ekonomia/biznes/finanse

FM Logistic na ścieżce zrównoważonego rozwoju

16.10.2018 | FM Logistic

Jean-Christophe Machet (CEO FM Logistic) zainaugurował nowy Program Zrównoważonego Rozwoju Grupy FM. Dzięki niemu firma chce do 2022 roku osiągnąć konkretne cele w trzech podstawowych zakresach: trosce o pracowników, wpływie działalności firmy na środowisko naturalne oraz rozwojowi usług zrównoważonego łańcucha dostaw. Jednym z pierwszych działań jest przystąpienie Grupy FM Logistic do United Nations Global Compact, paktu na rzecz zrównoważonego rozwoju, do którego należy już ponad 13 tysięcy firm i instytucji ze 170 krajów.

- „Chcemy stworzyć zespoły tworzące rozwiązania dla zrównoważonego łańcucha dostaw, które przyczyniać się będą do poprawy jakości życia. To jest nasza wizja” – mówi Daniel Franke, Dyrektor Zarządzający FM Logistic na Europę Centralną. – „Z kolei nasza misją jest by FM Logistic było miedzyanrodowym wzorcem w łańcuchu dostaw na rynkach, na których firma działa. Chcemy to osiągnąć poprzez doskonałe relacje z klientami, innowacyjność i doskonałośc operacyjną” – dodaje.

W zakresie troski o pracowników Grupa FM chce do 2022 roku być najlepszą w swojej kategorii w zakresie bezpieczeństwa pracy oraz osiągnąć 80% wskaźnik satysfakcji wśród swoich pracowników. Ambicją firmy jest bycie pracodawcą wysokiej jakości uznawanym we wszystkich krajach. Aby to osiągnąć Grupa planuje zapewnienie bezpiecznych i uczciwych warunków pracy, wzmocnienie kompetencji pracowników i tworzenie kultury współpracy.

W zakresie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne Grupa FM postawiła sobie wymierne cele w postaci zmniejszenia zużycia energii o 12% oraz zmniejszenia negatywnego wpływu działalności magazynowej o 20%. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu neutralnego budownictwa i ograniczaniu negatywnego wpływu transportu.

Równie ambitne cele Grupa FM postawiła sobie w zakresie rozwoju usług zrównoważonego łańcucha dostaw. Docelowo każdy klient Grupy FM będzie mógł skorzystać z „Sustainable Development dashboard” czyli zestawu wskaźników, które pozwalają na monitorowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw. W przyszłości aż 20% przychodów ze sprzedaży Grupy FM mają stanowić przychody oparte o zrównoważoną ofertę dla każdej z działalności operacyjnych Grupy. Będzie to możliwe dzięki wspomaganiu klientów przez konsultantów FM Logistic oraz dzielenie się zasadami zrównoważonego rozwoju z dostawcami firmy. Firma chce też wspierać wszelkie innowacje w tym zakresie poprzez nawiązywanie współpracy z wybranymi partnerami Grupy FM.

Jednym z pierwszych inicjatyw Grupy FM jest dołączenie do grona członków United Nations Global Compact, zrzeszającej międzynarodowe firmy zaangażowane w zrównoważony rozwój. Podpisanie Global Compact to zobowiązanie do przestrzegania dziesięciu zasad dotyczących praw człowieka, międzynarodowych standardów pracy, ochrony środowiska i walki z korupcją:

  1. Firmy powinny: przestrzegać i wspierać ochronę międzynarodowo uznanych praw człowieka oraz
  2. eliminować wszelkie przypadki łamania praw człowieka przez firmę.
  3. Firmy powinny: popierać wolność zrzeszania się i w praktyce uznawać prawo do zbiorowych negocjacji
  4. wspierać eliminacje wszelkich form niewolnictwa i pracy przymusowej
  5. przyczyniać się do faktycznego zniesienia pracy dzieci oraz
  6. przeciwdziałać dyskryminacji w sferze zatrudnienia.
  7. Firmy powinny: wspierać zapobiegawcze podejście do problemów środowiska naturalnego
  8. podejmować inicjatywy propagujące większą odpowiedzialność środowiskową oraz
  9. wspierać rozwój i upowszechnianie technologii przyjaznych środowisku.
  10. Firmy powinny przeciwdziałać korupcji we wszystkich jej formach, w tym łapówkarstwu i wymuszeniom.

