handel internet transport ekonomia/biznes/finanse

Poczta Polska: paczki przed świętami doręcza ponad 6 tys. kurierów

05.12.2018 | Poczta Polska

W tym roku zostanie pobity ubiegłoroczny rekord liczby przesyłek. Poczta zatrudnia dodatkowych kurierów, aby doręczyć je w okresie przedświątecznym. Zakupy w sieci najlepiej zrealizować przed 15 grudnia.

Poczta Polska zwiększyła liczbę pracowników do obsługi szczytu przedświątecznego. Przesyłki doręczają zarówno listonosze paczkowi, jak i kurierzy zatrudniani przez firmy podwykonawcze.  

Liczba paczek, które obsługujemy rośnie rok do roku, szczególnie znaczne wzrosty notujemy w ostatnich tygodniach przed Świętami Bożego Narodzenia. W okresie tym paczki doręcza ponad 6 tys. kurierów,  pracują oni nawet w soboty – mówi Jerzy Garycki, dyrektor Pionu Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Przesyłki są doręczane zazwyczaj od godzin porannych do popołudniowych. Jeśli w tym czasie odbiorca jest poza domem - klienci powinni rozważyć zamówienie przesyłek pod inny adres lub do punktu odbioru.

Wyposażenie kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze dodatkowo usprawnia obsługę. Klienci nie muszą dysponować gotówką, by odebrać przesyłkę za pobraniem. Z danych Poczty wynika, że usługa płatności bezgotówkowych cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W październiku z tego rozwiązania skorzystało trzykrotnie więcej odbiorców, niż w styczniu tego roku.

Ważne jest prawidłowe adresowanie przesyłki. Błąd w adresie może wydłużyć czas jej opracowania, a nawet spowodować niedoręczenie i zwrot do nadawcy. Warto także podać numer telefonu komórkowego, dzięki czemu adresat na bieżąco będzie informowany o tym, co dzieje się z przesyłką, a w razie nietypowych sytuacji, kurier łatwo się z nim skontaktuje – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. Im wcześniej zrobimy e-zakupy, tym spokojniejsze będziemy mieli święta. Wysyłajmy życzenia świąteczne i zamawiajmy prezenty najpóźniej do połowy grudnia – rekomenduje.

Klienci mogą  skorzystać z wygodnej formy odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i jej partnerów. Punktów tych jest już 10,8 tys. W ramach usługi Odbiór w PUNKCIE spółka współpracuje z PKN Orlen, sklepami Żabka i Freshmarket oraz kioskami/salonikami RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. To klient decyduje kiedy i gdzie ma się zgłosić po swoje zakupy. Część punktów jest czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu.

 

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie