rośnie już w tempie ok. 15-20% rocznie, stanowiąc obecnie blisko 1% wartości całej sprzedaży detalicznej. Wyniki e-sklepu spożywczego Carrefour są jeszcze bardziej obiecujące:

- E-sklep spożywczy Carrefour, który uruchomiliśmy nieco ponad 2 lata temu w stolicy, osiąga obecnie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku. Tak doskonała dynamika pokazuje, że Polacy są już gotowi kupować produkty spożywcze przez Internet - mówi Christophe Rabatel, Prezes i Dyrektor Generalny Carrefour Polska. Zgodnie
z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, kontynuujemy inwestycje w naszą strategię omnikanałową i dalszy rozwój e-zakupów spożywczych w Polsce, których chcemy być liderem. Dzisiaj otwieramy e-sklep spożywczy w Katowicach, a w najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcie w dużym polskim mieście
– dodaje Rabatel.

E-sklep spożywczy Carrefour bazuje na koncepcji sklepu dwuplatformowego. Oznacza to, że sieć dysponuje tzw. „dark store”, czyli magazynem spożywczym dedykowanym zakupom internetowym, który znajduje się przy hipermarkecie Carrefour, tworząc z nim integralną całość. Dark store w Katowicach ma około 1400m2 i znajdują się w nim produkty FMCG, które klienci zamawiają najczęściej. Reszta zamówienia, w tym produkty świeże i bio, kompletowane są w hipermarkecie. Dzięki temu rozwiązaniu Carrefour zyskuje na szybkości przygotowania zamówień, a jednocześnie oferuje produkty o doskonałej świeżości.

Carrefour rozpoczyna działalność e-grocery w Katowicach umożliwiając składanie zamówień spożywczych mieszkańcom Śródmieścia i okolic. Sieć stopniowo obejmować będzie zasięgiem swojego e-sklepu spożywczego kolejne dzielnice, aby za kilka tygodni

operować już na terenie całych Katowic.  Aby sprawdzić, czy Carrefour dostarczy zakupy pod konkretny adres wystarczy wejść na stronę internetowego sklepu spożywczego sieci zakupycodzienne.carrefour.pl (lub wejść na stronę Carrefour.pl i wybrać zakładkę „Zakupy Spożywcze”) i podać swój kod pocztowy. System sprawdzi, czy dana lokalizacja jest już obsługiwana.

Z oferty internetowej Carrefour korzystają zarówno lojalni klienci, jak i ci, którzy nie kupowali wcześniej w sklepach stacjonarnych sieci. Usługa zamawiania w e-sklepie i dostawy zakupów spożywczych jest bardzo prosta. Z górnego menu platformy Carrefour.pl wystarczy wybrać zakładkę „Zakupy Spożywcze” oraz skompletować swój koszyk. Asortyment e-grocery Carrefour to obecnie około 20 tysięcy produktów spożywczych i przemysłowych. W stałej ofercie sklepu znajdują się produkty ze wszystkich kategorii FMCG, w tym także produkty ultraświeże, takie jak: warzywa, owoce i zioła, pieczywo i wyroby cukiernicze, mięso i wędliny oraz nabiał. W sklepie można też kupić szeroki asortyment produktów ekologicznych, a także tzw. Zdrowej Półki Carrefour, czyli produktów bezglutenowych, bez laktozy, dla diabetyków czy light.

Zamawiając produkty spożywcze mieszkańcy Katowic mogą wybrać preferowaną formę odbioru zakupów: dostawę pod wskazany adres lub odbiór osobisty w punkcie click&collect w hipermarkecie Carrefour przy Al. Roździeńskiego 200, gdzie pracownik przyniesie klientowi gotowe zamówienie.

Carrefour zadebiutował na polskim rynku e-grocery jesienią 2016 roku w Warszawie, gdzie w nieco ponad 2 lata sieć zbudowała silną markę swojego sklepu internetowego z żywnością. Według badania Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej, sporządzonego na zlecenie Frisco.pl w ubiegłym roku, e-zakupy spożywcze Carrefour znalazły się na 1. miejscu w grupie najbardziej rozpoznawalnych sklepów internetowych w Polsce - 43 proc. badanych wskazało Carrefour.pl jako sklep, w którym robi swoje zakupy spożywcze.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour      

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour      

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.