Podobnie jak niektórzy klienci, FM Logistic zobowiązało się do przestrzegania tych zasad w ramach swojej organizacji i jej dostawców. Sygnatariusze muszą przedstawić dowody działań, które wprowadzili dla każdej z dziesięciu zasad. W ciągu roku FM Logistic będzie zatem zobowiązane do przedłożenia Global Compact sprawozdania z postępu, zwanego "Communication on Progress", w celu uszczegółowienia różnych działań podejmowanych w Grupie.

 

 

 

informacje o firmie

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada obecnie 12 platform logistycznych, 17 magazynów przeładunkowych.Ostatnio uruchomione zostały nowe magazyny w Lućmierzu k. Łodzi oraz w Sarnowie (gm. Psary k. Będzina, woj. śląskie). FM Logistic Polska zatrudnia obecnie ponad 3 tysiące pracowników. Dysponuje łącznie ponad 750 tys. m2powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2,5 tys. pojazdów. Roczny obrót firmy w 2017 roku wyniósł ponad 227 mln Euro.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia.

FM Logistic jest obecne w 14 krajach na 3 kontynentach i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia 26.200 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Dysponuje 3 491 600 metrów kwadratowych powierzchni magazynowych.Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, Moskwie i Warszawie.

Z okazji swojego 50-lecia, Grupa FM Logistic powołała FM Foundation, której celem jest wspieranie, pomaganie i wspólne konstruowanie innowacyjnych społecznie projektów z obszaru działań na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i działań na rzecz dzieci i młodzieży, w pobliżu obecnych lub przyszłych lokalizacji oddziałów firmy.

O Global Compact

Global Compact powstało na początku 2000 roku po przemówieniu Kofiego Annana na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Były Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych zaproponował ideę globalnego paktu skupiającego organizacje ze wszystkich krajów i wszystkich sektorów działalności, podkreślając rolę biznesu w promowaniu zrównoważonego rozwoju, oprócz działań publicznych. Organizacja Narodów Zjednoczonych Global Compact to najbardziej uznane zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju, z udziałem ponad 13 000 uczestników (firm i organizacji non-profit) w 170 krajach.

informacje o firmie

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada obecnie 12 platform logistycznych, 17 magazynów przeładunkowych.Ostatnio uruchomione zostały nowe magazyny w Lućmierzu k. Łodzi oraz w Sarnowie (gm. Psary k. Będzina, woj. śląskie). FM Logistic Polska zatrudnia obecnie ponad 3 tysiące pracowników. Dysponuje łącznie ponad 750 tys. m2powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2,5 tys. pojazdów. Roczny obrót firmy w 2017 roku wyniósł ponad 227 mln Euro.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia.

FM Logistic jest obecne w 14 krajach na 3 kontynentach i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia 26.200 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Dysponuje 3 491 600 metrów kwadratowych powierzchni magazynowych.Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, Moskwie i Warszawie.

Z okazji swojego 50-lecia, Grupa FM Logistic powołała FM Foundation, której celem jest wspieranie, pomaganie i wspólne konstruowanie innowacyjnych społecznie projektów z obszaru działań na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i działań na rzecz dzieci i młodzieży, w pobliżu obecnych lub przyszłych lokalizacji oddziałów firmy.

O Global Compact

Global Compact powstało na początku 2000 roku po przemówieniu Kofiego Annana na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Były Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych zaproponował ideę globalnego paktu skupiającego organizacje ze wszystkich krajów i wszystkich sektorów działalności, podkreślając rolę biznesu w promowaniu zrównoważonego rozwoju, oprócz działań publicznych. Organizacja Narodów Zjednoczonych Global Compact to najbardziej uznane zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju, z udziałem ponad 13 000 uczestników (firm i organizacji non-profit) w 170 krajach.