handel sprawy społeczne towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Świąteczne wsparcie od Carrefour i Banków Żywności – podaruj potrzebującym jedzenie na świąteczny stół

29.11.2018 | Carrefour Polska

Ponad 80 sklepów Carrefour Polska włączyło się w Świąteczną Zbiórkę Żywności, którą organizuje Federacja Polskich Banków Żywności. W najbliższy weekend w sklepach sieci pojawią się wolontariusze zbierający żywność dla potrzebujących.

Zbiórka w Carrefour odbędzie się w piątek i sobotę (30 listopada i 1 grudnia), a w warszawskich sklepach również w niedzielę 2 grudnia. W przedświąteczną inicjatywę Federacji włączyły się hipermarkety, supermarkety i wybrane sklepy franczyzowe sieci z całego kraju. W trakcie trwania akcji, do specjalnie oznakowanych koszy, stojących  w pobliżu kas lub wejść do sklepów, każdy będzie mógł przekazać artykuły spożywcze, które za pośrednictwem Banków Żywności trafią do lokalnych organizacji pozarządowych, wspierających osoby starsze, chore, samotnych rodziców oraz innych potrzebujących.

Szczególnie potrzebne są produkty z długim terminem przydatności do spożycia, takie jak olej, cukier, mąka, słodycze, przetwory, konserwy bądź bakalie. Wszyscy, którzy zechcą włączyć się w akcję mogą to zrobić w bardzo prosty sposób. Wystarczy kupić wybrany produkt i włożyć go do jednego ze specjalnie oznakowanych koszy zbiórkowych. Każdy gest ma znaczenie, a by podzielić się świąteczną radością z potrzebującymi wystarczy jeden produkt.

Carrefour Polska, w ramach realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu aktywnie wspiera organizacje pozarządowe działające na rzecz zmniejszenia ubóstwa, wyrównywania szans, przeciwdziałania marnotrawstwu oraz promocji zdrowego stylu życia. Z Bankami Żywności sieć współpracuje od początku swojej działalności w Polsce, czyli od 1997 roku, realizując liczne inicjatywy mające na celu przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności. Carrefour co roku wspiera też ogólnopolskie zbiórki żywności. Ponadto, sklepy Carrefour przekazują regularnie produkty spożywcze do Banków Żywości. 

Współpraca Carrefour z Federacją Polskich Banków Żywności wpisuje się kluczową inicjatywę sieci, jaką jest prowadzony od 2013 r. program „STOP Marnotrawstwu”. Jego celem jest przeciwdziałanie marnotrawstwu na każdym poziomie funkcjonowania firmy, a także promowanie tej idei wśród klientów i dostawców.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.