praca ekonomia/biznes/finanse

Na jaki świąteczny upominek od pracodawcy liczą Millenialsi?

20.12.2018 | Prezentmarzeń

Coraz większą grupę pracowników stanowią przedstawiciele pokolenia Y, więc świadomi pracodawcy zwracają uwagę na ich potrzeby i styl życia. Zbliżające się święta Bożego Narodzenia motywują firmy do kreatywnego myślenia o prezentach. Jakie upominki najchętniej chcieliby otrzymać od pracodawców Millenialsi – sprawdził serwis Prezentmarzeń.

Jak wynika z badania „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów", w którym wzięło udział 1180 respondentów pokolenia Y, 41% najchętniej chciałoby otrzymać od pracodawcy bon podarunkowy na wybraną kwotę. Argumentując to chęcią decydowania o wyborze prezentu. Dla 34% atrakcyjnym rozwiązaniem jest voucher na realizację upominku w formie przeżycia, który pozwoliłby doświadczyć czegoś nowego lub miło spędzić czas.

Zastosowanie przez pracodawców świątecznych upominków w postaci przeżyć wywołuje pozytywne emocje, wzmacnia zaangażowanie i pomaga zdobywać lojalność. Jest też dobrym podłożem do budowania relacji, w których wychodzimy poza sferę zawodową i pokazujemy, iż doceniamy ludzi, ich różnorodność i osobowość. Dla pokolenia Y są to ważne wartości, które często decydują o wyborze pracodawcy. Z naszego doświadczenia wynika, że nieszablonowe podejście i podarowanie pracownikowi ekscytującego przeżycia związanego z jego zainteresowaniami czy realizacją marzeń, jest dobrą alternatywą dla tradycyjnych, świątecznych prezentów. – komentuje Grzegorz Rożalski, dyrektor zarządzający firmy Emotivo, właściciela serwisu Prezentmarzeń.

Millenialsi wolą prezenty w formie emocji niż materialne

Pokolenie Y, jak potwierdzają wyniki badania serwisu zamiast tradycyjnych upominków częściej wybiera prezenty w formie emocji, jak na przykład czas spędzony wspólnie w SPA, dreszczyk adrenaliny podczas wizyty w Escape Roomie czy sesję relaksacyjną Floating – jak twierdzi 42% respondentów. Millenialsi wolą doświadczać i poznawać niż kolekcjonować przedmioty. To pokolenie, dla którego emocje są najważniejsze, wręcz pożądające ciekawych, rozwijających doświadczeń.

Pozapłacowe benefity, do których należą prezenty w formie przeżyć sprawiają, że firma w oczach pracownika staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem pracy. Przejażdżka ferrari, lot w tunelu aerodynamicznym czy skok ze spadochronem –  firm chcących podarować pracownikom takie emocje przybywa z roku na rok. – zauważa Grzegorz Rożalski.

Rynek pracownika motywuje pracodawców do kreatywnego myślenia o świątecznych upominkach. Rosnący deficyt specjalistów w firmach oraz podnoszący się poziom zamożności społeczeństwa sprawia, iż pracownicy coraz bardziej skupiają się na własnych pragnieniach i potrzebach. Benefity pozapłacowe w postaci okolicznościowych paczek czy bonów towarowych, stają się po woli standardem w większości firm. Pracodawcy coraz chętniej sięgają więc po emocje, podarowując pracownikom prezenty w formie oryginalnych przeżyć. W obliczu rywalizacji o najlepszych pracowników, kluczowe staje się nie tylko budowanie ich zaangażowania, ale przede wszystkim stworzenie poczucia, że pracują w miejscu, w którym warto być.

Millenialsi to wymagający, ale kreatywni pracownicy, którzy doceniają niestandardowe rozwiązania. Ważny jest dla nich czas wolny, który chcą spędzać atrakcyjnie, chętnie w gronie przyjaciół czy rodziny. Jak pokazuje badanie serwisu Prezentmarzeń, 18% zapytanych przedstawicieli pokolenia Y, gdyby miało wpływ na otrzymanie prezentu od pracodawcy, chętnie wybrałoby dzień wolny.

Według statystyk do 2020 roku, pokolenie Millenialsów będzie stanowić już 50% globalnej siły roboczej, więc pracodawcy będą jeszcze aktywniej zabiegać o nich zabiegać. Upominki w formie przeżyć, dzień wolny w pracy – czy to wystarczy, aby zbudować u przedstawicieli pokolenia Y pozytywny wizerunek pracodawcy?

*Badanie „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów" zostało przeprowadzone przez serwis Prezentmarzeń w formie ankiety online oraz w centrach handlowych w listopadzie 2018 r. na reprezentatywnej grupie 1873 ankietowanych w tym 1180 respondentów pokolenia Y.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie