media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Provident Polska z Laurem Klienta

11.12.2018 | Provident Polska SA

Provident Polska otrzymał nagrodę Laur Klienta Odkrycie Roku 2018 w dwóch kategoriach Najlepszy rebranding oraz Innowacyjna strategia reklamowa. Największy pożyczkodawca został doceniony za kompleksowe udoskonalenie komunikacji marketingowej i nowatorskie podejście do wyzwań stawianych przez dynamicznie zmieniający się rynek.

Tytuł Laur Klienta Odkrycie Roku przyznawany jest za produkty i usługi, które cechują się innowacyjnością lub wyróżniają się na rynku ciekawą kampanią reklamową. W tym roku Komisja Konkursowa doceniła skuteczne repozycjonowanie marki Provident Polska i wyróżniła firmę w kategoriach: Najlepszy rebranding oraz Innowacyjna strategia reklamowa.

Zmieniamy się dla klienta

Provident jest obecny na polskim rynku od ponad 20 lat. Pozycję lidera rynku pożyczkowego firma budowała w oparciu o model pożyczki z obsługa domową. Ten kanał sprzedaży nadal cieszy się dużą popularnością wśród tradycyjnych konsumentów. Postępująca cyfryzacja i rozwój nowych technologii spowodowały, że Provident zaktualizował swoją strategię i wprowadził ofertę dla klientów, którzy podążają za innowacyjnymi trendami.

Przyjęliśmy strategię wieloproduktywności i wielokanałowości, która przynosi efekty. Tradycyjny kanał sprzedaży uzupełnia się z modelem online. Duża część klientów decyduje się na wzięcie pożyczki wyłącznie przez internet. Wielu szuka informacji o ofertach online, a umowę podpisuje po kontakcie z doradcą. Dzięki połączeniu kanałów sprzedaży zyskujemy klientów o różnych preferencjach zakupowych – mówi Andrzej Zackiewicz, Dyrektor Departamentu E-commerce i Komunikacji Marketingowej.

Wierzymy w plany klientów

Wdrożona strategia komunikacji i nowa identyfikacja wizualna wpłynęły na zmianę postrzegania marki. Wyrazisty styl graficzny prezentuje ją jako nowoczesną i otwartą na klienta. Hasło „Wierzymy w Twój plan” w pełni oddaje podejście firmy do konsumentów, która wspiera realizację ich małych i dużych planów. Badania potwierdzają, że coraz częściej bierzemy pożyczkę, aby zrealizować bardziej aspiracyjne plany: wyjazd na wakacje, edukację dzieci, remonty. 

Idea nowej platformy komunikacyjnej jest pojemna, co pozwala uwzględnić wiele różnych rozwiązań sprzedażowych i reklamowych oraz zachować przy tym spójność wizerunku, nawet przy podziale komunikacji na różne kanały i przy założeniu rozciągnięcia jej w czasie –  mówi Andrzej Zackiewicz, Dyrektor Departamentu E-commerce i Komunikacji Marketingowej.

Z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia wynika, że rebranding i odświeżenie strategii komunikacji spowodowały zmianę w stosunku do marki Provident Polska i zwiększenie skłonności do rozważenia firmy jako pożyczkodawcy. Prawdopodobieństwo skorzystania z oferty wzrosło zdecydowanie i najsilniej nie tylko w stosunku do konkurencji, ale przede wszystkim w porównaniu z latami ubiegłymi. Według wskaźników od października 2015 do października 2016 roku (okres po rebrandingu) skłonność do rozważenia marki wzrosła o 10 punktów procentowych (według badania Provident Brand Tracking Study realizowanego przez GfK Polonia).

*************

Laur Klienta to ogólnopolski projekt, którego celem jest wyłanianie najpopularniejszych produktów, marek i usług w swoich kategoriach. Dla klientów jest doskonałym wyznacznikiem podejmowania decyzji zakupowych: wybierając produkt odznaczony Laurem Klienta, wybierasz produkt, któremu ufają inni klienci.

W ramach konkursu przyznawane są następujące wyróżnienia: złoty Laur Klienta, srebrny Laur Klienta, brązowy Laur Klienta, Grand Prix konkursu Laur Klienta, Odkrycie Roku oraz Top Marka konkursu Laur Klienta. Ze względu na swoją rozpoznawalność i efektywność marketingową godło Lauru Klienta stanowi ogromną wartość promocyjną, odzwierciedlając przy tym realne tendencje rynkowe. Godło Laur Klienta jest potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek i zbiorową formą rekomendacji klientów.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).