nowe produkty/usługi internet technologie ekonomia/biznes/finanse

IP: Mobilna autoryzacja dostępna w eurobanku. Klienci nie muszą korzystać z haseł SMS, ani tokena GSM

01.10.2018 | Eurobank

eurobank uzupełnił aplikację mobilną eurobank 2.0. o możliwość tzw. mobilnej autoryzacji transakcji. To kolejna istotna zmiana, której celem jest rozszerzenie propozycji dla klientów korzystających
z bankowości elektronicznej.

eurobank zaoferował klientom nowoczesną metodę zatwierdzania transakcji wykonywanych za pośrednictwem serwisu eurobank online. Mobilna autoryzacja to alternatywa dla haseł SMS oraz tokena GSM.

Na czym w praktyce polega mobilna autoryzacja?

Jeżeli klient wykonuje operację (np. przelew) w serwisie internetowym eurobanku, dostaje powiadomienie (tzw. push) na telefon, na którym ma aktywowaną usługę mobilnej autoryzacji. By zrealizować transakcję, musi tylko zatwierdzić ją „kliknięciem” oraz podać kod PIN - ten sam, którego używa do logowania
w bankowości mobilnej. Po wykonaniu operacji klient zobaczy na ekranie telefonu potwierdzenie jej realizacji.

Podczas prac nad mobilną autoryzacją eurobank postawił przede wszystkim na bezpieczeństwo oraz wygodę podczas wykonywania operacji w bankowości internetowej.

Składają się na to m.in.:

  • natychmiastowe powiadomienia autoryzacyjne - przychodzą tuż po złożeniu dyspozycji realizacji operacji w serwisie eurobank online
  • pobieranie szczegółów autoryzowanej operacji bezpośrednio w aplikacji - nie są przesyłane jawnie
    w powiadomieniu push
  • konieczność podania PIN-u dla zatwierdzenia powiadomienia autoryzacyjnego
  • każde powiadomienie autoryzacyjne ważne jest tylko 5 minut
  • brak odgórnego limitu kwotowego dla transakcji autoryzowanych za pomocą tej metody

Mobilna autoryzacja jest dostępna w aplikacji eurobanku od wersji 2.3.x. Aby zacząć korzystać z mobilnej autoryzacji, klient powinien zainstalować najnowszą wersję aplikacji na swoim telefonie, a następnie aktywować usługę mobilnej autoryzacji.

Po aktywacji nowa metoda autoryzacji zastąpi dotychczasową - hasła SMS lub token GSM.

Mobilne płatności w eurobanku

Mobilna autoryzacja to nie pierwsza nowość, którą eurobank zaproponował klientom w ramach aplikacji mobilnej eurobank 2.0. W sierpniu aplikacja została uzupełniona o nową funkcjonalność - kartę mobilną „płatności mobilne Visa” (karta HCE). Umożliwia ona, oprócz płatności zbliżeniowych, również zbliżeniowe wypłaty gotówki z bankomatów.

eurobank zaprezentował nową wersję aplikacji mobilnej na początku 2018 r. Wówczas klienci dostali dostęp m.in. do obsługi takich produktów jak konto osobiste, rachunek oszczędnościowy, czy kredyt gotówkowy.

- W obecnym kształcie najnowsza odsłona naszej aplikacji mobilnej jest już wyposażona we wszystkie najważniejsze udogodnienia, potrzebne do tego, by swobodnie „bankować”. Dodatkowo jest bardziej atrakcyjna wizualnie w porównaniu do poprzedniej. Dlatego zachęcamy klientów do zmian i skorzystania z najnowszej wersji aplikacji eurobank 2.0. - mówi Wojciech Frabiński, dyrektor Departamentu Kanałów Zdalnych w eurobanku.

kontakt dla mediów
Eurobank
Łukasz Pałka

lukasz.palka@eurobank.pl

tel: 071 795 57 97

informacje o firmie

Euro Bank S.A. (eurobank) to detaliczny bank „na co dzień” z szeroką ofertą produktów dla klientów indywidualnych. Pozycję eurobanku wśród banków oferujących najnowocześniejsze usługi ugruntowały takie wdrożenia jak: płatności mobilne HCE, funkcjonalne widgety (dla Androida oraz iOS), Touch ID (dla iOS), bankowość internetowa w RWD, karta multiwalutowa.

Bank skupia się na jakości oferowanych usług oraz produktów w każdym kanale kontaktu. W ciągu kolejnych 5. kwartałów w 2015 i  w 2016 r. eurobank znajdował się w TOP 3 według wskaźnika satysfakcji Klienta -  NPS (TNS/OBOP, Audyt Bankowości Detalicznej, 2015-2016 r.).

Kluczowe wyróżnienia z 2017 r:

- Instytucja Roku 2016 -  Bank zajął 3. miejsce w kategorii „Jakość obsługi w kanałach zdalnych” oraz 3. miejsce w kategorii „Jakość obsługi w placówkach” (MojeBankowanie.pl, 07 marca 2017 r.), - Przyjazny Bank Newsweeka  - Bank zajął 1. miejsce w kategorii „Bankowość hipoteczna” (26 września 2017 r.),

- Złoty Bankier 2017 - Bank zajął 2. miejsce w kategorii  „Złoty Bank” - Najwyższa jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientem (21 kwietnia 2017 r.),

- Złote Spinacze 2017 - Bank otrzymał statuetkę Brązowego Spinacza, w kategorii „Corporate Social Responsibility” za kampanię "Our People Round The World" (1 grudnia 2017 r.),

- Monitor Satysfakcji Klientów Banków, ARC Rynek i Opinia -  Bank zajął drugie miejsce w  zestawieniu „Ogólny ranking form kontaktu z bankiem”  (7 grudnia 2017 roku).

Wysoką ocenę wiarygodności finansowej eurobanku potwierdza agencja ratingowa Fitch. eurobank otrzymał rating długoterminowy (long term IDR) na poziomie „A-”, z perspektywą stabilną.

Bank zatrudnia niemal 2900 pracowników i posiada sieć licząca prawie 500 placówek, rozmieszczonych na terenie całej Polski. Większościowym właścicielem jest francuska Grupa Societe Generale, która zatrudnia 146 tys. pracowników \w 66 krajach, obsługując 31 mln klientów.

www.eurobank.pl

infolinia: 19 000 (koszt połączenia wg stawki operatora)

załączniki

więcej z kategorii nowe produkty/usługi