nowe produkty/usługi handel styl życia internet sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Carrefour promuje aplikację „Zdrowa Apka” i uczy dzieci prawidłowego odżywienia

11.10.2018 | Carrefour Polska

W ramach programu „ABC Zdrowego Żywienia” przygotowana została aplikacja „Zdrowa Apka”, która utrwala prawidłowe nawyki żywieniowe. Ponadto, eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego stworzyli podręcznik metodyczny dla nauczycieli w oparciu o tematykę przeprowadzonych warsztatów. Wszystkie materiały dostępne są bezpłatnie.

 „Zdrowa Apka” to gra edukacyjna dla dzieci, która ma na celu w atrakcyjny i lubiany przez dzieci sposób przekazać wiedzę na temat właściwości odżywczych produktów. Bohater gry ma za zadanie przebiec jak najdłuższy dystans oraz zbierać produkty oznaczone jako zdrowe (np. wybrane warzywa i owoce), które dodają mu energii i unikać produktów niezdrowych, jak np. hot-dog, które zmniejszają ilość posiadanej energii bohatera, przez co gra może się skończyć szybciej. Aplikacja zawiera również encyklopedię żywności z grafikami i opisami wszystkich zdrowych oraz niezdrowych produktów występujących w grze. W ten sposób Carrefour po raz kolejny przyczynia się do propagowania wiedzy na temat zdrowej diety i właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci w wieku szkolnym. Gra jest bezpłatna i dostępna w formie aplikacji mobilnej w sklepach Google Play i App Store.

Fundacja Carrefour sfinansowała także opracowanie pakietu edukacyjnego złożonego z podręcznika metodycznego dla nauczycieli oraz zeszytu ćwiczeń dla uczniów. Materiały zawierają propozycję zajęć edukacyjnych, dzięki którym dzieci w przystępny sposób otrzymają informacje na temat zasad prawidłowego żywienia, właściwego wyboru produktów spożywczych oraz ich znaczenia dla zdrowia, w tym prawidłowego wzrostu i rozwoju. Proponowane scenariusze zajęć lekcyjnych do wykorzystania przez nauczycieli oraz edukatorów, zostały przygotowane przez wykładowców Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, na co dzień zajmujących się problematyką żywienia oraz produkcji i oceny żywności. Materiały dostosowane do percepcji dzieci klas wczesnoszkolnych stanowią wiarygodne źródło informacji o zasadach zdrowego stylu życia, w tym sposobu żywienia. Podręcznik metodyczny to przydatne dla nauczycieli narzędzie, które dostarcza informacji i inspiracji oraz wiele gotowych pomysłów na lekcje oraz propozycji tematów do dyskusji z uczniami. Zeszyt ćwiczeń z kolei, w prosty i zrozumiały dla dzieci sposób wprowadza je w zagadnienia zdrowego żywienia. Zawiera on propozycje dodatkowych zadań w postaci krzyżówek, rebusów czy też poleceń do wykonania przez dzieci w domu wspólnie z rodzeństwem, rodzicami lub opiekunami. Podręcznik oraz zeszyty ćwiczeń dostępne są w wersji elektronicznej na stronie www.abczywienia.pl w zakładce „Materiały”.

Carrefour Polska aktywnie dba o edukację żywieniową. Od ponad 3 lat realizuje ogólnopolski program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia” i upowszechnia zasady prawidłowego odżywiania wśród dzieci i ich rodzin. Aby skutecznie odpowiadać na rzeczywiste potrzeby społeczne, 3. edycja ABC Zdrowego Żywienia skierowana jest w większości do uczniów z małych miejscowości, którzy często mają ograniczony dostęp do wartościowych programów edukacyjnych. Za koordynację programu odpowiedzialny jest Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW oraz ponad 70 ekspertów z zakresu żywności i żywienia człowieka, z 7 polskich uczelni.

Dotychczas zorganizowano ponad 600 zajęć i warsztatów kulinarnych, a także przygotowano profesjonalne materiały edukacyjne dla szkół i uczniów, które po zajęciach dzieci mogą zabrać do domu i dzięki temu dzielić się wiedzą ze swoimi rodzinami. Zrealizowano także ogólnopolskie badanie „Dlaczego edukacja żywieniowa dzieci w Polsce jest potrzebna?”.

 Całkowite finansowanie programu zapewniła Fundacja Carrefour, która przeznaczyła na ten cel łączny grant w wysokości 579 505 euro. Celem programu, realizowanego od 2015 r., jest podniesienie świadomości żywieniowej wśród Polaków. Do tej pory odbyły się jego trzy edycje, w których łącznie udział wzięło 3595 uczestników z 37 miejscowości. Honorowy patronat nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.