handel ekonomia/biznes/finanse

Carrefour przyspiesza z GDSN. Wsparcie od GS1 dla 100 dostawców sieci

01.02.2019 | Carrefour Polska

Carrefour przyspiesza proces digitalizacji współpracy z dostawcami w Polsce. Do końca 2019 roku sieć zamierza zrezygnować z tradycyjnych kart produktowych i całkowicie zastąpić je elektroniczną wymianą danych przez GDSN. Aby wesprzeć ten proces, wspólnie z GS1 Polska firma uruchomiła specjalny program wsparcia dla 100 dostawców, którzy rozpoczną wdrożenie systemu Globalnej Synchronizacji Danych w lutym tego roku.

 GDSN (Global Data Synchronization Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha dostaw
– od producentów i dostawców, przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się standardach GS1, zapewniając  bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych
w czasie rzeczywistym. GDSN pozwala na całkowite wyeliminowanie kart produktowych i zastąpienie ich elektroniczną wymianą danych. Carrefour jest pierwszą siecią na polskim rynku, która wprowadziła system globalnej wymiany i synchronizacji danych do współpracy z dostawcami.

- Zastąpienie tradycyjnych kart produktowych wymianą GDSN przynosi wszystkim uczestnikom procesu szereg udokumentowanych korzyści operacyjnych i finansowych, pozwalając m.in. na redukcję błędów w zamówieniach, lepsze zarządzanie zapasami czy szybszą organizację promocji. To rozwiązanie jest jednym z priorytetów naszej cyfrowej rewolucji w Polsce, dlatego do końca 2019 roku planujemy całkowite przejście na GDSN i wyeliminowanie tradycyjnych kart produktowych z naszej współpracy z dostawcami mówi Katarzyna Orlińska, Dyrektor ds. digitalizacji Carrefour Polska.

Aby wesprzeć uczestników systemu w procesie digitalizacji danych, sieć wspólnie z GS1 Polska uruchomiła program dla dostawców Carrefour. Pierwszych stu z nich, którzy wezmą udział w programie otrzyma specjalne wsparcie merytoryczne i projektowe od GS1 Polska:

- Za sprawą naszego programu chcemy pokazać, zwłaszcza małym i średnim firmom, że digitalizacja danych i włączenie się do GDSN jest proste i szybkie. Wierzymy, że program pomoże nam zachęcić pozostałych producentów oraz inne sieci handlowe. Wierzymy, że GDSN jest pierwszym krokiem w cyfrowej rewolucji polskich przedsiębiorstw – komentuje Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.

Program GS1 Polska oferuje m.in. wsparcie w szkoleniach pracowników czy wsparcie we wprowadzaniu danych produktowych do wybranego katalogu GDSN, ale także umożliwia sfinansowanie udziału uczestnika w wybranym przez niego katalogu GDSN w pierwszym roku.

Więcej informacji na temat projektu znajduje się pod linkiem: https://www.gs1pl.org/newsy/projekt-100-dostawcow-do-carrefour-polska

 

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

O GS1 Polska

Międzynarodowy system identyfikacji i komunikacji zarządzany i wdrażany przez  organizację non-profit GS1,  działającą w 150 krajach. W Polsce GS1 jest reprezentowane przez GS1 Polska. Jej najbardziej znanym standardem jest kod kreskowy, uznany przez BBC za jedną z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania nowoczesnej gospodarki.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

O GS1 Polska

Międzynarodowy system identyfikacji i komunikacji zarządzany i wdrażany przez  organizację non-profit GS1,  działającą w 150 krajach. W Polsce GS1 jest reprezentowane przez GS1 Polska. Jej najbardziej znanym standardem jest kod kreskowy, uznany przez BBC za jedną z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania nowoczesnej gospodarki.