wydarzenia handel sprawy społeczne

Podziel się z potrzebującymi z okazji Światowego Dnia Żywności – rusza zbiórka w Carrefour Białystok

12.10.2018 | Carrefour Polska

Dzisiaj i jutro w Białymstoku odbędzie się zbiórka żywności „Podziel się…” organizowana przez Bank Żywności Suwałki-Białystok. W akcję włączyły się dwa lokalne hipermarkety sieci Carrefour. Zbiórka organizowana jest z okazji Światowego Dnia Żywności i Międzynarodowego Dnia Walki z Ubóstwem, które przypadają w nadchodzącym tygodniu.

Zbiórka żywności w hipermarketach Carrefour przy ul. Wrocławskiej 20 i ul. Wysockiego 67 odbędzie się 12 i 13 października (piątek i sobota). Wolontariuszy Banku Żywności będzie można spotkać przy wejściach do sklepów. Będą zachęcać klientów do przekazywania produktów o wydłużonym terminie ważności do spożycia, takich jak cukier, słodycze, olej, czy konserwy. Każdy, kto zechce włączyć się w akcję może to zrobić w bardzo prosty sposób. Wystarczy kupić wybrany produkt i włożyć go do jednego ze specjalnie oznakowanych koszy zbiórkowych, w pobliżu kas. Produkty te będą przetransportowane do Banków Żywności. Zostaną tam następnie zważone, posortowane i przekazane organizacjom pozarządowym, które wspierają osoby potrzebujące.

Zbiórka żywności odbywająca się w sklepach Carrefour ma zachęcić do wsparcia ubogich i potrzebujących przy okazji Światowego Dnia Żywności, którego ideą jest m.in. wzmocnienie poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem, oraz Międzynarodowego Dnia Walki z Ubóstwem, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem wykluczenia społecznego. Aby pomóc osobom w trudnej sytuacji życiowej i dotkniętych ubóstwem czasami wystarczy mały gest, taki jak dołożenie do koszyka z zakupami dodatkowego kilograma cukru.

Carrefour Polska, w ramach realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu aktywnie wspiera organizacje pozarządowe działające na rzecz zmniejszenia ubóstwa, wyrównywania szans, przeciwdziałania marnotrawstwu, czy też promocji zdrowego stylu życia. W działalność charytatywną angażuje się zarówno centrala firmy, jak i sklepy sieci Carrefour w całej Polsce. W ramach współpracy z lokalnymi społecznościami, Carrefour wspiera także hospicja, domy dziecka, przedszkola i szkoły znajdujące się w pobliżu sklepów sieci na terenie całego kraju. Z Federacją Polskich Banków Żywności, Carrefour współpracuje od początku swojej ponad 20-letniej działalności w Polsce. Wspólnie z Bankami Żywności sieć realizuje szereg inicjatyw mających na celu ograniczenie marnotrawstwa żywności i wsparcie osób potrzebujących.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.