styl życia zdrowie media/marketing/reklama

Najciekawsze trendy pielęgnacyjne w 2019 roku

17.01.2019 | Biologique Recherche

Choć trendy zmieniają się równie błyskawicznie, co popularność zdjęć na Instagramie, w każdym sezonie możemy wychwycić kilka dominujących nurtów. Prozdrowotne podejście, a także docenianie naturalnych składników w lekkiej formule stały się jednymi z największych hitów ostatnich lat. Co nowego przyniesie nam 2019 rok w kategorii beauty?

Coraz większa świadomość kobiet w zakresie pielęgnacji sprawia, że sięgamy po preparaty dokładnie odpowiadające naszym potrzebom. Wymagamy przede wszystkim jakości i skuteczności, polegając na opiniach ekspertów i poleceniach influencerów. Media społecznościowe pozwalają nam wychwytywać wszelkie nowości oraz kosmetyki, które cieszą się niesłabnącą popularnością. Co w 2019 roku nas zachwyci oraz jakich trendów pielęgnacyjnych możemy się spodziewać?

Kosmetyki antysmogowe

Temat jak najbardziej aktualny nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Nie ma wątpliwości co do szkodliwego działania smogu i dotyczy to także naszej skóry. Badania wykazały, że działa on destrukcyjnie na naturalną barierę ochronną naskórka, co prowadzi do uszkodzeń błon komórkowych, powstawania zaczerwienień, ciągłego podrażnienia i niszczenia kolagenu.[1] Branża kosmetyczna zareagowała na naturalną potrzebę ochrony, dostarczając preparaty o właściwościach antysmogowych. Przykładem jest marka Biologique Recherche, która posiada w swojej ofercie całą serię kosmetyków dotleniających VIPO2. W 2019 roku coraz chętniej będziemy sięgać po produkty pielęgnacyjne, zawierające np. antyoksydanty czy witaminę C.

Czas na… kaktus!

Kiedyś niezwykle popularne, później zapomniane, teraz znów stały się modne i ozdabiają nasze mieszkania. Kaktusy zaskarbiły sobie popularność nie tylko wśród projektantów wnętrz, ale także kosmetologów. – Jako sukulenty, czyli rośliny potrafiące przetrwać w bardzo niesprzyjającym, suchym klimacie, zawierają wiele składników odżywczych i nawilżających. Wykazują dodatkowo właściwości anti-agingowe oraz ochronne. Znakomicie sprawdzają się w pielęgnacji suchej skóry: preparaty np. z wyciągiem z opuncji figowej to źródło witaminy E, antyoksydantów czy przeciwutleniaczy. Dodatkowo zawierają elektrolity o wysokim stężeniu, wpływające pozytywnie na gospodarkę wodną organizmu – wyjaśnia Olga Kamińska, kosmetolog. Obok aloesu zaczynamy więc doceniać kaktus, zyskujący porównywalną popularność w zakresie pielęgnacji i nawilżania. Będzie to niewątpliwie kolejny trend kosmetyczny w rozpoczynającym się roku.

Piękna, bo naturalna

Coraz częściej doceniamy naturalne piękno, które za sprawą odpowiednio dobranych produktów rozkwita. Branża kosmetyczna zauważyła, że oczekujemy od preparatów pielęgnacyjnych najlepszych efektów, pozwalających nawet całkowicie zrezygnować z codziennego makijażu. Natural glow to trend, w ramach którego poszukujemy pełnowartościowych i efektywnych rozwiązań. Świetlista cera bez przebarwień, pozbawiona niedoskonałości – taki efekt chcemy uzyskać bez użycia podkładu i rozświetlaczy. I jest to możliwe dzięki takim produktom, jak SERUM PIGM 400 Biologique Recherche, którego głównym zadaniem jest rozświetlenie cery i skuteczna walka z przebarwieniami. Odpowiedź branży kosmetycznej na potrzeby konsumenckie pokazuje, że ta tendencja, podążająca w kierunku zdrowej, pięknej cery, będzie szczególnie widoczna w 2019 roku.

Niezależnie od trendów, świadomość konsumencka w zakresie prawidłowej pielęgnacji zdecydowanie wzrasta. Oczekujemy coraz lepszych preparatów, indywidualnie dopasowanych do naszej skóry. Rozwój branży i technologii wytwarzania kosmetyków sprawiają, że możemy coraz lepiej o siebie zadbać.

 

[1] J Drugs Dermatol 2015; 14 (4): 337-341

informacje o firmie

***

Olga Kamińska − training manager Biologique Recherche. Kosmetolog, zawodowo związana z branżą beauty od 7 lat. Świat Biologique Recherche nie ma przed nią tajemnic. Prowadzi szkolenia z zakresu produktów, jak również zabiegów i masaży autorskich marki. Kosmetologia jest jej największą pasją. Jak sama zaznacza: „Pielęgnacja skóry to dla mnie coś więcej niż aplikacja produktu. To wielokierunkowe, holistyczne i spersonalizowane działanie oparte na produktach o najwyższej skuteczności działania.”

Biologique Recherche to istniejąca od ponad 40 lat francuska marka kosmetyków biologicznych i autorskich zabiegów haute couture, którą wyróżnia innowacyjne podejście do pielęgnacji urody. Naturalne składniki pochodzenia roślinnego, morskiego i biologicznego oraz unikatowe formuły z zastosowaniem najwyższych stężeń składników aktywnych to sekret marki. Jej skuteczność doceniły kobiety na całym świecie, w tym światowe gwiazdy, takie jak Sharon Stone, Linda Evangelista czy Mary-Kate i Ashley Olsen.

informacje o firmie

***

Olga Kamińska − training manager Biologique Recherche. Kosmetolog, zawodowo związana z branżą beauty od 7 lat. Świat Biologique Recherche nie ma przed nią tajemnic. Prowadzi szkolenia z zakresu produktów, jak również zabiegów i masaży autorskich marki. Kosmetologia jest jej największą pasją. Jak sama zaznacza: „Pielęgnacja skóry to dla mnie coś więcej niż aplikacja produktu. To wielokierunkowe, holistyczne i spersonalizowane działanie oparte na produktach o najwyższej skuteczności działania.”

Biologique Recherche to istniejąca od ponad 40 lat francuska marka kosmetyków biologicznych i autorskich zabiegów haute couture, którą wyróżnia innowacyjne podejście do pielęgnacji urody. Naturalne składniki pochodzenia roślinnego, morskiego i biologicznego oraz unikatowe formuły z zastosowaniem najwyższych stężeń składników aktywnych to sekret marki. Jej skuteczność doceniły kobiety na całym świecie, w tym światowe gwiazdy, takie jak Sharon Stone, Linda Evangelista czy Mary-Kate i Ashley Olsen.