styl życia

Polki coraz częściej podchodzą do Walentynek z dystansem. Wyniki badania

14.02.2019 | Prezentmarzeń

Liczby mówią same za siebie. Coraz więcej Pań staje się świadomych, że okazywanie uczuć nie powinno odbywać się tylko raz w  roku. Jest jednak nadal spora grupa kobiet, dla których dzień zakochanych należy do jednych z bardziej lubianych świąt. Co o świętowaniu miłości sądzą Polki pokazują wyniki badania.

Jak pokazały wyniki badania „Walentynki 2019 według Polaków” serwisu Prezentmarzeń jedynie o 6% więcej respondentek zdeklarowało, że obchodzi Walentynki. 53% Pań jest na tak, aby celebrować ten dzień, lecz aż 43% kobiet już nie uwzględnia dnia zakochanych w swoim kalendarzu. Dla jednych to kiczowate święto, podczas którego tracimy rozum i robimy się sentymentalni (24%) lub jednodniowe zamieszanie, aby przypodobać się partnerowi (17%), dla innych to miły dzień, który warto celebrować (18%) i okazja, aby pokazać bliskiej osobie uczucia (27%).

Organizacją Walentynek według 52% Pań powinien zająć się mężczyzna. Co ciekawe, jak wynika z 58% odpowiedzi, to właśnie mężczyźni przywiązują większą wagę do dnia zakochanych. Panie też uważają, że koszt świętowania dnia zakochanych, czyli rachunek za kino czy kolację powinno się zapłacić wspólnie (47%). Według 37% rachunek powinien zapłacić zdecydowanie mężczyzna.

Współczesnym kobietom zależy przede wszystkim na miłym wieczorze tylko we dwoje (32%), który może być urozmaicony niespodzianką (28%). Panie nie mają jednak takich oczekiwań jak oświadczyny (8%) czy udany seks (7%). Te, które nie są w związkach deklarują nawet, że dla zabawy podejmą ryzyko randki w ciemno, czemu nie (45%).

Polki jednak są romantyczkami ponieważ najbardziej wymarzonym prezentem, który ucieszyłby kobiety jest kolacja przy świecach przygotowana przez ukochanego (29%). Na drugim miejscu wśród preferowanych upominków walentynkowych pojawia się nietypowa niespodzianka, jak na przykład sesja fotograficzna dla dwojga, romantyczny masaż dla dwojga lub wypad do spa (24%).

Upominki w formie emocji dają niezapomniane doświadczenia. Kobiety chcą czuć się niepowtarzalne i coraz częściej miło spędzać czas zamiast otrzymywać kolejne przedmioty, które w dzisiejszych czasach mogą sobie bez problemu kupić same. Jak wynika z naszych obserwacji, zarówno Panie jak i Panowie są coraz odważniejsi w organizowaniu walentynkowych niespodzianek, bo zdają sobie sprawę, iż najgłębiej w pamięci pozostają upominki, które mają w sobie element zaskoczenia. Zabierając partnera w ciekawe miejsce lub organizując niezapomniany wieczór, mamy szansę nie tylko na przyjemne spędzenie razem czasu, ale i na urozmaicenie codziennej rutyny w związku, a nawet spełnienia marzeń ukochanej lub ukochanego.– mówi Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń

Walentynki, jak wynika z odpowiedzi respondentek badania są jednak ważnym elementem pielęgnowania związku. Według 64% Polek nieudane Walentynki mogą być pretekstem do zerwania, jednak 27% ankietowanych przypomina, aby nie dać się zwariować ponieważ Walentynki nie są, aż tak istotne.

Kobiety uważają również, że największą wpadką Walentynkową jest desperackie spotkanie z byłym (43%) lub kłótnia z ukochanym (39%). Do wpadek zalicza się również niepamiętanie o Walentynkach i nieprzygotowanie się do ich świętowania, jak również podarowanie nietrafionego upominku.

Prawie co trzeci z zapytanych respondentów badania, planuje wydać na walentynkowy prezent od 100 do 300 zł. Dla 25% akceptowalną kwotą jest upominek do 100 zł, a dla 19% tylko do 50 zł. Nie brakuje również osób, które zamierzają zaszaleć i wydać od 300 do 500 zł – jak wynika z deklaracji 14% respondentów i nawet powyżej 500 zł – 7% deklaracji. Tylko 3% zapytanych Polaków zdradza, że nie planuje zakupu walentynkowego upominku.

*Badanie „Walentynki 2019 według Polaków” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1115 respondentów w formie ankiety online w styczniu 2019.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie